Vierailija

eli tilanne seuraava:

Jään kesäkuussa työttömäksi, koska määräaikainen työsuhteeni päättyy ja mietityttää, että saankohan karenssin, jos " pakotetaan" töihin kesällä ja ongelmana on,kun ekaluokalla oleva lapsi ei pärjää vielä yksin ja heinäkuussa ei hänelle olisi mitään hoitopaikkaa..

iltapäivähoito missä hän on nyt, niin se ei toimi heinäkuussa..

En ole ollut moneen vuoteen työttömänä, niin en oikein tiedä näistä..

Aiemmin on ollut helppo tehdä töitä, kun lapset saivat olla päiväkodissa, joka toimii myös kesällä..

Kommentit (7)

Saat olla parikin vuotta rauhassa ennen kuin sinulle työtä tarjotaan.

He saattavat suositella työhaastattelua. Jos joudut menemään sellaiseen, niin työnantajalle kerrot, miten sinun täytyy hoitaa ekaluokkalaistasi. Luultavasti sinua ei oteta töihin, kun kerrot huolesi lapsesta.

Tosin ei tuokaan aina toimi. Eräs tuttu kertoi työhaastattelussa, miten hän pitää huolta omista lapsistaan. Työnantaja sanoa paukautti: minulla on viisi lasta ja minä tiedän, mitä lastenhoito on. Tuttavani sai sen työpaikan.

Käsittääkseni työkkäri pakottaa sinut pitämään ne (eli kun saat lomakorvauksen työnantajaltasi työsuhteen päättyessä) ennen kuin alkavat maksaa työttömyyskorvausta. Ei kai silloin voi töihinkään pakottaa - saati karenssia antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole koskaan sieltä yhtään työtarjousta saanut..

Jos tulee.. on sinulla vain hyvä tuuri ja sinun pitäisi olla onnellinen, että töitä saat..

EI ne työt tule kotoa hakemaan..

Mutta tulee karenssi kyllä.. Mutta ainahan voit olla työhaastattelussa huono valinta.. tai muuta.. Kunhan et sitä selvästi näytä tai ilmoittavat silloinkin työkkäriin..

Ilmoitaudut työttömäksi, ja jos joku innokas täti kyselee jotakin työnhaustasi, sanot että etsit itsenäisesti työpaikan, ja piste. Jos lähettelevät jotakin työhaastatteluehdotuksia, menet sinne, ja olet mahdollisimman huono työnhakija. Muista, että ET saa kieltäytyä työstä, sinun täytyy kysyttäessä haluta paikka (joo, tottakai mä haluan tämän työn) mutta muutoin selität laveasti lapsesi flunssakierteestä, siitä, kuinka liukuva työaika olisi kiva kun sun on niin vaikea herätä aamulla jne.;). Tuskin kuitenkaan työkkäri ottaa sinuun yhteyttä millään lailla, merkitsevät vain käynnin, ja 3kk päästä uusi aika. Voit ihan rauhassa olla kotona lapsesi ekan luokan ajan, jos haluat.

Työkkärissä ovat iloisia, kun ihminen itse kertoo, että juu, osaan hakea töitä lehdista netistä. Etenkin kun on kesä, tietävät että kesätyöt ovat menneet ja uusia tulee syksyllä, ja hakijoita on paljon, joten aina voi selittää ettei ole vain saanut vielä töitä. Mulla on ollut aina se linja, että iloisesti selostelen niin ne haluavat mut ulos vaan nopeasti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat