Seuraa 

Eli onko kellään täällä kokemusta Elokuun-tuotteista? Pesuaineista, shampoista? Onko pyykinpesuaine tehokasta verrattuna normaali pesuaineisiin? Vai onko suurin positiivinen puoli ekologisuus? Kaipaan pikaisia kommentteja! :)

Kommentit (5)

Pyykinpesuaineita en ole käyttänyt, mutta olen jo monta vuotta käyttänyt Elokuun shampoita ja niistä tykkään tosi paljon! Etenkin minttu on musta hyvää koostumukseltaan (paksua) ja mahtava tuoksu. Pesutulos ihan yhtä hyvä kuin millä tahansa shampoolla, mutta bonuksena se, ettei ylimääräisiä kemikaaleja ole, ihoakin voi siis huoletta pestä samalla tavaralla! Ja aivan erityisesti tykkään siitä, että Ruohonjuuresta saa nuo Elokuun tuotteet ostettua litratavarana, eli tulee hyvä mieli kun ei tarvitse ostaa uusia muovipulloja joka kerta.

Miinus menee Elokuun (käsi)tiskiaineelle, Ecover on mielestäni paljon tehokkaampaa.

Elokuun käsitiskiaine on ihan käypäistä, mutta tuota Ecoveria en ole kokeillut, joten en ehkä vain tiedä paremmasta!

Shampoot ovat munkin mielestä hyviä mutta suihkugeeli vähän litkua, joten se kuluu nopeasti.

Pyykinpesuainetta kokeilin, mutta en ollut tyytyväinen siihen. Se ei pessyt puhtaaksi tahroja ja muutenkin pesutulos oli vähän epämääräinen. Olin aika harmissani, koska haluaisin löytää hyvän, ekologisen pyykinpesuaineen. Nyt käytössä on ympäristömerkillä varustettu Minirisk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me käytetään sitä ja ollaan oltu tyytyväisiä. Vaippapyykistä ym. ollaan esipesty kuitenkin tahrat käsin sappisaippualla etukäteen, eli en tiedä poistaisiko tuo pesuainekin tahrat..

Elokuu-pyykinpesuaine on kivempi kuin ecoverin, kun elokuu on hajustamaton. Oon herkkä sille, etten halua pyykkini haisevan millekään muulle kuin puhtaalle.

Olen käyttänyt Weledan Calendula-hammastahnaa ja yllättynyt positiivisesti sen mausta. Maistui aika raikkaalta ja markettitavarasta poikkeavaan makuun tottui hetkessä.

Lapsilla on ollut käytössä Weledan lasten hammasgeeliä, sellaista keltaista, sekä Frantsilan Yrtinraikasta luonnonhammastahnaa, joka sisältää ksylitolia. Maku on tuntunut kelpaavan hyvin - itse en tosin ole maistanut.

Kokeilin joskus menneinä vuosina useampaakin shampoota, mutta yhdestä tuli hilsettä ja muista kokeilemistani joku muu päänahkaongelma =(. Kovin montaa en sitten viitsinyt enää testata. Tämä oli sikälikin erikoista, koska minulla ei ole mitään allergioita eikä mitkään muut aineet ole koskaan aiheuttaneet ongelmia. Harmi sinänsä, koska olisin kovasti tykännyt käyttää.

Muista pesuaineista ei kotioloissa ole kokemusta, mutta entisellä työpaikallani hinkkasin aina vessat ja yhteiset tilat pääasiassa Elokuun tuotteilla ja hyvin toimivat. Käytössä siellä oli muitakin, ainakin Sonettia ja Ecoveriä, enkä nyt tarkkaan muista, mitä missäkin käytin, mutta kaikilla tuli ihan puhdasta.

Tähän samaan ketjuun kyselisin kokemuksia " vaihtoehtoisista" hammastahnoista. Joskus muinoin kokeilin Urtekramin minttutahnaa (liekö tätä enää olemassakaan), mutta se ei ollut ollenkaan raikas. Viime syksynä ostin sikahintaisen aloe vera -tahnan, mutta melko ummehtunut maku jäi siitäkin. Onko siis mitään luonnonmukaista hammastahnaa, josta saisi oikein raikkaan olon suuhun? Mieluusti sellaista, jota lapsetkin käyttäisivät mielellään =).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat