Vierailija

nukkuu vaunuissa ulkona? Eikö tuon ikäisen pitäisi jo nukkua päiväunet sisällä?

Näin myös kun äiti antoi tuttipullosta lapselle maitoa tai velliä! Eikö tuon ikäinen jo ole luopunut tutista/tuttipullosta?? Pitääkö ne mukulaansa ihan vauvana?!

Kommentit (20)

Nukkuisi kyllä mielellään parvekkeella rattaissa, jos niihin vielä mahtuisi.

Ja kyllä-toisinaan hän itse haluaa juoda maitoa pullosta.

Ihan normaali lapsi on, kävelee, juoksee ja puhuu pitkiä lauseita sekä käy itse potalla ym.

Onko se pullon käyttö nyt niin kamalaa?

Tuttia ei syö mutta olen antanut iltavelliä tai maitoa juoda pullosta joskus kun tyttö on itse halunnut- pärjää kyllä ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tuttipullokin on vähän lapsikohtainen juttu, meillä ei moista ole, mutta olen kuullut jopa 5-vuotiaan juovan iltaisella lämpimän maidon pullosta.. että kukin tavallaan.

Pitääkö minun mennä heti hakemaan tuo 2v3kk poika ulkoa sisälle nukkumaan? Halusi pitkästä aikaa ulos unille. Ja enkö saa enää ikinä antaa hänen juoda Muksu-velliä pullosta? En edes silloin, kun maito on kaupassa? Olen aina joskus antanut juoda velliä pullosta, kun sen juominen kupista ei suju. Velli on meillä varamaitona, kun kauppa on niin tuhottoman kaukana. Eli jos maito on loppu, otetaan kaapista varalla oleva vellipurkki hätiin.

Voi,

Tanskassa on ihan yleistä, että tuon ikäiset vielä nukkuu vaunuissa ja ulkona. Vaunuissa on vielä jopa se koppa.

Mutta vaunut ovatkin jättiläiset suomalaisiin vaunukokoihin verrattuna.

Mun äiti kertoi, että mä olen nukkunut vielä 5v. ulkona päikkärit. Olivat tehneet mulle parvekkeelle " pesän" .

Enkä mä kyllä koskaan lapsena ollut sairas, liekö auttanut asiaan...

parantaa vastustuskykyä. Pitää muuten meidän taaperon kohdalla paikkansa!! Nukkuu vielä kaksivuotiaana päikkärin ulkona, eikä ole paljon sairastellut. Kerran on ollut keuhkoputkentulehdus ja useimmat flunssat jäävät väliin häneltä. Vatsataudissa on ollut varmaan kerran tai kahdesti.

Yllätyitkö?Siis raittiin ilman terveysvaikutukset eivät koske vain vauvoja.... Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin vastustuskyvyn kasvamisen kohdalta nyt ainakina.

Tosin viikonloppuisin nukkuu pitemmät yönunet, jolloin ei välttämättä suostu nukkumaan päiväunia ollenkaan, oli sitten sisällä tai missä. Hyvin mahtuisi vieläkin rattaisiin, on alle 90 senttinen " kirppu" .

Tuttipullo jäi lopullisesti pois vasta 2-vuotissyntymäpäivien tienoilla, pitkään joi iltamaitonsa pullosta. Rauhoittui mukavasti. Tuttia ei ole syönyt koskaan.

En tiennytkään, että noihin asioihin (nukkuminen / pullo) on jotkin hyväksyttävät säännöt, jolloin pitäisi oppia pois. Pullon ja tutin ymmärrän paremmin hampaiden vuoksi, jatkuva imeminen ei tee hyvää. Mutta jos vanhemmat jaksavat tuuppia lastaan rattaissa ympäri kyliä, niin mikäs siinä. Useilla 2-vuotiailla on vaan jo pienempi sisarus, joten käytännössä tämä voi olla hankalaa.

ulkona, paitsi se, että ulkoilmassa lapset (niin kuin muuten aikuisetkin) nukkuvat paremmin. Minä nukutan lapseni ulkona niin kauan, kuin nukkuu päikkäreitä.

Oletkohan meidän naapuri ap? Meillä lapsi haluaa vaunuihin ja nukkuu paremmin kuin sisällä. Myös maidon juo pullosta,kun se on apteekin erikoismaitoa,eikä mene muuten kuin pullosta. Muut juomat osaa juoda ihan kupista. Miksi lapset ei saa enää olla lapsia?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat