Vierailija

Siis hoitosopimus on tehty klo7.00-16.15.

Jos joskus satun pääsemään aikaisemmin, vaikka klo14.30, niin pitääkö minun hakea lapset hoidosta heti vai saanko käydä vaikka kaupassa? Eräs hoitaja sanoi mulle, että lapset täytyy hakea heti...(ei lasteni tarhasssa oleva hoitaja)

Jos näin, niin kyllä on typerä juttu..

Sivut

Kommentit (68)

niin ihan varmasti haen lapseni hoidosta ennen kuin käymme kaupassa. Hoitopäivät ovat muutenkin niin pitkiä, ettei tulis mieleenkään viivytellä hakua. Ja minun vapaapäivät ovat niitä myös lapselle.

Olen ollut myös töissä päiväkodeissa, ja se ole hoitajien laiskuutta, jos pyydetään, että vanhemmat hakevat lapset silloin, kun töistä pääsevät. Lapset ovat ihan tarpeeksi pitkiä päiviä hoidossa, kyllä heillekin kuuluu välillä lyhyemmät päivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun lasten hoitoon tuominen ei olisi onnistunut esim. klo 13 jos työvuoro alkaa klo 14. Pakko oli viedä jo aamupäivällä. Tädit päiväkodissakin kannattivat järjestelyä.

ja kaupassakin käyn matkan varrella. Jos hakisin lapset ensin, kunnon kauppaan joutuisin ajamaan 15 km TAKAISINpäin (siis töihin päin) lasten kanssa eli ei järkeä!

Ohje on, että käyn kaupassa tai vaikka nukun tai mitä tahansa muuta kuin haen lapset, jos pääsen aikaisemmin. Pph:n omat tunnit eivät tule täyteen muuten ja saanpa omaakin aikaa. Toki parista kerrasta kuussa ei kärsi ne hänen tunnitkaan.

Hotiajat ajattelee asiaa varmaan lasten kannalta, että olis enemmän aikaa lapsille. Mutta enemmän aikaahan jää, jos ei koko perheen tarvii lähteä sinne kauppaan.

Niin, tämä vastauksesi olikin taas niitä mutu-vastauksia. Itse olen tottunut siihen, että tehtyjä sopimuksia noudatetaan. Sinä ilmeisesti et.

25

No joo, nyt myönnän oman virheeni siinä mielessä, että on jo tovi (3 vuotta) vierähtänyt siitä kun omat lapseni olivat Salossa hoidossa.

Mahdollisesti silloin ei vielä ollut subjektiivista päivähoito-oikeutta olemassa, eli tietoni saattavat olla vanhentuneita.

sorry.

Luulen, että on sopivampaa hakea lapsi hieman myöhemmin ja kuunnella puoli tuntia vaikka radiosta kevyttä (hui!) musiikkia.

En jaksa uskoa, että nykyään kukaan vahtii haetko lapsiasi Prisman kassien kanssa.

Kehoitusluontoisesti näin voisi olla, mutta ei sääntönä, lapsella on lain mukaisesti subjektiivinen oikeus hoitoon, ja ne kellonajat, mitkä sovitaan hoitosopimusta tehdessä, ovat ne rajat, joiden sisällä lapsi saa olla hoidossa maksimissaan.

Kyseessä on palvelu, josta asiakas maksaa, eli se on maksavan asiakkaan ihan oma asia, mitä tekee lapsen hoidossa ollessa.

Minusta on järkevämpää käydä kaupassa työmatkalla ennen lasten hakemista, koska se on paljon nopeampaa ja helpompaa ja lapsilla on mukavampaa leikkiä kavereiden kanssa pihalla ennemmin kuin istua kärryissä kaupassa.

Ehkä tällaista on haettava heti töistä tullessa-kehoitusta käytetään niiden kohdalla, jotka eivät joudu ollenkaan maksamaan päivähoidosta, tällöin ehkä ajatellaan niin, että kun palvelu on muutenkin ilmainen, niin sitä ei sitten pidä käyttää väärin. Mutta käytännössä tällainen tilanne on harvinainen, koska ei niin kovin paljon tarvitse tienata, jotta joutuu jotain maksamaan päivähoidostakin.

AP:lle, kertomasi hoitaja puhui siis palturia.

Siis jos todella vitkuttelette lastenne pois hakemista, imuroitte, käytte kaupassa tms., niin sitten lastenne on parempi olla vierailla ihmisilla hoidossa, kuin teidän vanhempien kanssa, siis jos te ajattelette noin!!!! Minä en voi käsittää tuota ajatusmaailmaa, että lapsella olisi parempi olla päiväkodissa, kuin omien vanhempien kanssa! Uskomatonta!

Jos meidän lapset saavat päättää, mieluummin hakisin vasta 16.30 tai 17 :D

Ovat mielellään ulkona kavereiden kanssa, ja murhe on tullut melkeinpä joka kerta, kun äiti tyhmyykksissään on mennyt liian aikaisin hakemaan. Siis ennenkuin ovat ehtineet iltapäivän ulkoleikkejä saada käyntiin.

ensin (meidän tapauksessa) haet lapset päiväkodista, pakkaat ne autoon, sitten ajat kauppaan otat lapset pois autosta (molemmat siis istuu turvaistuimissa), meet kauppaan, raahaat kahta lasta ja kolmea kauppakassia ja pakkaat ne kaikki taas autoon uudestaan. jos vaihtoehto on mennä yksin sinne kauppaan, aikaa menee puolet vähemmän, eikä kenenkään raivareita tarvii kuunnella kun ei saa karkkia / jätskiä / nakkia tms. no ok, mä nyt oon kaupassa töissä joten mä nyt yleensä hoidan ne ostokset ennenkun lähden töistä, mutta kuitenkin. joskus kun tekee mieli käydä jossakin toisessa kaupassa, niin otan rattaat mukaan autoon ja jätetään auto päiväkodin eteen ja kävellään sinne kauppaan. mutta mieluiten mä kävisin siellä kaupassa yksin, ilman noita raivohulluja.

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä lapsi kun lapsi tottuu siellä kaupassa käymään ei ne siitä pilalle mene jos joutuvat hetken kaupassa piipahtamaan.

Siellä ne pöpöt leviää ja lapset kärsii. Oppivat vaan saamaan tarpeita ja ovat muille häiriöksi. kunnon äiti välttää lasten viemistä markettiin viimeiseen asti.

Katso hoitosopparista! Jos lapset haetaan 16. 15 niin lapset haetaan silloin. Meillä sopparissa vielä erikseen maininta et myöhästyä sopii 20 minsaa.. Mut jos useammin myöhästyy niin hoitoaikoja voidaan vaikka muokata tai aletaan periin maksuja.

Tietty jos pitää pekkasen tai puolipekkasen tai jää sairaaksi ja haluaa lapset ottaa kotiin muutamaksi päiväksi kainaloon niin siitä ilmotellaan mahdollisimman ajoissa.

Meillä muutoksista pitäisi ilmoittaa 2 viikkoa aikasemmin niin saadaan tarpeeksi hoitokuntaa paikalle.

Jos mää sovin hakuajaksi klo 16 ja pääsen töistä ennenaikojaan niin mää ainakin menen vaikka kotiin siivoon rauhassa, ottaan torkut, käyn kaupassa tai kahvilassa, kuntosalilla. Mitä se hoitajille kuuluu? Kunhan en MYÖHÄSTY! Ne tekee työtään eli hoitaa mun lasta sen aikaa, niinkuin on sovittu. Pekkanen ei tarkota sitä että pitää hakee lapsi aikasemmin.

Tottakai on hyvä viettää aikaansa lasten kanssa mahdollisimman paljon mutta oikeesti!! Voisihan sitä viedä lapset hoitoon ja löhötä kokoajan kotona yksin kotona 5 h päivässä ja hakee lapset sitten.

Muutenkin lapsilla on aikataulutettuna kaikkee, syömisiä, ulkoiluja.. Ei kai lasta puistosta haeta ja sitten haetaan laukku sisältä?

Lastenhoidon koko pointti on se että lapset hoitaa joku ulkopuolinen sovitun ajan verran. Myöhästymiset on asia joista hoitaja voi marmattaa!

Siis sinä saat vaikka nukkua kotona koko päivän jos haluat sillä aikaa kun lapset on tarhassa. Ei lasten hoitajat tai kukaan muukaan vieras sitä päätä, mitä sillä välin aikuiset tekevät, kun lapsi on tarhassa tai hoidossa. Sinä maksat, sinun lapset.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat