Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Monet vielä haukkuvat Turkkia vaikka eivät ole siellä käyneetkään. Kannattaisi unohtaa ne ennakkoluulot ja matkustaa Turkkiin niin näkisi miten ihana maa se on!

Sivut

Kommentit (80)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sitä paitsi, katsopas suurimpien sanomalehtien matkasivustoa sunnuntaisin. Mihin saa kaikkein edullisimmat matkat? Turkkiinpa hyvinkin Turkkiin. Niitä myydään alella, koska ne eivät mene kaupaksi.

...Turkki on ihan tosi kiva maa, ja turkkilaiset on vielä kivempia niin kauan kun ne pysyy turkissa. Ei ihan pysty totauttamaan niitä juttujaan täällä pohjolassa. Eikä mun mielestä tarvitsekaan. Maassa maan tavalla, ei turkkilaisten tavalla.

Vierailija:

Lainaus:

ja esim. Detur ei myy kesäisin kamalan moneen paikkaan matkoja joten ihan luonnollista että Turkin matkoja on paljon tarjolla. Ja Turkissa ei ole enää nykyään halpaa! Rahauudistuksen jälkeen hintataso nousi.

Vierailija:

Lainaus:

Sitä paitsi, katsopas suurimpien sanomalehtien matkasivustoa sunnuntaisin. Mihin saa kaikkein edullisimmat matkat? Turkkiinpa hyvinkin Turkkiin. Niitä myydään alella, koska ne eivät mene kaupaksi.

Mutta 12 vuotta sitten tehdystä reissusta on sekä mukavia että vähemmän mukavia muistoja. Tutustuimme lomakohteessamme istanbulilaiseen bändiin ja olimme heidän kanssaan turistina. Sellaista tässä hetkessä olemista ja välittömyyttä harvemmin tapaa.

Mutta oli toki kulttuurisokin aiheuttavia juttujakin, mutta kaiken kaikkiaan suomalaisiin suhtauduttiin ystävällisesti ja enimmäkseen mekin osattiin käyttäytyä. Mikä lie Atatürkin kirjoittama valkoinen lilja -teos heillä on, jossa kerrotaan Suomen itsenäistymisestä ja näin. Mun lomaromanssi oli kurdi, joten vähän siihenkin puoleen tuli tutustuttua.

Enempää en täällä kerro. Nälvisitte vain. Ja joku voisi tunnistaakin. Meillä on nyt kaksi yhteistä lasta ja yleensä menee hyvin, vaikka mies onkin aika paljon töissä.

saakohan siellä tällainen keski-ikäistyvä akka olla rauhassa... Siis joku tunkemassa hotellihuoneeseen? Yöks ja ahdistus.

Olen kyllä aiemmin käynyt Istanbulissa, ja tykkäsin siitä. Nyt on ihan Antalya kohteena.

niin Balin Kutassa, Costa del Solissa, Italiassa, Turkissa jne.

Muutenkaan näissä turistirysissä ei pääse näkemään sitä oikeaa aitoa elämää. Siksi yritän välttää tällaisia paikkoja. Esim. Albanian Saranda on varmasti jo muutaman vuoden kuluttua aivan erilainen kuin nykyään ja samalla ihmisetkin siellä muuttuvat.

Enkä ikinä mene takaisin, vaikka ilmaiseksi pääsisi. Jätin yhden tärkeän kongressinkin käymättä, koska se oli Istanbulissa.

Turkki on kulttuuriltaan todella hirvittävä. Olen blondi ja olin 19-vuotiaana lomalla Alanyassa poikaystäväni kanssa. Minua yritettiin iskeä joka kulmassa, vaikka poikaystäväni oli ihan vieressä. Toisaalta myös haistateltiin heti, kun en ollut kiinnostunut. Väkisin yritettiin oikein fyysisesti tarttumalla repiä heidän puoteihinsa ostamaan nahkatakkeja ja sitten arvosteltiin välillä ulkonäköäni.

Siis aivan käsittämättömän huonotapaista ja irvokasta kansaa. Toista en ole maailmassa tavannut.

Että kyllä tässä ennakkoasenteessa on muutakin kuin vain sitä, ettei ole käynyt paikan päällä. Ennemmin väittäisin, että siksi, koska on käynyt siellä ja tietää kokemuksesta, miten hirveä paikka se on.

Kaikenlisäksi rannat oli täynnä öljyä, joka tarttui kenkiin eikä sitä saanut millään pois.

Vain yksi sana kuvaa maata YÖK.

Itsekkään en tykkää turistipaikoista vaan vietämme lomamme paikkallisten kesken kaukana turistirysistä.

Minua ei turkkilaiset miehet uskalla katsoa edes silmiin näin kärjistetysti sanottuna koska se ei kuulu heidän kulttuuriin OIKEESTI. EI niistäkään pojista kukaan äidinsä silmien alla tekis sitä mitä ne tekee.

Jos se olisi niin hirveä paikka niin kumma vaan miten suosio kasvaa vuosi vuodelta ja kymmenet tuhannet suomalaiset matkustavat sinne. Myös lapsiperheet.

Ei se blondius ole mikään syy turkkilaismiehelle olla hyökkäävä. Minä olen brunette ja yhtä innokkaasti ne minunkin kimppuun kävivät.

Rasismista johtuen hänen on vaikea sijoittua työmarkkinoille. Älykäs huomaavainen ihminen eikä todellakaan mikään naisten viekottelija. Elää vakituisessa suhteessa suomalaisen naisen kanssa. Maailman paras ystävä.

Hänellä on samat tavoitteet kuten muillakin suomalaisilla opiskelijoilla. Päästä kansainvälisen työn pariin. Hänellä on laaja ystäväpiiri opiskelijoiden parissa.

Älkää hyvät ihmiset yleistäkö lomakokemusten perusteella ihmisiä.

Millaisia örveltäjiä omat miehemme ovat baarissa?

En voinut sietää niitä kaupustelijoita ja baarien sisäänheittäjiä.

Kokoajan olisi pitänyt tinkiä. Miksi ihmeessä ei voi sanoa suoraan sopivaa hintaa!

Lomakohde piti olla rauhallinen. Paskat mitään ollut. Hirveä vilske ja meteli joka paikassa.

Lisäksi jouduimme vielä sillä matkalla auto-onnettomuuteen, joka kruunasi huonon loman...

Ei kiitos Turkille!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat