Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on käytetty vauvalle tarkoitettuja peppupyyhkeitä siitä lähtien kun vauva oli n. 2kk ja käytetään edelleen kun lapsi 1.5v.

Mieluusti maksan niiden pyyhkeiden hinnan, kuin pesen kakkapyllyn käsin. Ja pesulla/kylvyssä taapero käy lähes päivittäin. Mielestäni nuo pyyhkeet ovat niin paljon kätevämpiä, vaipan pystyy vaihtamaan missä vaan, eikä tarvitse olla vettä eikä roikottaa vauvaa veden alla ja odotella että vesi on sopivan lämpöistä.

Sivut

Kommentit (32)

yleensä kerran päivässä hanan alla pestään, muuten pyyhkeillä. Paitsi, jos on super-hyper kakit, niin sitten pestään kans. Meidän pojalla jaloissa kuiva iho, eikä jatkuva peseminen tee niille hyvää. Pylly on hyvässä kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Johtuen ihan siitä että hanan alla roikottaminen murtaisi lapselta kylkiluut koska lapsella on vaikea osteoporoosi. Eikä mun lapsi osaa istua tai seistä niin että lattiallekaan voisi laittaa ja suihkuttaa suihkulla puhtaaksi. Pylly on pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka lapsella on myös krooninen ripuli ja kakkoja joutuu pyyhkimään kymmenet päivässä vähintään. Kalliiksi kyllä tulee, mutta vesi ja vanulaput mitä täälläkin joku ehdotti, eivät pidä pyllyn ihoa kunnossa edes rasvaamisen kanssa.

Taaperolla ikää 1v 3kk ja pyyhkeillään edelleen. Ilosta maksan niiden pyyhkeiden hinnan koska ovat kuitenkin niin käteviä. Kertaakaan ei ole ollut kummallakaan vaippaihottumaa tai muita iho-ongelmia pyllyssä. Tietysti kerran päivässä pestään myös vetellä.

Käytänhän itsekin pyyhkeitä halkeilevan ihoni takia.

Mulle on aivan sama, käyttääkö ihmiset pyyhkeitä vai ei. Meillä minä käytän enimmäkseen pyyhkeitä (paitsi aamuin illoin vedellä pesu), mies pesee vedellä.

t. 26

Meidän taaperon kakkaa ei olla vielä millään ruokavaliolla saatu yhtään kiinteäksi, vaan se leviää aina koko vaippaan ja varsin usein pitkin selkääkin. Ei siitä selviä niillä pyyhkeillä, vaikka haluaisi. Niitä menee oikeasti puoli paketillista silloin, kun vettä ei ole saatavilla. Olen tietysti nähnyt myös muita lapsia, ja kun heiltä vaihtaa vaipan, niin silloin aina muistan, kuinka erilaista eri lasten hoito on.

Käytössä on aina joko Tena-pyyhkeet tai pesulappu-vesiyhdistelmä. mä tosin vien sinne omat Pampersit mukana ihan siksi että ne tenat ärsyttävät mun lapsen ihoa ja pesulappu veden kanssa käytettynä vaatii rasvauksen, puhdistuspyyhkeitä kun käyttää, ei tarvitse rasvailla.

Miksi? Siksi kun on helpompaa niin. Lapsi tekee kakat vessanpönttöön, joten aika helppoa on siinä pyyhkiä se pylly. Eikä siis paska leviä pitkin lapsen pyllyä, kun ei vaippaa kerran käytetä. Vähän siinä pyllyreiän ympärillä on kakkaa, jos siinäkään. Helposti sen saa pois. Yhdellä pyyhkeellä.

Ja ei, en pese omaakaan persettäni kakalla käynnin jälkeen. Bidee-suihkua käytän menkkojen aikaan pesemään alapään verestä. Sitä kun paperilla ei saa pois, toisin kuin kakan.

liikenteessä sit noilla pyyhkeillä. kyllä kait pepulle on parempi olla ilman noita kemikaaleja. ite käytin peppuun ainoastaan perunajauhoja ja se toimii

Tyttö on nyt 1v 1kk, ja usein tulee neljäkin kakkaa päivässä. Aluksi pestiin, mutta liian tiheä pepun lotraaminen sai aikaan kunnon ihottumat. Kun pyyhkeiden jäljiltä ei ollut samaa ongelmaa, niin päätettiin jättää vesipesut, kun pyyhkeet on niin paljon helpompiakin.

No, makuasioita näköjään todella :-) Mä taas en oo varmaan kahden lapseni kanssa saanut ensimmäistäkään kosteuspyyhepakettia kulumaan, kun inhoan niitä. Ei mun mielestä oo todellakaan mitään käteviä. Etenkin jos on vain yksi käsi käytössä, niin kun yhtä lappua yrittää ottaa, lähteekin puoli pakettia mukaan ja sit jos taas on kunnon läjät niin tarvitaankin se puolipakettia niitä lappuja sit lopuksi peset kuitenkin vedellä....Vesi vanhin voitehista.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat