Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi vee! Maidottomalla ruokavaliolla oleva penska tulee pojan synttäreille! Onko olemassa

Vierailija

maidottomia valmiskakkuja????? En toudellakaan jaksa enää leipoa maidottomia versioita kaikista kakuista. Huoh...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Anyways, mehujäissäkin voi olla maitoproteiinia (tai laktoosia)

Lainaus:

ei kiva. Miksei enemmin niin päin et kaikki vois syödä kaikkea? mehujäät, tofut, kakut. Mausta niitä ei erota ja valinnan varaa on.

no problem

Vierailija

Koristelet yhden muffarin "kakuksi" tälle lapselle, saa siinä erikoisherkun joita muutkin voi syödä ilman spesiaalikoristelua.

Mulle on ainakin ihan kunnia-asia, että mun lasten synttäreillä myös allergiset voi syödä herkkuja, jos ei ihan kaikkea niin melkein ainakin. Ei musta ole järin vaivalloista, tai jos on niin pienten (ja isompienkin) ilo kyllä kannustaa.

Vierailija

kaupan pakastealtaasta on täysin maidoton ja erittäin ellerginen poikamme sitä syö mieluusti. On suklaakakku. Myös Frödingen uudet omena-ja mustikkapiirakat, samoin pakastealtaasta, ovat maidottomia. Joku kääretorttu, jossa vain hillo, ei kreemiä, olisi myös maidoton, siitä voisi saada kivoja leivoksia. Fazerin marjatäytepiirakat, sekä pienet pyöreät, että ne pitkät foliovuoissa olevat. Carneval-keksit, Muumi-keksit, Wilhelmina-keksit. Jos sulla sipsejä tms. tarjolla, muista kattoa niistäkin, tosi monissa on herajauhe jne., joka ei käy maitoallergiselle. Ne kiemuraiset Raffelit esim. turvallinen valinta.

Ei ne lapset kiusallaan allergisia ole, varmaan kaikkein kivoin vaihtoehto olisi saada syödä sitä mitä muutkin, paljosta joutuu jäämään paitsi. On lapselle tosi iso asia, jos kyläpaikassa osataan ystävällisesti huomioida myös allerginen vieras.

Vierailija

Sana on murresana ja tarkoitti lasta, ei ollut negatiivinen sana.

Ja eikös tofu ole soijasta tehtyä. Moni maitoallergikko on myös sille allerginen. Joten soita ap lapsen äitille ja kysy mitä voisi tarjota.

Lainaus:

ei tee siitä penskaa.

Vierailija

Huomaa kuitenkin, että muut Muffe-muffinssit eivät ole maidottomia, ainoastaan nämä tummat suklaamuffinssit.

Muffinssitkin on helppo tehdä itse, monessa suklaakakkureseptissä on maitoa, tilalle laitetaan vain vettä. Tummaa kaakaojauhetta käytetään reilusti ja hyvää tulee... Suklaakakun pohjakin on helppo tehdä synttärikakkuun.

Pullaa on myös helppo leipoa itse, maidon sijasta voi pullan tehdä veteen, lopputulos on aivan yhtä herkullinen. Leipoessa kannattaa käyttää esim. maidotonta hopeanvärisessä pakkauksessa olevaa Sunnuntai-leivontamargariinia tai sinistä Keiju-margariinia. Tuoreet korvapuustit maistuvat yleensä kaikille ;).

Monesti joutuu kyllä esim. kahviloissa tyytymään ihan pipariin tms., kun kaikki leivonnaiset sisältävät maitoa tai maitoproteiinia. Ei kiva 6-vuotiaalle pojanvesselillemme :(

Vierailija

Frödingen kuten tuossa jo tulikin ed. mainittua ja pakastekakkuja ovat mutta mahdottoman hyviä! Itse ei kannata edes yrittää väsätä, ovat sen verran edullisiakin.. Mitäköhän lapset..ja mullekin todellakin penskat ylipäätään syö..ei niin hirveesti sitä kakkua kuitenkaan.. mutta kivahan sitä ois olla tarjolla sille maidottomallekin penskalle ja se uppoaa muuten muillekin.. Sitte ole itse tehnyt maidottoman kakun (valmis pohjaan) siitä gogreen vaahtoutuvasta -jutusta oliko se gogreen vispi? Siis kaura -juttuja nämä.. aivan kerman asemasta käy.. muuten voi tehdä normisti kakun, hilloa karkkia, hedelmää koristeita jne.

Jätskit Oatly, Tofu on hyviä vaihtoehtoja, sipsit, karkit, nuo keksit mitä tuli niin carneval-keksit ovatkin lasten lemppareita..limsaa, mehua.

Kaupoissa on tarjolla paljon vaihtoehtoja kun tutkii pakkauksia vain hyvin.

Vierailija

Kaupastahan saat valmiin maidottomia herkkuja ja esimerkiksi osa Arnoldsin donitseista on maidottomia kokonaan. Kysy vaikka lapsen äidiltä mitä pojalle voisi tarjota, koska hän tietää varmasti tasan tarkkaan missä ei ole maitoa missään muodossa. Sulla on vähän ikävä asenne kyllä...

Vierailija

ei kiva. Miksei enemmin niin päin et kaikki vois syödä kaikkea? mehujäät, tofut, kakut. Mausta niitä ei erota ja valinnan varaa on.

no problem

Vierailija

hyviä vinkkejä saitkin jo. Pääsääntöisesti allergiset eivät odota saavansa täysin samaa kuin kaikki muutkin. Kunhan lapselle on sekä suolaista että makeaa syötävää, niin sillä pitäisi pärjätä. Kannattaa tosiaan jutella lapsen äidin kanssa.

Vierailija

ei tee siitä penskaa.

Ja ei sun tarvi sen takia kaikkia tarjottavia tehdä maidottomina, kunhan huolehdit että on myös maidotonta tarjottavaa. Valmiskakuista en tiedä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat