Vierailija

Kuinka paljon puututte pienten poikien pippelin räpellykseen? Kesäisin meillä poika (4v.) yleensä alasti kotona ja pikkuhiljaa minua on alkanut ärsyttämään jatkuva vehkeen rämpläys. Välillä olen yrittänyt huomauttaa, mutta ilman mitään vaikutusta. Meneekö tämä vaihe itsestään ohi vai pitäisikö asiaan puuttua?

Sivut

Kommentit (43)

ettei voi edes pikkareita pitää! Siis ihan tavallisia lahkeettomia pikkuhousuja?

Lainaus:

Asumme ulkomailla todella kuumassa maassa. Jos vain mahdollista, niin annan ilmastoinnin olla pois päältä, koska vauva saa siitä heti nuhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ootko itsekkin alasti kotona jatkuvasti?

Mulla on kans tuttava jonka lapset ovat kotona alasti ja musta se on ällöttävää! Siis ne käy välillä kakalla ja peppua ei todellakaan pestä vaan pyyhitään vaan (niinkuin normaalistikin) ja sit ne istuu niillä paljailla pyllyillään sohvilla ja kaikkialla. Välillä tunkevat käsiään pyllyyn, pimppaan tai räpläävät pippeliä ja sitten niillä samoilla käsillä koskevat tarjottaviin syötäviin (ilman että tietenkään pesisivät käsiään välillä). Tekee ihan helvetin paljon mieli syödä esim. popcornia samasta kulhosta (itse olenkin syömättä, mutta yritäppä siinä sanoa omille lapsille että jos ette nyt ottais...).

Meillä lapset on pikkukalsareissa kotona jos lämmin on.

Opeta sille lapselles tapoja! Munkin kaveri vaan sanoo että heidän lapset eivät viihdy vaatteissa. No ei kai kun ne on totutettu siihen. Nukkuvatkin alasti kaikki lapset keskenään.

puolipukeissa tai alasti kotona usein ja oli tosi rasittavaa, jos vaikka tuli kaverin kanssa käväisemään juomassa vettä, niin piti jo ulko-ovelta huutaa, että vaatteet päälle, Heidi tulee kans nyt käymään meillä. Kun vanhemmat ei kuitenkaan missään tapauksessa halunneet, että muut näkee heitä puolipukeissa. Ja sitten kaikki kaverien pitemmät, esim. yökyläilyt oli mun vanhemmille rasitus, kun ei voinut olla rennosti vaan.

Tästä viisastuneena mun omassa kodissa on eri meininki. Aikuiset pitää vaatteet päällä ja lapset vähintään kalsarit, niin että voi joku tulla ihan yllättäenkin käymään ilman, että tarvii ihme varoitushuutoja pitää.

lapset pärskivät vähän väliä. Haluaisin nähdä sen av-mamman, joka ehtii juoksuttaa joka välissä niitä pikkareita tai kiskoa niitä rullalla olevia märkiä uikkareita joka välissä 4-vuotiaan jalkoihin...

t. ap

lopulta kun mitään ei tapahtunut psykiatri antoi diagnoosiksi patalaiska. En ole koskaan kuullut kellekään muulle annettavan tuollaista " diagnoosia". Tottahan se on.

35

Mikä ihme siinä on, että on itsensä opettanut olemaan ilman vaatteita. Nyt täytyy pitää verhot kiinni asunnossa kun mieshän ei lopeta nakuiluaan edes silloin kun lasten kaverit on kylässä!

Meillä siis 3v, joka suunnilleen vasta synttäriensä jälkeen ilman vaippaa. Ei ainoastaan räpellä hajamielisyyksissään vaan on esim. tullut esittelemään: Äiti kato mulla on tällänen iso täällä. On siis räplänny ensin niin että jöpöttää.... Olen todennut että on se hieno mutta ei sitä näytellä kellekään. Joskun kaivaa niin että kalsarit munaskujen alla.

Isänsä on radikaalimpi ja olen pariin otteeseen kuullut kun tuumaa että älä näpli tai se tippuu pois:D Itse on etelämaalainen, joten kourii housujen päältä ihan machoelkeellä ja olenpa ukolle joutunut pariin otteeseen sähiseen että käsi pois housuista.. Sanoo aina että niin mut kun on niin kylmä. Pitäs vissiin ostaa villahousut niin ku olen uhannut.

Kyllä 5-vuotias sen tajuaa, ettei ole soveliasta olla muualla kuin perheen parissa nakuna. Ja kun vanhemmat ovat vaatteet päällä, niin ei siitä synny mitään ongelmaa.

En edelleenkään näe mitään syytä, miksi lapsi ei voi olla kotona perheen parissa ilman vaatteita. Ei siinä ole kyse mistään käytöstavoista. Lapsi osaa ja tirtää käytöstavat kodin ulkopuolella eikä muutenkaan sikaile kotona, niin MIKSI ne vaatteet täytyy olla lapsella päällä... AIkuiset on eri asia.

No en nyt tajuu miksei sun mies voi pitää vaatteita edes sillon kun joitain on kylässä!

Luulisin että sitä nolottaa kanssa!

mutta jos se johtuu siitä että miehesi haluaa harrastaa enemmän seksiä.

Tosin munkin mies nakuilee usein,toivottavasti lapset ei alkais nakuilla.

Mutta se tosiaan on ällöttävää jos mies nakuilee koko ajan.

Olen yrittänyt kyllä keskustella siitä mutta ei,joskus tuntuu että miehet on vain-

isoja vauvoja.

kinataan sivuseikasta eli alastomuudesta.

Pippelin räpeltämiseen palatakseni: en kiellä räpeltämistä, mutta olen sanonut, että sitä ei ole tapana tehdä muiden nähden, kuten ei nenääkään kaiveta.

Pikkuhoususillaan hyppivät meilläkin, mutta ei todellakaan alasti. Ja joo, pippeleitä ovat rämplänneet tilaisuuden tullen, mutta paljon pienempinä, 1-2v ikäisinä.

Nyt pojat 7v ja 2x6v ja en ole kertaakaan nähnyt vuosiin, että rämpläisivät

ja mitä enemmän kiinnität asiaan huomiota niin sitä enemmän hän siitä intoutuu.

Jos rämplää montaa kertaa päivässä pitkiä aikoja kerrallaan niin silloin ehkä paikallaan yrittää kysellä lapselta miksi tekee niin niin paljon. Tekemisen puute, läheisyyden puute, turvaton olo, mitä?

Mutta kaiken kaikkiaan, luonnollista ja normaalia eikä lapselle nenänpäätä kummempi paikka;)

Ja sovitte säännöt, omassa rauhassa ja itsekseen eikä esim ruokapöydässä tai ihmisten edessä.

Siis jos on niin kuuma, ettei voi sisällä edes pikkuhousuja pitää?

Lainaus:

Asumme ulkomailla todella kuumassa maassa. Jos vain mahdollista, niin annan ilmastoinnin olla pois päältä, koska vauva saa siitä heti nuhan.

En puutu pippelin räpellykseen, jos se on ohimenevää ja lyhytkestoista, vähän kuin kutiavaa nenänpieltä pyyhkisi. Mutta jos homma muuttuu pitempään kestäväksi kosketteluksi, niin sanon siitä kyllä, esim. "hieno pippelihän sulla on, mutta älä tässä muiden edessä sitä koskettele, mene vaikka omaan huoneeseen tai illalla suihkussa sitten". Ruokapöydässä räpläämisestä olen sanonut, että kalsarien sisäpuolella olevat asiat ei kuulu ruokapöytään.

Molemmilla lapsilla on myös ollut vaatteet pois -vaihe. Joskus toki saavat alastomana juoksennella, mutta pääsääntö on se, että kotona on oltava päällä joku yläosa ja joku alaosa. Alaosa jo ihan hygieniasyistä ja jos taipumusta pippelin räpläämiseen on, niin johan se siinä esillä keikkuessa tulee mieleenkin paljon useammin.

Sääliksi käy muuten tuon yhden kirjoittajan KAHDEKSAN (!) vuotiasta poikaa, joka ajatuksissaan räplää itseään. Kyllä olis ainakin mun ala-asteella sellaista pidetty melko vastenmielisenä.

Ja räpellys tuntuu tosiaan olevan jatkuvaa, vaikka vaatteet päällä pysyykin.

Koska mua itseäni todella häiritsee, niin olen sitten poikaa ohjannut, ettei se ole sopivaa ihmisten nähden. Omassa rauhassa vessassa saa kaikessa rauhassa räplätä, jos siltä tuntuu, tai sitten esimerkiksi omassa huoneessa (eli sängyssään).

Jostain syystä tytöillä (6v ja 2v) ei ole tällaista räpläys vimmaa, jotkut harvat kerrat heillekin olen kyllä joutunut samat ohjeet antamaan.

tähän Vauvan nettiuudistukseen!

Kirjoitin nimimerkillä yhteen vakkaripinoon yhdessä toisessa keskustelussa, mutta sille palstalle menikin viesti, jonka olin kirjoittanut

Aihe vapaalle aiemmin tänään!! Siis mun nimimerkki yhdistettynä nimettömään av-viestiin.

Ei sinne mitään törkeyksiä tai paljastuksia mennyt, mutta että osaa ketutta. Olen tosi pitkäpinnainen, mutta nyt kyllä laitoin vihaisen palautteen ylläpidolle. Hemmetti, uudistuksesta on jo pari kuukautta ja pahemmaksi vaan menee. Miltä lie nyrkkipajalta ostettu nää sivut. Ehkä on saatu halvalla tai jotain.

Olen tähän saakka ollut Vauva-lehden nettisivujen heavy user, mutta nyt alkaa mennä maku. Ei varmaan ketään haittaa, että juuri minä poistun täältä, mutta jos minä pitkäpinnaisena ja sävyisänä ihmisenä menetän hermoni tämän kanssa, niin en varmasti ole ainoa. Ja se on huono juttu Vauvalle se.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat