Vierailija

Pääsin siis noihin molempiin ja vielä lisäksi sairaanhoitajaksi mutta ton sh:n koulutuksen olen jo rajannut pois.

Kommentit (18)

Suuhygienisteille riittää töitä, kaikki valmistuneet työllistyvät 110% varmuudella mutta palkka on huonompi kuin Merkonomilla ja tuo merkonomien monipuolinen työnkuva kiinnostaisi enemmän, mutta se työllisyys juuri mietityttää. Nyt tosin on ylitarjontaa Tradenomeista kun taas Merkonomeille alkaa löytyä paremmin töitä vaan miten on 3 vuoden päästä kun valmistuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Veikkaisin että hammashoitajalle = suuhygienisti on paremmin töitä tarjolla. Merkonomeja riittää tusinaan 14 .

Korjatkaa toki jos väärässä olen. Sairaanhoitajana olisit saanut 100 varmasti heti töitä valmistuttua. Kannattaa siis miettiä harjoittelupaikat tarkkaan ja tehdä hommat hyvin =)

Mieti vielä kummankin alan hyvät ja huonot puolet tarkkaan.

Suuhygienistinä voin kertoa omasta ammatista jotain:

* Kunnallisella puolella ainakin kivat työajat.

* Työ monipuolista, saa tehdä kliinistä työtä, terveyden edistämistä jne.

* Työ on asiakaspalvelua, kohderyhmä vauvasta vaariin.

* Tapaa paljon erilaisia ihmisiä hyvine ja huonoine puolineen;)

* Työ on vastuullista ja fyysisesti rankkaakin.

* Palkka kunnallisella n.2200

* Koulutus on vaativa ja klinikkajaksot rankkoja!

*Alalla ainakin riittää töitä!

Siinä nyt jotain kokemuksia:)

Itse viihdyn oikein hyvin ammatissani sen momnipuolisuuden ja työaikojen vuoksi.

Huomioi kuitenkin, että työnkuva yksityisellä on aivan erilainen kuin kunnallisella!

Lainaus:

Veikkaisin että hammashoitajalle = suuhygienisti on paremmin töitä tarjolla. Merkonomeja riittää tusinaan 14 .

Korjatkaa toki jos väärässä olen. Sairaanhoitajana olisit saanut 100 varmasti heti töitä valmistuttua. Kannattaa siis miettiä harjoittelupaikat tarkkaan ja tehdä hommat hyvin =)

Suuhygienisti valmistuu AMK:sta, hammashoitaja on lähihoitajan suuntautumisvaihtoehto.

Niosta kahdesta valitsisin ehdottomasti suuhygienistin, paremman työllisyystilanteen ja arvostuksen vuoksi.

kaikenlaisten ihmisten kaiekenlaisia suita ja hampaita, oli ne suut likaisiakin, niin sitten suuhygienisti. Siinä ainakin saa olla asiakaspalvelussa. Merkonomin koulutuksella voi hakeutua mille tahansa kaupallisen alan suorittavalle tasolle.

Paras palkka noista kolmesta ja jo puolen vuoden opintojen jälkeen saa alan töitä tehdä niin paljon kuin vaan jaksaa (esim. viikonloppuisin ja lomilla). Ja palkka on melkeen sama kuin valmistuneella (n. - 5%)

Ammatista riittää koko loppuiäksi, juuri monipuolisuuden vuoksi. Minä merkonomina olen ollut töissä mm. sairaalassa osastonsihteerinä (monipuolinen ja mielekäs työ), sairaalassa tekstinkäsittelijänä, kirjapainossa lähettinä, pankissa asiakasneuvojana, alustavissa kirjanpitotöissä Orionilla (ja olisin voinut edetä tässä työssä vaativampaan kirjanpitoon, mutta kiinnosti kokeilla välillä muuta). Kaupan kassalle en ole koskaan joutunut/halunnut. Olenkin tosin toimistotyöhön suuntautunut.

Suuhygienistin työ on varmaankin sitä itseään, toimenkuva sama, eläkeikään tai uudelleen kouluttautumiseen saakka?

Hammashoitaja EI OLE sama asia kuin suuhygienisti! Herranjumala sentään.. ota asioistasi selvää ennen kuin pädet. Mutta mitä tällaisilta keittiöpsykologia-palstoilta voi odottaakaan..

- SHG

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat