Vierailija

Noin tunti.

Sivut

Kommentit (64)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Missäs sitä ponnistamista voi harjoitella ennen h-hetkeä, että osaa sitten varmasti. Joo, minä en sitten osannut ponnistaa ja supistuksetkin olivat heikkoja. En tiedä, mikä mättää, mutta kaksi tuntia olen punnannut molempia. Esikoinen otettiin imukupilla, kun en vain osannut.

Molemmat tulivat käsi koukussa, kyynärpäätaktiikalla siis. Toka oli ilman puudutuksia ja pelkäsin ponnistaa kohti kipua. Lisäksi kätilö käski ponnistaa liian aikaisin, jolloin paikat turposivat ja repesivätkin pahemmin :(

Lisäksi kun olin jo täysin auki niin ponnistelin hiljaksiin molemmilla kerroilla 1-3 tuntia ennen kuin laskeutuivat. Eli laskutavasta riippuen 1-5 tuntia. Yllättäen, minun mielestäni ponnistusvaihe on synnytyksen tuskaisin vaihe.

Minulla myös takana kaksi käynnistystä ensimmäisen, nelikiloisen vauvan jumituttua pahasti. Käynnistyksistä pelkkää hyvää sanottavaa, vaikka toinen jumittuikin taas avotarjonnan takia. Kolmas olikin sitten sutjakka.

Itseään kehuvalle ponnistajalle sanoisin, että kyllä jokainen siinä tilanteessa antaa kaikkensa. Myös me puolitoista tuntia pungertaneet ja myös tähän ketjuun kirjoittanut ilmeisesti vauvansa menettänyt äiti (osanotto).

Ponnistaminen on ihan erilaista, jos tulossa on itselle sopivankokoinen vauva vs. liian suuri tai väärä tarjonta. Kun kaikki menee hyvin, ponnistaminen käy kuin itsestään. Kun menee huonosti, tilanne on kamala, pelottava, kivulias ja vie lähes tajun. Pahimmassa tapauksessa hintana on henki tai terveys.

Lainaus:

Ymmärtäisin että sanoisit noin useamman lapsen jälkeen mutta jos ensimmäinenkin tulee minuutissa ei voi puhua löysästä pillusta.

Ponnistaminen on taitolaji usko pois.

Tiukka pillu on edelleen vaikka kolme lasta on syntynyt alakautta. Ei toki niin kireä kuin ennen ensimmäisen syntymää sen toki myönnän.

Kuulat on ollut käytössä. Mies tuntee pillunpuristuksen kullinsa ympärillä kun puristelen sitä joten siltä osin kaikki on kunnossa.

ps. Seksielämämme on erittäin aktiivista

Ponnistaa ehkä osaat mutta jokin muu taito näyttää puuttuvan. Jos tykkäät päteä tälläisellä aiheella niin se kertoo paljon se.

Lisäksi taito eiole ainut ratkaiseva tekiä. Suuri ratkaiseva tekijä on myös joustavat kudokset, lantio jne.

Voit olla onnellinen että sinulla sattui molemmat kohdilleen.

ja ponnistanut olen yhteensä 3 minuuttia. Eka ponnistusvaihe kesti 2 min ja toinen 1 min. Ekasta tuli vissiin toisen asteen repeämät, jotka ommeltiin ja olin pari viikkoa alapäästäni tosi kipeä. Toisesta tuli joku pieni nirhauma, mutta pystyin istumaan pehmeällä sängyllä heti synnytyksen jälkeen, mikä tuntui uskomattomalta, kun ekasta synnytyksestä jäi alapää vähän eri kuntoon.

Lainaus:

Yllättäen, minun mielestäni ponnistusvaihe on synnytyksen tuskaisin vaihe.

Eikö se sitten yleisesti ole? Tuntui tosiaan kuin olisi halko jalkopäässä.

Juu, kyllä se minustakin oli se tuskaisin vaihe, sitä ennen lauleskelin, mutta herranjesta kun rupesi hirvittämään se jalkapallo haarovälissä... miehelle sanoin, että kyllä minä tämän ponnistan, mutta sinä saat sit seuraavalla kerralla...

Lainaus:

Lisäksi kun olin jo täysin auki niin ponnistelin hiljaksiin molemmilla kerroilla 1-3 tuntia ennen kuin laskeutuivat. Eli laskutavasta riippuen 1-5 tuntia. Yllättäen, minun mielestäni ponnistusvaihe on synnytyksen tuskaisin vaihe.

Eikö se sitten yleisesti ole? Tuntui tosiaan kuin olisi halko jalkopäässä.

ekalla ponnistuksella pää ja ja toisella vartalo.

En siis käsitä mistä johtuu että toiset tikistelee tuntitolkulla, eikö ne osaa vai mikä mättää.

Mä on satsannut kaiken voiman siihen ponnistamiseen ja tulosta on tullut.

pitkä ponnistus = hyvä äiti.

Juu juu, näin se menee ;) Ja onnea sille mestariponnistajalle,joka osaa samoilla lihaksilla ponnistaa vauvan ulos ja imeä miehen sisään! Lisää taito ansioluetteloosi, niin pääset varmasti metallialalle toimistohommiin ja saat paljon ihailijoita!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat