Miten tukea arkaa lasta joka aloittaa tarhan?

Vierailija

Olen palaamassa työelämään 4 kotona vietetyn vuoden jälkeen ja esikoisen (4v.) pärjääminen huolestuttaa... Kuopus (3v.) on selviytyjäluonne, hän ei hätkähdä mistään, ei arkaile ja uskaltaa puhua ja pitää puolensa vieraassakin paikassa. Esikoinen on muuten samanlainen, mutta hänellä kestää välillä todella kauan että hän "pääsee vauhtiin" ja sinä aikana häntä pitäisi tukea paljon. Kun hän huomaa että ei ole mitään pelättävää, hänestä tulee todella reipas ja omatoiminen lapsi, mutta tosiaan aluksi hän lämpiää hitaasti ja kaipaa aikuisen apua.

En tiedä miten minun pitäisi toimia, pelkään että esikoinen unohdetaan syrjään kun hän ei itse oma-aloitteisesti tai edes ensimmäisellä pyytämisellä uskalla lähteä mukaan. Seurakunnan kerhossa on juuri näin käynyt, vaikka olen hoitajalle kertonut tyttäreni luonteesta ei hoitaja ilmeisesti jaksanut kiinnittää tyttöön huomiota ja hän jäi yksin. :(

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta? Miten minun pitäisi toimia että esikoinenkin tuntisi olonsa turvalliseksi ja pääsisi heti kunnolla mukaan?

Kommentit (1)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat