Seuraa 

Hei!

Tänään kävin kilinikalla. Lääkäri teki suunnitelman ivf-hoidosta (meniköhän nimi oikein) No kuitenkin. Kamalasti tuli kaikennäköistä uutta, lääkäri katsoi ultralla ja kaikki oli hyvin. Jotain synarelen nimistä sumutetta nenään määräsi, apua! Minkähän hintaista tuo lääke on? Gonalista sai pulittaa jo aika summat. Mutta sehän on vaan rahaa!!

Eli 5.5 alan käyttämään tuota sumutetta, ja sitten on ultra 16.5.. Ultra käyntejä oli aika monta. tämä keräys (punktio) olisi tarkoitus olla viikolla 22.

Mua jännittää kauheesti, kertokaa kokemuksia hoidoista, ja tuloksista, onko kamalan rankkaa?

Nuo inssit olivat aika helppoja, mutta niillähän ei meille vaan vauvaa suotu. :(

Jos joku samassa jamassa oleva haluaa kirjoitella: osot. maria_cat@suomi24.fi

Ai niin mies sai lähetteen joihinkin verikokeisiin, kun ne siittiöt on aika laiskoja uimaan eteenpäin, ja tuo määrään on kokoajan ollut vähäinen.

Haluavat kai tietää onko noissa kokeissa jotain häikkää..

mutta palaillaan..

Kommentit (5)

Kiva, kun rohkasitte ja löytyi vielä samassa jamassakin oleva. Mä olen nyt sumutellut viime perjantaista lähtien, mitään muita sivuoireita ei ole, muuta kun viluttaa ja väsyttää. (en kyllä tiedä onko synarelasta johtuvaa). Vielä on aikaa ensimmäiseen ultraan. Jännittää vaan että onko siellä yhtään munasolua kasvamassa. Vaikka turha stressaaminen kannattaisi varmaan nyt jättää. Juu helpommin sanottu kun tehty.

Juu aika kalliita ovat lääkkeet, mutta toivottavasti saadaan nyt tulosta, vaikka liikaa ei kannata toivoa.

Meitä hoitava lääkäri on aivan ihana ihminen ja uskon että hän kyllä selittää kaiken tulevan... itse olen lueskellut myös netistä, ja muiden kokemuksia.. eipä ne onnistumis prosentit tässäkään hoidossa päätä huimaavia ole, mutta ainakin käydään jo aika lähellä.

Mies on ihana tuki ja turva, muille en ole ainakaan vielä kertonut.

Mutta palaillaan taas.. ja aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille palstalaisille.

Lääkäri kyllä selvittää askel kerrallaan, miten hoito etenee ja mitä pitää tehdä. Mahdollisesti tarvitset repullisen lääkkeitä, mutta n. 620¿ omavastuun ylityksen jälkeen kela maksaa loppuvuoden lääkkeet.

Muista säilyttää kuitit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei, mulla alkoi kans sumuttelut 5.5. ja ultra on vasta 23.5. eli siihen on vielä reilusti aikaa. Synarelaa kans menee ja vielä ei oo mitään oireita ilmaantunut. Itse hoito ei niinkään vielä jännitä vaan hoidon tulos (lähinnä fiilis, jos tämäkään ei onnistu). No päivä kerrallaan vaan eteenpäin.

Mun lääkäri kehotti mua hakemaan puregonit vasta ekan ultran jälkeen.

Älä kasaa pelkoja etukäteen, hoito ei kaikille ole ihan " maailmanloppu" ..kyllä siitä selviää. En halua vähätellä kenenkään kokemuksia, koska on hyvin yksilöllistä kuinka reagoi lääkkeisiin yms.

Väsymystä lukuunottamatta en itse kärsinyt sivuoireista, joten ihan hyvinkin hoitojakso voi mennä, eihän se mitään hupia ole mutta ihan kestettävissä. Ja mitä punktioon tulee niin lääkitys jos on kohdallaan niin ei ole hätiä. kannattaa ottaa päivä kerrallaan ja koittaa elää melko normaalisti, vaikka lääkkeenotto tietysti muistuttaa hoidosta koko ajan..se on hiukka ikävää..

Ja siirto menee yhtä iisisti kun ne inseminaatiot vaikka on jotenkin paljon jännempi tilanne :)

Mulla jäi ainakin ihan positiiviset fiilikset ivf- hoidosta hoitomuotona. Tietysti varmaan auttoi myös se että hoito tällä erää näyttänee onnistuneen...mutta ei sitä uskalla oikein todeksi uskoa.

Lähde vain reippaasti matkaan, ja tsemppiä !

Hei

Ajattelin kirjoitella kun mulla on sama aikataulu kun sulla hoidoissa eli aloitan sumut 5.5 ja mulla on ensimmäinen ultra samalla viikolla kun sulla on. Punktio on kansa viikolla 22. Vähän jännitttää miten tässä käy. kävin tänään ostamassa Synarela nenäsmutteen ja Puregon pistokset. Meni aika rahamäärä niihin. Mutta rahaa se vaan on. Täytyy toivoo että näillä sais sen odotetun käärön.

Mä toivotan sulle oikein paljon onnea hoitoihin

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat