Vierailija

Kauhistuttaa laittaa pieni 6v isojen maailmaan,mitenköhän rupee arkisujumaan,itse vuorotöissä,isi aina aamuvuoros,joten tämä 6v pitäisi itse huolehtia välil lähdöstä/bussi matkasta ym!

Kommentit (8)

Osa ekaluokkalaisista on kyllä niin pikkuisia vielä, että aika kovan prässin alla on suoriutuminen.

Mitä tulee kommentointiin tai vertailuun muuhun maailmaan ja koulunaloitusikään - useissa maissa lapset aloittavat ehkä sen koulun jo 3-4 vuotiaina, mutta ei heiltä itsenäistä suoriutumista välttämättä vaadita aamutoimien tai iltapäivänkään suhteen ennenkuin ikää on lähes 18v!

Meilläkin harjoiteltiin monta viikkoa, mutta lopputulema oli se, että vain tulimme entistä vakuuttuneemmiksi siitä, ettei lasta voi yksin laittaa vilkasta tietä ylittämään. Se vaan oli hänelle niin vaikeaa vielä, pää kyllä pyöri joka suuntaan kun käskettiin, mutta näytti siltä ettei mitään oikeasti tullut havaittua. Saateltiin sitten kouluun, kunnes kevätpuolella pojalla alkoi jo olla homma paremmin hanskassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jo ennen koulun alkamista niin että sitten kun hänen pitää yksin lähteä kouluun, koulumatka sujuu jo rutiinilla. Itse olen kävellyt / pyöräillyt monta kertaa koulumatkan meidän esikoisen kanssa ja nyt rupeaa hänellä olemaan jo rutiinia siihen ja minulla uskoa siihen että hän kyllä pärjää.

Itse olin kauhusta jäykkänä kun esikoinen aloitti koulun, vaikka olikin reipas ja omatoiminen. Kuitenkin se, että lapsi, joka on siihenastisen elämänsä aina ollut aikuisten valvonnassa, yht'äkkiä joutuu yksin suureen maailmaan, tuntui ihan kauhealta. No, hyvin siitä selvittiin.

Kun kuopus aloitti koulun viime syksynä, olin taas huolissani - lapsi on syntynyt marraskuussa ja pieni sekä lapsellinen. Koulun aloitusta ei kuitenkaan ollut järkeä lykätä, koska hän mm. luki jo sujuvasti. Emme uskaltaneet ennen joulua päästää yksin kulkemaan koulumatkaa, jossa mm. vilkkaan tien ylitys (ei liikennevaloja), vaan saattelimme kouluun. Koulun jälkeen meni sitten ultapäiväkerhoon. Hyvin kaikki sujui ja nyt on jo reipas tokaluokkalainen.

Mutta ymmärrän tunteesi todella hyvin, ap!

tokalle luokalle! ekalla kun oli aikamoisia vaikeuksia matikan suhteen... niin pelkään, ettei ole kunnolla oppinut niitäkään ja nyt kun tulee lisää uutta niin menee lopullisesti sekaisin! =/

hakea koulunaloituksen lykkäystä? Suomessa koulu aloitetaan varsin vanhana ja vaatimukset mitoitettu niin, että kyllä normaali 7-vuotias tai 7 vuotta täyttävä niistä selviää.

Lainaus:

hakea koulunaloituksen lykkäystä? Suomessa koulu aloitetaan varsin vanhana ja vaatimukset mitoitettu niin, että kyllä normaali 7-vuotias tai 7 vuotta täyttävä niistä selviää.

itsenäinen suoriutuminen aamulla/koulun jälkeen, kun vanhemmat ovat vuorotyössä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat