Flunssa ja maidon pumppaus?

Vierailija

Hei!

Nyt kun vihdoin viimein nämä sivut ehkä jotenkin taas toimii, ja pääsin kirjautumaan, niin haluaisin tietää vastauksen seuraavaan kymysykseeni :

Mulla on flunssaa (nenä vuotaa, ei kuumetta enää), ja pitäis pumppailla maitoa varastoon tulevaa illanviettoa ajatellen, jotta vauva 3kk pärjäisi isän hoivissa illan. Joten kysymys kuuluukin, voinko turvallisin mielin pumpata, vaikka pientä flunssaa on ilmassa? Onko siitä haittaa vauvalle, jos vauva "joutuu" syömään esimerkiksi viikon päästä äidinmaitoa, joka on flunssassa ollessa pumpattu pakkaseen? Eli voikohan vauva tulla kipeeksi tai muuta? Nyt vauva on pysynyt terveenä, itse siis vain sairastelen. ?:|

Ja samalla pitää tietenkin testata nämä hymiöt.. :p

Kivaa päivänjatkoa!

jonttu ja rinsessa reilut 3kk

Kommentit (1)

Vierailija

Lainaus:

Mulla on flunssaa (nenä vuotaa, ei kuumetta enää), ja pitäis pumppailla maitoa varastoon tulevaa illanviettoa ajatellen, jotta vauva 3kk pärjäisi isän hoivissa illan. Joten kysymys kuuluukin, voinko turvallisin mielin pumpata, vaikka pientä flunssaa on ilmassa?

Ihan hyvin voit pumpata. Maidossa on tällä hetkellä enemmän vasta-aineita juuri tuota flunssaasi vastaan. Ne eivät aiheuta tauteja, vaan bakteerit ja virukset. Nuo taas eivät pääse verenkierrosta äidinmaitoon (hi-virusta lukuunottamatta), joten jos vauvasi sairastuu, hän saa tartunnan ihan muuta kautta kuin äidinmaidosta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat