Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen huomannut erään asian. Olemme monesti kutsuneet pariskuntia luoksemme iltaa viettämään ja tehneet heille ruokaa. Seuraavan kerran vietämme heidän kanssaan samoissa merkeissä aikaa yhdessä, jos me taas kutsumme heidät!?

Kohteliaisiin seurustelu- ja kanssakäymistapoihin kuuluu vastavuoroinen kutsuminen!

Kommentit (26)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

myös ruokaviinit ja näin vappuna kuohuviiniä. kuski olis ainainen ongelma sekä tietty se että kuopus ei oikein vielä viihdy kyläss kun max. tunnin.

joten me aina kutsutaan meille porukkaa jos halutaan. ei yleensä oikein ede späästä lähtemään näille rapa ja grillijuhliin kun matkaa on paljon ja lapsille pitäis olla hoitaja (kylä paikoissakin laittavat aina lapsen, sen ainoan mummolaan)

oon taas törmännyt siihen, että jotkut kutsuvat kotiinsa mutta jos heitä yrittää saada joskus myös kutsuttua meille niin ei niiltä löydy koskaan aikaa. Joten siinä tulee ihan sellainen olo, että eivät halua tulla. En tiiä mikä siinä on, mutta parikin ystäväpariskuntaa on juuri tämmöisiä.

En oo koskaan ajatellut että, kun nyt kutsun heidät niin, heidän on kutsuttava myös meidät. Hyvin voidaan istua iltaa seuraavankin kerran meillä.

menossa samaan kyläpaikkaan kuin viime vappuna, uutena vuotena, juhannuksena jne......miettikää oletteko te itse kutsuneet heitä! kenen vuoro olisi kutsua? ja jos olitte viime vappuna jossakin kylässä, niin voisitte tänä vappuna tarjota heille ohjelmaa kotonanne vastavuoroisesti!

ihan kokkaamisen ja ilahduttamisen ilosta. Ihanaa piristää läheisiä ihmisiä pienellä hemmottelulla kiireisen viikon jälkeen, saa itsekin herkkuja ja hyvä mielen. Ihan sama kutsutaanko vastavierailulle tai ei.

ja ollaan mietitty että syy on ehkä se, että meillä 1) enemmän tilaa kuin joillakin ystävistämme, 2) joustavampi asenne ts. emme stressaa kutsumisesta vaan se on hauskaa jopa arki-iltaisin 3) pienet lapset ja huonosti lapsenvahteja joten meille helpompaa kutsua ystäviä ja olla kotona, jolloin lapset saavat mennä omaan sänkyyn nukkumaan ja aikuiset voi jatkaa illanistumista jos huvittaa.

Mä tykkäisin siivota ja laittaa ruokaa sun muuta, mutta eipä ole ketään oikein, ketä kutsua, ja silloinkin kun vielä yritettiin, ei kellään koskaan muka ollut aikaa.

Joitakin voi jopa ahdistaa teidän kutsut, mutta pakko tulla ettette loukkaannu. Saati että haluaisivat itse järjestää ja pitää kutsuja.

Jos ette järkkäillä kutsuja hyvillä mielin niin jättäkää järjestämättä.

Ihme kitisijöitä olette!

Se ei todellakaan ole halpaa kutsua ruokavieraita kylään. Olisi myös mukava itse päästä joskus vastavuoroisesti valmiseen pöytään.

... tietenkin sitä edeltää se siivous jne.

Rehellisesti sanottuna sitä odottaa kyllä, että joskus kutsu myös kävisi toiseen suuntaan. Kiva ja ihana nähdä ystäviä, mutta onko tarjoaminen/siivoaminen/järjestäminen vain yhden pariskunnan tehtävä? Aina on hauskaa tulla valmiseen pöytään syömään tuliaisviinipullon hinnalla koko perheen voimin.

Meillä kävi ennen aina yksi tuttavaperhe kylässä, koska he kutsuivat itsensä meille kun heillä oli niin vähän tilaa ja meillä enemmän. Tuntui loogiselta, ja kivaakin oli, mutta harmitti, kun he sotkivat niin hirveästi, ihan kuin eivät yhtään olisi kunnioittaneet toisen kotia. Lakkasin kutsumasta, kun muuttivat meitä isompaan asuntoon, ajattelin, että he nyt sitten vuorostaan. Ovat asuneet siinä nyt viisi vuotta ja sen koommin ei olla kyläilty. Joskus sanovat, että kutsuvat meidät sitten joskus joo, mutta eivät kuulemma ole jaksaneet kutsua ketään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat