Seuraa 

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveeme on toteutunut.

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

moiks hyvät TP:t=)

Me ei oltu ulkoilemassa vaikka upea ilma vaan perhekahvilan vappunaamiaisissa monta tuntia,mahtava ilma kyllä,kävellen kuitenkin mentiin.

Katri esikoinen oli KEIJU ja tosi suloinen näky ja sai kaivattua ihailua siellä osakseen=)

ajatelkaa,oon ollut toista viikkoa kevyellä ruokavaliolla(kilo pudonnut) ja tuolla kaikki sai tuoda herkkuja ja mä sorruin vaan muutamaan shipsiin,uskomatonta,nakersin vaan ite tuomiani" vauvan shipsejä" eli maissinaksuja muutamia heh

mä oon päättänyt vuosien jälkeen onnistua laiharissa,aina se jää mulla kesken!

Juho oppi eilen kääntymään selältä mahalleen ja usein sitä treenaakin ja tosi lähellä tänään oli ettei olis kääntynyt takaisinkin,meinaa vaan kädet olla edessä ja hankalasti vielä mutta tästä se lähtee ja edelleen eteenpäin joskus kun on virkeänä möngertää ja pyllyä nostaa kun tukee jaloista vähän.neuvola on vapun jälkeen tiistaina.

äityliini ja Juho perjantaina jo 5kk

Sivut

Kommentit (34)

Äitiliini oli leiponut, mä tein kasan lihapullia valmiiks vappua varten! Nam. Ja simaki oli valmista, pari lasillista tuli maisteltua. Ehkä olisi saanut olla hieman enemmän sitruunaa, mutta ihan ok makuista. =)

Viiville onnittelut hyvin nukutuista öistä!! Meillä viime yö meni tosiaan paremmin. En muista laitoinko siitä jo aamulla..Mutta siis eka pätkä oli jopa 3 tuntia, kun yleensä sinä aikana herätään jo kolme kertaa! Sen jälkeen ku ite havahduin hereille, olin niin ihmeissäni ja mietin onko neiti enää hengissä..En sitte saanu kunnolla ite unta enää..Niin käy aina, ku neiti nukkuu paremmin. No ehkä meilläkin joskus nukutaan!

Kohta lähetään kaupungille vähän kiertelee kauppoihin, jos vaikka löytyis jotain pientä kivaa. Ja mäkkäriin tarvii mennä kans! =)

..joten vastailen vielä tähän.. =)

Joeela: Meillä herätään öisin 1-2 tunnin välein. Viime yönä tais nukkua jopa kolmen tunnin pätkän! Ekan unipätkän nukkuu omassa sängyssä, mutta sen jälkeen loppuyön vieressäni. Siinä sitä onkin helppo tunkea tissiä suuhun pieneenkin inahdukseen..En edes joka aamu tiedä kuinka monta kertaa yöllä on syöty, puoliunissani usein olen, kun aletaan syömään (tai vaan lussuttamaan huvin vuoksi). Välillä öisin saa huutokohtauksia, luulen, että masu on liian täysi jatkuvasta syömisistä.

Nyt usein iltaisin ja itse asiassa tänään päivälläkin kylläkin sai huutokohtauksen, ihan uutta tämä tällainen!?! Ja esim. tänään päivällä ei halunnut nukkumaan mennessä tissiä, huusi vain, ei rauhoittunut rattaisiin. Loppujen lopuksi otin syliin ja nukahti saman tien! Mitäköhän tämä nyt sit on??? Iltaisin siis ollut samaa; ei halua tissiä, sängyssä huutaa, sylissä huutaa..n.15min. huudon jälkeen ottaa tissin suuhun ja nukahtaa, saattaa jopa oikein syödä välillä..Kun vain saisi aikaseksi alotettua sen unikoulun..

Ja mun mielestä kans eri aikaan pitäis ne lihat ja puurot alottaa. Meillä oli väliä parisen viikkoa.

Onko kukaan menossa lapsimessuille? Itse olen vielä kahden vaiheilla. Esikoinen olisi kiva viedä mm. temppuradalle, mutta muuten olisi kiva kierrellä " rauhassa" (siinä tungoksessa..), ilman 3v. uhmista.. =)

Joeela:

Lainaus:

Hopoliini: kiitos korkeasaari infosta ;) ehkä päästään sinne ens viikonloppuna. Ja unikoulu olis meilläkin tarpeen... mutta pikku neiti täytti vasta 5kk joten ajattelin vielä jaksaa kuukauden ja sitten LOPPUI yösyötöt!!! Nyt heräilee 2-3h välein, välillä yritän tunkea tuttia suuhun, mutta usein ja ihan liian helposti annan heti tissiä ja homma (syönti&röyhtäytys) on ohi 5-10 minuutissa. Haluun vaan itsekin pään tyynyyn mahdollisimman nopeasti. Mites teidän yöt menee?

Äityliini: mä annan vain kaupan soseita, sillä yritin kanssa itse keitellä perunaa ja porkkanaa, mutta yökkäili vaan mun tekemien soseiden jälkeen ja kaupan purkit uppoaa huomattavasti helpommin...

Nyt neiti siis 5kk ja syö ½ purkkia kasvista lounaaksi ja ½ purkkia hedelmää iltapäivällä. Velliä yritän antaa 1dl illalla, mutta usein jää juomatta. Ostin jo liha- ja kanasoseita ja aletaan maistella kohta niitäkin.

Mitäs viivi_ sanoi puuron ja lihasoseiden aloittamisesta..?! Oliko jo juttu, ettei kannattanut aloittaa samaan aikaan?

Nyt nukkumaan...zzzz

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No, kuhan vaan tuli mieleen aamulla, et jollain vauvelilla on sama synttäripäivä, ku meillä. Olikohan sit Jeela..

Mut Viiville tsemppiä synttäritohinoiden kanssa! Ne vie vähän voimia aina.. =)

Meillä oli eilen 6kk neuvola, jossa neidon mitat: 7280g, 65cm ja pipo 44cm. Ihan tasasesti mennään käyrillä. Huvin ja vertailun vuoksi katsoin isoveikan mittoja puolivuotiaana, ja tyttö kyl menee veikan ohi! Veikka oli 6660g ja 65,6cm, pipo 42,7cm. Ainoastaan oli hieman pidempi, mitä siskonsa. Eihän noi mitään merkkaa, mutta kiva vaan vartailla. =) Muutenkin kaikki oli OK, täti yritti rohkaista yövieroitukseen..Tarvii kattoo. milloon alottelis. Eilen illalla annoin ekaa kertaa iltapalaa, hedelmäsosetta. Ja sitä meniki reilusti yli puoli purkkia. Tyttö onki ollu iltaisin aika itkuinen, mietin, että saakohan enää tissistä tarpeeksi iltasapuskaa?! Ja nyt nukkuki viime yönä paremmin, ku aikoihin! En tiedä auttoiko toi sose, mut iltapalaa tarvii alkaa tosiaan syömään. Neuvolassa sanoi, että voi alotella kaurapuuroa+hedelmäsosetta iltaisin, mutta katotaan, jos pärjätään tolla soseella vielä pari viikkoa. Sen matkan jälkeen vois sit alotella puuron.

Nyt lähetään Fallkullaan katsomaan lehmiä! =)

kai tulet sitten heti takasin kun ostatte uuden koneen?

meitä on kuitenkin niin vähän täällä, että heti kyllä tuntuu jos joku on poissa...

Meillä tyttö on synttäreillä, ja huomenna naamiaiset ja viikonloppuna on tytön omat synttärit sekä lauantaina että sunnuntaina ja sunnuntaina on vielä toiset naamiaiset. sitten lasten kummit tulee vielä maanantaina viettämään tytön synttäreitä... Tuntuu että koko ajan on jotain!! Että odotan kesää ja miehen lomaa, että ollaan kaikki kotona. Paitsi yleensä me kyllä järjestetään lomalla joka päivälle jotain ohjelmaa ja ollaan kuitenkin koko ajan menossa...

no, kohta tarvitsee lähteä hakee tyttöä...

viivi

antaako muut vauvalle valmista liha-perunasosetta?Meillä vasta ruettu sitä perjantaina antamaan ja se ongelma on että Juho yökkii ja kakoo sitä koko ajan,taitaa olla karkeampaa kuin ne 4kk soseet mutta kait se tottuu siihen sitten?

ja rasittavaa on myös se että annoin itsetekemää maissiporkkana sosetta Juholle ja EI KELPAA!

vain kaupan soseet kelpaa,hohhoijaa...että näin tällä kertaa...

ennen ulkoiluja,luvattiin jopa 17 astetta JUHUUUU

nyt täytyy uskaltaa lapsilta ja itseltä keventää taas vaatetusta.

ärsyttää se rintatulehduksen pelko,arvatkaa onko kuuma noilla suojilla.

tai ne jotka suojaa rintojaan,tietää tietysti.

en uskalla jättää niitä pois,edelleen lypsän kerran päivässä.

äityliini ja kääntyvä Juho kohta 5kk

meillä kesti tosi pitkään että niklas oppi kääntymään masulta selälle... oikeastaan vasta vähän aikaa sitten tajusi sen!

Että mä odotan että se oppii konttaamaan, mun mielestä vavat on niin suloisia kun ne konttaa!

Ostin niklakselle vapuksi tollasen nalle puhin tikrun näköishaalarin! voi että se on vietävän söpö siinä!! aivan ihana...

meillä on joku ihmeen känkkäränkkäpäivä. Yleensä niklas vetää sellaset 3 tunnin päikkärit ja tänään nukkuikin vaan korkeintaan 45min. Mietin, että oliskohan sille hampaita tulossa kun eilenkin oli pikkasen pahantuulisempi kuin yleensä.

Olen muuten unohtanut varmaankin kertoa teille meidän uudesta edistysaskeleesta! äiti on tästä varsinkin tosi innoissaan...

TITTIDITITTIDII:

meillä nukutaan melkein koko yö heräämättä syömään! niklas syö mennessään nukkumaan joskus 22 aikoihin ja sitten herää yleensä tossa 5-7 välissä syömään ensimmäisen kerran. Tää on todella iso muutos siihen alituiseen tissin " lutkuttamiseen" mitä meillä oli vielä noin pari viikkoa sitten. Joskus saattaa herätä siinä yhden maissa syömään, jos on ollut nukkumaan mennessä sen verran väsynyt ettei ole jaksanut syödä kunnolla. Ja ÄITI TYKKÄÄ!!

Nyt täytyy mennä tekemään jotain ruokaa itselle... ihan kamala nälkä!!

Viivi

meillä on ollut ihan kamala alkuviikko :(

ensin tosiaan tuli ne silmätulehdukset molemmille tytöille (kiitti äitiliinille tsemppauksesta), sitten kuumetta molemmille ja viimein tänään esikoiselle VESIROKKO! ja tietysti molemmat nukkuneet aika levottomasti viimeiset kolme yötä.

alkaa tämä mamma olla aika puhki... kun eilen pukkas mullekin 38 asteen kuumeen, otin buranaa ja menin puol ysi nukkumaan niin onneksi meni ohi ja sitten vielä oli tänään mun vaarin (oli tosi läheinen) hautajaiset :(

mitäs muuta, NIIN MEIDÄN NEIDIN 5 KK MITAT 69,5CM/7650G.

vauvan vaatetuksesta vielä, mäkin laitan vauvalle vaunuun pitkähihaisen bodyn, sukkikset, ä-pakkauksen ohuen haalarin (ihana valko-keltainen esikoisen ajalta...)puuvillasen kypärämyssyn, villasukat ja puuvillaset hanskat ja tietty makuupussin. jos lähdetään " ihmisten ilmoille" niin laitan usein sammarit ja hupparin ja käytän edellen sellasta turvakaukalon lämpöpussia.

eli aika samat kuin viivillä :)

nyt iltapalan laittoon, mies puuhastelee takapihalla pihakalusteiden kimpussa, grilli on ollut esillä jo pääsiäisestä.

ja laihis etenee täälläkin hiljaa... nyt 10 päivää ja -1,5 kg.

tulipas sekavaa, sorry! j

hauskaa vappua!

ei ainakaan vielä tullut rintatulehdusta ja mä siis käytän liivinsuojien LISÄKSI rinnanlämmitintä joka on sellainen tarralla kiinnitettävä isohko suoja paidan päälle jota siis ulkona tietty vaan käytän.

Maitoa ei valu enää rinnoista,tänäänkin vain 30 ml tuli enää,jipii saan lopettaa lypsämisen pian.

mies juo viinaa(niin päivällä) ja maistoin siitä äsken,hyi kun oli pahaa(siideriä tahtoisin vaan).

äitiliini ja Juho kääntyilijä 5kk2pv

bd 281105

se on niin vaikeaa tuo pukeminen mutta meillä:lyhythihainen body,paita ja housut tai potkupuku,sukat,sitten äp:n kevuttoppapukua kevympi haalari(ohut vuori),korvaläpällinen ohut myssy,jaloissa toppatöppöset vielä,käsissä(riippuen säästä) joko ohuemmat tumput tai toppatumput,jos on viileää,laitan sen äp:n kevuttoppapuvun mutta en nyt kun on +10 ja ylikin...ja kantokassissa on ns.lämpöpussi,joskus jalkapeittokin vielä mutta ei sitä jos auringonpaisteessa kuten eilen nukkui parvekkeella ja aurinko paistoi.aika kuuma vaunuihin tuli..

Onkohan kaikki ollu nauttimassa ihanista ilmoista, ku on ollu niin hiljasta?! Me ei tänään ehitty, ku oli esikoisella kerhopäivä. (Käy siis kerran viikossa kerhossa) Ja iltapäivällä oli vieraita. No, huomiseks lupasivat kanssa kivaa ilmaa, sit ulkoillaan tämänki päivän edestä! =)

Ja Äitiliinille tsemppiä laihiksen kanssa!!!! Pitäis iteki alkaa..Mut toi namihimo voittaa aina..Ehkä sit vapun jälkeen, ku tietää et silloon tulee taas herkuteltua. Saan joka viikko pudotettua puoli-kilon verran, joka tulee viikonlopun namipusseista takaisin..Mut en ota paineita, pikkuhiljaa se varmaan putoo taas, niinku esikoisenki jälkeen! =)

Meillä torstaina puolivuotis- neuvola. Ihan kiva kuulla taas mittoja, kun noi kiinteät on alotettu.

Ihanat nettiystäväni -kiitos paranemistoivotuksista- viivi_, äityliini, Minsku ja muut :) Ja Minskun porukoille myös pikaista paranemista!

Esikoisella vesirokko näppylät vaan lisääntyy... on tosi surkeena. Onneksi soitin tänään terveyskeskukseen ja sain puhelinreseptillä kortisonilääkettä kutinaan. Pienemmällä ei vielä näy mitään...

Pikku neidin mitoista; ei oltu neuvolassa vaan siellä rokotetutkimuksessa, joten eivät kommentoineet paino/pituus -suhdetta. Odotan vaan kun soitan mitat neuvolaan mitä sanovat, tosin ollut syntymästään asti hoikka tyttö.

Tyttö kuitenkin ihan tyytyväinen, että luulisi että saa tarpeeksi ruokaa. Saa nyt siis vasta puoli purkkia kasvissoseita lounaaksi ja desin velliä illalla, mikä kyllä jää usein juomatta... ei ota pulloa vaan nukahtaa tissille. Ajattelin seuraavaksi lisätä hedelmäsoseen iltapäivään.

Vappua (jota ei ole... kun jouduttiin perumaan kyläily) odottaen, j

niin, olet myös mulle aina se nimierkki...!!

Kuinkas pitkä Juho sitten on kun on ton painonen? Meillä poikahan on aika pitkä, niin kuin näkyy joeelan tyttökin olevan. Meillä esikoinen oli vasta joskus 9kk iässä saman pituinen kuin niklas nyt... ja on siis tyttön.

meillä oli siis se paino käyrä suhteessa pituuten kai jotenkin laskenut ja sen takia oli sitä mieltä että pitäisi lihat aloittaa. Olen jo sitä ehtinyt miettiä että jos saakin liian vähän ruoka, kun en ole kuitenkaan joka itkuun tarjoamassa ruokaa. Mutta juuri ennen viime neuvolaa alkoi niklas liikkua hirveästi että ehkä sekin tiputti paninoa jonkin verran...

Että mä odotan meiän uusia rattaita saksasta... taitaa vaan kestää ikuisuus vielä ennen kuin ne saadaan. eilen sieltä tuli viesti että olivat saaneet sen maksun vaikka maksettiin se jo viime viikolla. toimitusaika oli muistaakseni 6 viikkoa!! miten jaksan oikein odottaa niin kauan?! tilattiin sellaiset 3 pyöräiset gessleinit, tosi ihanat!

Niklas on sammunut sohvalle, heräsi niin aikaisin tänään, että sammui vaan yht' äkkiä tähän, ei keretty ulos asti. No saa nukkua nää lyhyemmät aamupäiväunet tässä ja mennä sitten iltapäivällä ulos.

Nyt täytyy kai jo loptella, kun niklasta häiritsee kun naputtelen tätä tietkonetta tässä sohvalla sen vieressä... (raahasin kannettavan tänne sen viereen...ei taida olla ihan ergonomisin istuma-asento mulla...)

Viivi

Hopoliini: meidän neiti on syntynyt 29.11 eli päivän nuorempi kuin äityliinin Juho :) Olitteko muuten siellä Korkeasaaressa...? Oliko uusia eläimiä? Meilläkin suunnitelmia mennä sinne heti kun esikoinen parantuu.

Viivi_ voimia synttäreiden kanssa... tiedän, että hommaa ja vilskettä riittää... onneksi saat itsekin skoolata :)

Meillä ihan rauhallinen vappu, koska ollaan EDELLEEN kipeinä, mutta anoppi ja mun mummi tulevat meille syömään ja piristämään pikku potilasta. Grillataan ja avataan kyllä ainakin yksi kuohari... enkä se piristää tätä väsynyttä äitiä.

Nyt kattamaan pöytää.

Meillä edelleen yksi pieni vesirokkopotilas, joka yrittää olla reipas, mutta näppylät kutiavat/kirvelevät ihan kauheasti :(

Tänään sentään ekat alkoi olla rupivaiheessa.

Mulla itselläni oli vesirokko kun olin 6v enkä muista, että se noin kauhea tauti oli... tyttö meinaan huutaa aika lailla, tosin on myös meidän perheen " drama queen" asiasta kuin asiasta.

Vauvalla ei vielä näppylöitä, mutta tulee 99% varmuudella, sillä sen verran paljon isosisko on pikkusiskoa kosketellut... olis ihan mahdotonta pitää täysin erossa. Itselläni ihan kauhea nuha/allergia/kurkkukipu, mies sentään vielä terve!

Oli kuitenkin pakko päästä hetkeksi pois kotoa tuulettumaan ja hoidin sitten viikonlopun ruokaostokset. Ja taas meni rahaa ihan sikana vaikka ei nyt mitään ihmeitä ostanut. Meneekö teillä muilla ruokakauppaan kuinka paljon rahaa... jos saan udella?!

Meillä menee yleensä viikonloppuna cittariin n. 100-150 euroa ja lisäksi käydään viikolla ostamassa lisää mm. maitoa, leipää ym noin 2-3 x 10-20 euroa. Aika kallista ruoka kyllä on!!!

Jep, en oikein muista mistä olitte keskustelleet et palailen uudestaan!

Aurinkoista lauantaita!

Ihan aluksi Joeelalle paljon voimia. Lapsen ja varsinkin kahden sairastelu on rankkaa ja vielä jos itse on kipeänä... Pikaisia paranemisia teille!

Meilläkin pienempi TAAS pienessä kuumeessa ja nuhassa. Epäilen kuitenkin, että olisi toinen hammas tulossa. Eikös hampaan tulo voi pientä räkäisyyttäkin aiheuttaa? Ainakin ekan hampaan aikana oli lämpöä ja vähän räkäisyyttä. Vai onko vaan sattumaa?

5kk neuvolassa meidän poika oli tasan 8500g, eikä meillekään kyllä sanottu mitään, että painais liian vähän. Saa siis vaan rintamaitoa vielä. Pituutta oli 67 ja ainakin silmiin ja käteen poika on sellanen " jötkylä" (en osaa paremminkaan kuvailla:)). Isovelikin oli samanikäisenä samanpainoinen, ja oli myös aika tanakka kaveri. Mutta ehkä ne sitten Viivi, teillä meinasivat, jos paino ei ollut sitten noussut enää yhtä hyvin. Tosin onhan se monessa huomattu, että eri neuvoloilla ja eri terveydenhoitajilla on aina ne omat suosituksensa.

Minä jätin vaunuista jo +10 asteessa makuupussin pois ja laitoin pojan päälle vain peiton. Samaten kevythaalarin jätin jo pois ja laitan vain kollegetakin, ohuet tumput, töppöset ja hatun. Poika kyllä nukkuu vielä vaunukopassa joten sinänsä se suojaa aika hyvin. Alkaa oleen aika " pesämäinen" koppa jo tuolle isolle vauvalle. Meillä vaunut on myös aika suojaisassa paikassa, johon ei oikein osu tuuli, mutta aurinko taas jonkin verran. Ulkomittari kun näyttää samassa paikassa +17, niin sehän on jo tosi lämmintä!

Ai niin, lauantaina olin tosiaan katsomassa sitä Marilyniä! Oli tosi hyvä! Tykkään muutenkin musikaaleista enemmän kuin perusteatterista. Oli vaan aika surullinen:´( Itkettiin molemmat siellä äitin kanssa. Vaikka olihan se tietty tiedossa, että Marilynin elämä ei onnellista loppua saanut. Mutta Sari Siikander osasi kyllä näytellä niin hyvin, että lopputaputusten aika mun piti oikein pinnistellä, että itku loppuisi. Olihan siinä tietty hauskojakin kohtauksia, mutta oon vaan niin itkuherkkä, että se surullisuus jäi enemmän mieleen:) Vaikka voihan todella sanoa, että näytös on ollut hyvä, kun on tosiaan koskettanut!

Aurinkoista loppuviikkoa!

Minsku

Mulla luultavasti palstailu jää kun meillä loppuu netti täl viikol, kone reistailee eikä olla valmiita ostaa viel uutta!

Meillä oli 5kk neuvola eilen ja mitat olivat 8920g ja 68cm. Saimme luvan aloittaa puuro ja lihasoseet sitten kun itsestä tuntuu. Poju ei ole saanut ku perunaa ja porkkanaa ja seuraavaksi sitten maissia.

Meillä ollaaan nukuttu 3yötä heräämättä eli 22-8 ja kummasti sitä itsellä on virtaa päivisin ku ei ole tarvinnut heräillä.

Mullakin alkaa kohta pienimuotoinen laihis siis vaan liikkuntaa lisäämällä ja nyt kun olen ottanut esikoisen mukaan ja ei ku fillaroimaan =)

Mut mä meen, ku ei malta olla koneella ku on niin hyvä ilma!!!

Joeelalle kovasti voimia sairastelujen keskellä=(

tää arki on joskus raskasta terveenäkin,tuplaraskasta kipeänä.

meillä Juho menee painoltaan yläkäyrällä ja on nyt arviolta vajaa 8kg ehkäpä?viimeksi 7320g.

tosi paljon ne vaihtelee nuo painot kun on jouluisia vauvoja jotka painoi 4kk iässä jotain 5-6kg ja sitten on yli 8kg vauvojakin ja jotain siltä väliltä=)

kait se riippuu miten menee sillä " omalla käyrällään" .

vappua odotellen,äitiliini(olen sisimmässäni aina se nimimerkki heh)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat