Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Onko kenelläkään tietoa käytetäänkö Oys:ssa kortisonia lapsettomuushoidoissa jos takana on ollut useita siirtoja mutta alkiot eivät vaan kiinnity? Itsellä edessä kolmas IVf-hoito nyt syksyllä tulossa ja ajattelin ehdottaa kortisonin käyttöä, koska meillä ei ole vikaa löydetty miksi hyvätkään alkiot ei kiinnity ja olen useista eri paikoista lukenut netistä että kortisonin käytöstä voisi olla apua eli jos keho hylkii alkiota.

Kommentit (9)

^Eikö Oysissa ole kolmen hoidon rajaa? Meillä on nyt kaksi ICSIä takana ja pari alkiota pakkasessa. Olin luullut, että seuraava hoito olisi sitten viimeinen.

Ja hoidon siirrosta, mulla oli menkat myöhässä ja hyvin onnistui hoidon siirto viikolla.

Ihan ok hoitopaikkana Oysia pidän. Nyt vika hoidossa tosin oli tympeetä, kun joka kerta oli eri lääkäri ja piti kertoa kaikki alusta. Punktiot mulla on ollu ihan hirveitä ja munasolusaaliit huonoja :(

Meilläkävi viimevuonna sillai et mun kierto heitti varmaan viikolla tuosta sunnitellusta ja nyt tulee sama homma, eli sumuttelu pitäisi aloittaa kp20 joka olis suunnitelman mukaan 2.-8.8 mut mulla se tulee olemaan jo 29.7 eli muutama päivä aikasemmin.

Pitää munkin vielä soittaa OYS ja kysyä mut luulen et tehdään samaten kuten viime vuonna eli aloitan sumuttelut jo aikasemmin. Mulla meni viime vuonna kolme pulloa sitä nenäsumutetta joten jouduin silloin ostaa yhden paketin lisää no siitä onneksi jäi se toinen pullo joten mulla on taas kolme käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oyssissa on tosiaan kolmen hoidon raja. Me saatiin neljäs ylilääkärin luvalla. Katsoi varmaan että hyvät mahdollisuudet kun ennestään luomuraskaus...sitte hoidoilla kaksi kemiallista ja soluja ollaan aina saatu paljon. Kannattaa kysyä neljännestä hoidosta!

En muista itse aikasemmilta OYS:n kerroilta(siis 6v)sitten et ois kortisonia käytetty,mut sen jälkeenhän on ajat ja hoitokeinot parantuneet(onneksi),mutta kannattaa ehdottomasti ehdottaa lääkärille:) uskosin että niillä on tavallaan päivystysaikoja just sen takia et aina ei kierrot ja hoidot mene suunnitelmien mukaan,itekkin saatoin aina saada lääkärikäynnillä seuraavaksi päiväksi uuden ajan.joudun itsekkin alkamaan laskemaan oikeaa kierronpäivää elo-syyskuunvaihteeseen,saapa nähä miten tähtäys onnistuu:) toivottavasti joku palstailija valaisee meitä enemmän,et miten jos tähtäys ei onnistu ihan niille päiville.

Tsemmpiä tulevaan

Siirukka

Unohdin kysyä että onko kenelläkään kokemusta siitä, että jos annettu IVF-hoitoaikataulu heittääkin oman kiertoon nähden niin onnistuuko aikataulun muuttaminen? Minulla kierto on aikaistunut viidellä päivällä sen jälkeen kun hoitoaikataulu on laskettu ja se ei nyt käykään eli sitä pitäisi aikaistaa n. viidellä päivällä (sumujen aloitus ei muuten täsmää jos aikataulua ei voi muuttaa). Oys on nyt kesätauolla, joten tietysti saan vastauksen sitten kun palaavat töihin, mutta ajattelin nyt kysyä jos jollekin olisi käynyt näin.

Minä kysyin tuota kortisoni- asiaa, tosin toisen asia takia ja I.J. mulle vastasi, ettei hän ainakaan mulle sitä aloita.

Meidän kohdalla ainakin ollaan oltu joustavia aikataulujen suhteen, jotain inhimillisyyttä sentään. Hoitaja sanoi nytkin ennen kesätauolle jäämistä, että soita jos kierto heittää, niin katotaan uusi aika. Ja heittihän se mullakin, epäonnisen hoidon jälkeen luomuplussan haamu ja menkat yli viikon viiveellä... En ole määkään vielä saanut soitetuksi, ja turhaan soittaisinkin, kun ovat lomilla. Elokuussa istten kohti uusia nöyryytyksiä.

Kiitti vastauksista.

Helpottaa kuulla että noissa hoitoajoissa on joustovaraa.

Oys on vielä kesätauolla, mutta hoitajat palaavat ensi viikolla töihin, jolloin sinne voi taas soittaa.

Ronjakasperi,olen itse tuota alkionkuoren avausta joskus

kysynyt Oys:sta ja vastaus oli se että he eivät sitä tee koska heidän laite jolla se tehdään on rikki ja uutta ei ole hankittu. Näin sanoi hoitajat kun taas IJ taisi sanoa että sitä avausta voisi joskus kokeilla.

Tietääköhän kukaan varmuudella mikä tilanne tuon alkiokuoren avauksen kanssa on, onko sitä mahdollista tehdä Oys:ssa?

Niin ja onnea Ronjakasperi sinulle, sinullahan on hyvin

raskaus edennyt kun olet jo noin pitkällä:)

Edelleen tuo kortisonin käyttö kiinnostaa, jos jollain on siitä kokemusta niin kerrottehan.

Minäkin olen oyssin potilas....neljännen icsi:n tuoresiirto onnistui huhti-toukokuussa ja raskaana olen nyt viikolla 15. Meillä siirtoja tätä ennen 10 joista saldona kaks kemiallista raskautta, kaikki muut negaa. En tiedä tosta kortisonista, kannattaa kysyä. Onko teille kokeiltu alkiokuorenavausta? Meille lääkäri (IJ)sanoi että jos ei nyt onnistu niin seuraavaksi kokeillaan sitä. Oyssin ivf-hoitajat vastaavat puhelimeen kesätauollakin, ainakin siis aikaisempina kesinä ovat vastanneet.Mitä mieltä olette oyssista? Itse oon ollu ihan tyytyväinen, on kyllä välillä hidasta toimintaa.....siis ärsyttää ku joutuu jonottaan. IJ on aivan mahtava lääkäri, olisipa kaikki muutkin!!!

Kyllä minä uskon sitä IJ:ää, koska sanoi minulle huhtikuussa että kokeillaan sitä alkiokuorenavausta jos ei onnistu nyt.....eli kyllä niitä varmaan tehdään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat