Mitä kummi antaa lahjaksi ylioppilaalle/ rippilapselle?

Vierailija

Onko väliä onko läheinen sukulainen vai ystävän lapsi?

Jos laittaa rahaa kuinka paljon on ok? Työkaverini mielestä 100 eur on kuitenkin melko vähän ylioppillaalle kummilta.

Samalla voi ottaa kantaa tähän, kun rippilapseni oli toivonut skootteria, niin paljonko on kohtuullista kummin osallistua, lupasin 100 eur ja lapsen äiti meni vähän hiljaiseksi? Sanoin että kerää vähän isomman piirin osallistumaan niin saadaan pojalle skootteri.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Mä kävin just kaverin lapselle YO-lahjaksi 40 euron lahjakortin, ja siitäkin jäin vähän miettimään, että olikohan kymppi liikaa!

Rippilahjaksi meidän lapset sai 20-40e. Olis ollut oikeestaan aika kamalaa, jos kummi tai mummi tai kuka tahansa olis tuonut 100e!

Järkyttävistä summista puhutte! Oikeestiko kaverinne odottaa teiltä satojen eurojen lahjoja LAPSELLE??

Vierailija

Ja käteen jää laskujen jälkeen palttiarallaa 200e, niin antaisitko kummilapsellesi edelleen 100e lahjaksi????? Katsos kun kaikki eivät ole varakkaita!!!

Vierailija

Nykyään kai on yleisempää, että vanhemmat hankkivat ristin kun niitä kummejakin alkaa olla usealla enemmän kuin ennen.

100 euroa on jo aika paljon mielestäni kummilapselle, ainakaan itse en sen yli menisi.

Vierailija

Kyllä musta 50 ¬ riittäisi myös kummilta. Omat lahjashekit aikanaan yo-juhlissa olivat 50-200 markkaa arvoltaan, useimmat 100 mk, ja nuo 200 markan shekit olivat minusta silloin jo tosi arvokkaita. On tästä tietysti aikaa, mutta ei sen nyt sentään inflaatio 10 vuodessa ole kuusinkertaistanut annettavien lahjojen arvoa

Vierailija

Mielestäni se on jo liikaakiin rippilapselle. Lapsi saa kyllä katsoa itseään peiliin jos 100 euroa tuntuu liian vähäiseltä. Minä en sellaisen moukkalapsen juhliin edes tulisi.

Vierailija

Kun muutama vuosi sitten annoin hopeisen kaulakorun (risti) kummitytölleni rippilahjaksi.

Vaan eipä näillä pph:n tuloilla kovin ihmeellisiä lahjoja pysty ostaan.

Mutta kai se on tää aikakin muuttunu, ihan toiseksi, kuin on mun nuoruudessa ollut. Ennen oltiin vaatimattomampia muutenkin monessa asiassa, kuin nykyään.

En ole omillekaan ostanut koruja kummempia lahjoja,

Vierailija

Itse en todellakaan saanut lahjoiksi mitään 100e rippi tai ylioppilaslahjoja. Silloin tosin oli markat mutta silti... mä luulin, että 50e on kohtuullinen.. No hyvä kun valaisitte... mutta 100e... kirpasee kyllä kivasti hoitovapaalla olevan pussia.. mutta pakko kai se sitten on.

Vierailija

Jos ostaisi jonkin tavaran, sen rahallisella arvolla ei ole niin väliä, jos idea on hyvä. Jotenkin tuntuu, että meistä ihmisistä on tullut hirveän ahneita ja kiittämättömiä, kun näitä rahakeskusteluja täälläkin seuraa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat