Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä äiti tekee sillä aikaa-siivoatko vai pyhitätkö ajan itsellesi jotenkin huviksi?

Minä käyn PACEssa tai katon jonkun hyvän leffan-riippuu siitä missä isi ja lapsi laatuaikansa viettävät.

Joskus harvoin teen jotain " hyödyllistä" eli imuroin, pesen ikkunat tai laitan ruokaa. Omaa aikaa saisi olla enemmänkin...

Sivut

Kommentit (35)

tarkotin vaan sitä että töiden jälkeen kun ollaan molemmat kotona mies istuu illan koneella tai on omissa harrastuksissa ja minä teen kotihommat ja hoidan lapset.

Että sellasta YKSIN olemista ja sitä että vois tehä mitä haluaa (niin kuin mies), mulle ei sitten jää ollenkaan.

T:9/28

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Pelottavaa mennä syksyllä taas töihin kun työn lisäksi mun harteilla on kaikki muukin... sitten ei ole kyllä YHTÄÄN enää omaa aikaa... =(

Isä on lasten kanssa mun harrastusten ajan ja kaupassa saan yleensä käydä yksin. Meillä lapsia on kolme ja isällä on töitä myös tässä kotona palkkatyön päälle, joten hirveän paljon en häneltä vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tekee pitkää päivää töissä ja reissaa. Viime viikkoina ei ollenkaan, kun ollut työreissulla.

Mutta normaalisti pari tuntia viikossa, kun mä käyn kävelyllä yms.

Selittelyä sille, että isä ei luonnollisesti, arkitilanteissa vietä aikaa lapsensa kanssa, kun omat harrastukset jne menee lapsen ohi, joka on outoa sinänsä. Laatuaika-ilmauksella halutaan tehdä yhteisestä ajasta jotain specialia, vaikka sen pitäisi olla jokapäiväistä ja luonnollista.

Vastauksena kysymykseen, meillä isä on joka päivä lapsen kanssa. Jonain päivänä enemmän jonain päivänä hieman vähemmän.

tai sit jos on kotona joku sellainen homma mitä en voi lasten kanssa tehdä niin mies yleensä menee niiden kanssa siksi aikaa pihalle tai ajelemaan autolla jonnekin.

Pyrimme tekemään kotityöt lasten ollessa hereillä ja läsnä. Toisinaan kuitenkin on parempi, että toinen vanhemmista on lasten kanssa, jotta toinen voi tehdä ruuan rauhassa tai esim. luututa lattiat. Joskus kun lapset ovat niin levottomia ettei hommaa saa muuten hoidettua (sukeltavat likavesiämpäriin jne.)

Mies on lasten kanssa silloin kun minä opiskelen, harrastan, olen ulkona kavereiden kanssa tai lepään. Ja sama toisinpäin. En osaa sanoa mitään tarkkaa aikamäärää, riippuu opiskeluista ja muista tekemisistä. Ainakin muutaman kerran viikossa joka tapauksessa.

Usein myös jaamme lapset. Nytkin mies on isomman kanssa kaupoilla ja minä pienemmän (joka nukkuu) kanssa kotona.

Pelottavaa mennä syksyllä taas töihin kun työn lisäksi mun harteilla on kaikki muukin... sitten ei ole kyllä YHTÄÄN enää omaa aikaa... =(

TUlee kotiin n. 16-17 välil, jonka jälkeen kaappaa tytön syliinsä ja alkaa leikittää. Yleensä pilke silmäkulmassa komentaa mua kavereille kahville ym. muuta omaa puuhaa tekemään.

Monasti myös leikitään kaikki kolme.

Viikonloppusin patistaa kavereiden kanssa ulos syömään/leffaan/viihteelle/rentoutumaan ym. jotta saa viettää laatuaikaa vain tytön kanssa.

Pe-la ilta/yö on varattu meille kahdelle, kun tyttö on hoidossa.

työvuorosta riippuen.

hakee lapsen jos pääsee aiemmin kuin minä ja on lapsenkanssa kotona tai mummolla kun minä töissä, joskus ovat vielä mummolla kun minä tulen töistä kotiin ja siinä sitten aikani ihmettelen koska tulevat.

teen kotitöitä, käyn lenkillä tai istun koneella...

joskus käyvät ulkona keskenään ja minä teen ruokaa...

mutta siis lähes aina, jos ehdotan, menisittökö uimaan, mummille, puistoon niin menee kyllä. Itselleen ei ole vielä tullut ehkä yhttän kertaa mieleen. Vanhin lapsi on jo aloittanut koulun :-(

Silloin, kun mulla on menoa, tai muuten vain haluan olla hetken yksin, mies on lapsen kanssa kotona normaalisti/menee ulkoilemaan/menee mummolaan käymään. Tätä tapahtuu harvemmin, muutaman kerran kuukaudessa. Enemmän saisi ulkoilla lapsen kanssa, mutta muuten on kyllä ihan riittävästi mukana menossa. Me tehdään suurin osa asioista perheenä yhdessä.

Käy kävelyllä, leikkii tms. Minä teen välillä kotitöitä, mutta olen myös koneella, luen tms. tosi paljon. Tietysti puuhaamme joskus yhdessäkin ja yleensä pysyttelen kotona kun mies on lapsen kanssa.

Meillä mies hoitaa tytön iltapseut ja nukuttamisen ja aina kotona ollessaan myös syötöt. Viikonloppusiin isä herää lapsen kanssa ja saan jäädä nukkumaan:)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat