Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Auto A lähtee peruuttamaan parkkipaikalta pois ja on sieltä ulkona etupuskuriaan lukuunottamatta. Pysähtyy huomatessaan, että kuskin puoleiselta sivulta on alkanut peruuttaa iso maastoauto B hitaasti, mutta varmasti kohti tätä toista autoa. A:n kuski ei kerennyt laittamaan ykköstä silmään ja pakenemaan parkkiruutuun takaisin vaan törmäys tapahtuu. B:n auton peräkoukku uppoaa toisen auton takapuskurin kuskinpuoleiseen sivuun. B:n autolle ei käynyt kuinkaan.

Kumman vika?

Kommentit (12)

joskus kolaroin parkkipaikalla, itse ajoin rauhallisesti ja vastaan kaahasi nuorimies ja kolhaisi autoni puskuria.

veimme asian poliisille kun ei saatu sopua itse, ja poliisi antaa aina sitten sakot liikenteen vaarantamisesta molemmille, vaikka totesivat minun olevan syytön. Molemmat maksoivat omat auton korjaukset.

koska molemmat ajoivat eteenpäin.

AP:n esimerkissä B syyllinen, koska peruuttava väistää aina. Ja tässä tapauksessa siis B lähti peruuttamaan myöhemmin, ja A oli pysähdyksissä.

Jos taas A ja B autot olisivat molemmat peruuttaneet samaan aikaan ja törmänneet silloin, olisi ollut molempien syy, ja omasta vakuutuksesta/pussista mennyt omet auton korjaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat