Vierailija

Jos on lyhyt reissu, mulla on monesti vain ylimääräinen vaippa tai kaks mukana, pitemmillä reissuilla varavaatteet.

Kommentit (15)

koska mua ärsyttää sellaiset kaverit jotka kylään tullessaan sanoo: hups kun ei muistettu ottaa varavaippaa, saataisko teiltä? Hups kun jäi varavaatteet kotiin ja nyt vaatteet menikin märäksi, saadaanko lainata teiltä?

Hups, kun unohtui tuttelit kotiin, oisko teillä?

Hups, kun vauvalla tulikin kakat, saataisko teiltä pyyhettä/kosteuspyyhkeitä lainaan + hoitoalustaa?

Hups, kun ruokalappu jäikin kotiin saataisko lainata?

Jne. jne.

Siksi raahaa kaiken tarvittavan itse mukana, ettei tarvii lainata ja sotkea toisten tavaroita.

Siellä sitten onkin varavaippoja, kosteuspyyhkeitä, pyyhkeitä, vaatteita, tuttipullo, ruokaa, leluja, terveyssiteitä, kosteusvoiteita jne. jne...

Mutta mä nyt olin samanlainen ennen lastakin, laukku täynnä rompetta... Se vaan on tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse pidän kuitenkin perusvaihtovaatteet ym. vaipat mukana, koska ikinä ei tiedä, mitä tapahtuu. Yleensä juuri silloin, kun ei ole vaihtovaatteita, tulee oikea kaikkien ruikulikakkojen äiti ja lapsi on korvia myöten kakassa. On siis mukavaa, kun on sellaine perussetti mukana, niin pärjää, vaikka päätettäis olla useampikin tunti.

- n. 6 vaippaa

- 4 harsoliina

- puhdistuspyyhkeitä

- tuttipullo

- korviketta (4-5 prk)

- soseita (1 prk 8kk-sosetta + 2 prk hedelmää)

- lusikka

- ruokaliina

- täysi vaihtovaatekerta

- tytön unilelu

Lisäksi hoitolaukussa on yleensä mun lompakko, meikkipussi ja kännykkä, joskus jopa kirja.

Miksi?

- Meidän neiti (8kk) on edelleen kova puklailemaan, joten mukana on useita harsoliinoja, ettei tarvi sillä samalla ja haisevalla pyyhkiä koko reissua.

- Vaihtovaatteet on mukana siksi, että välillä menee koko vaatekerta vaihtoon kun puklaa pitkin rinnuksiaan.

- Vaippoja on mukana useita, koska en jaksa joka reissulle pakkailla erikseen, joten täytän aina kerralla isommasti (+ koemukseni mukaan railakkaimmat ripulikakat tulee aina vierailla ollessa, joten kantsii olla tarpeeksi vaippoja mukana).

- Unilelu on pakko olla mukana, koska tyttö ei suostu nukkumaan MISSÄÄN ilman sitä.

- Ruokaa + maitoa on mukana, koska en viitsi olla lokki ja lainailla muilta.

Yleensä on ihan hyvä pakkailla ylimääräistä senkin takia, että koskaan ei tiedä jääkö visiitti lyhyeksi vai tuleeko poikettua vielä jossain -> silloin on hyvä kun on varalta kaikki tarpeellinen mukana vähän pidemmäksikin aikaa.

ei erikseen aina pakkailla joka kerta kun jonnekin mennään.

meidän hoitolaukusta löytyy:

-vaippoja n. 3 kpl

-pieni pyllypyyhe

-vaihtovaatteet (=body ja housut)vauvalle jos tulee pissat/kakat läpi

-harso

-liivinsuojia muutama

-yksi lelu viihdykkeeksi

ja näillä varusteilla hoitolaukku on täysi.

- vaippoja

- kosteuspyyhkeitä

- leluja

- harsoja

- ruokaa ja tuttelia

- tuttipulloja

- vaihtovaatteita

- peitto, missään muualla ei lapsi nuku kuin sen sisässä

jos joku näistä puuttuu niin ei tulla toimeen.... vauva 7kk.

Pienellä kyläreissullakin saattaa kastua vaatteet tai tulla läpi nii on se hyvä vaihtaa puhtaat ja kuivat vaatteet pienelle vauvalle. Mulla on hoitolaukussa kaikki tarpeellinen, ei tarvi jokakerta pakata erikseen

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat