Vierailija

kotiin, mutta pakko palata töihin, kun ei sillä kotihoidontuella millään tule toimeen" ja vie siis alle vuoden ikäisen täyspäiväisesti hoitoon, VAIKKA mies tienaa nettona yli 3000 ja asuntokin lähes maksettu (lainaa alle 10 000 jälellä), muutkin kulut pieniä, säästöön laitetaan kuukausittan hirmuiset summat vaan rahaa.

Sivut

Kommentit (22)

Ei halua/kehtaa tunnustaa, että ei viihdy yhtään kotona ja haluaa jo takaisin töihin. Tai sitten heillä on jotain muita kuluja/lainoja, joista en tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

taas on nainen, joka haluaa lapsensa mahdollisimman pienillä ikäeroilla ja palata töihin heti vanhempainvapaan päätyttyä. Nyt heillä on jo kolme lasta, joiden ikäerot ovat max vuoden ja on jokaisen välissä käynyt töissä muutaman kuukauden. Raha on tärkeää ja vastavalmistunut talo hulppea.

Kertoi itse, että haki lääkäriltä hormonikuurin jottei imetyshormonit estäisi pikaista uudelleen raskaaksi tulemista. Ikää naisella 33 v.

ja lisäksi oma mieheni on tuon perheen isän kanssa samassa työpaikassa, samoissa työtehtävissä jne.

Itselläni jotenkin sieppas, ajattelin heti, että ihme tekosyy, olis sanonu suoraan ettei halua olla kotona ja sillä selvä.

ap

että ap on sen verran asennevammainen ja moralisoija että ko. nainen ei viitsi kertoa totuutta ettei joutuisi kuuntelemaan ap:n moraalisaarnaa!

Valintoja, naiset, valintoja. Sitä se on. Toiset valitsee kulkemisen rähjäisenä hiekkalaatikon ja kodin väliä, toiset panostaa elämään vaikka kulkeekin sitä samaa koti-hiekkalaatikko -reittiä. Näin se vaan menee! :)

Oletko kovin kärkäs neuvomaan muita ja kova tuomitsemaan toisten ratkaisuja, jos ne poikkeavat omistasi?

Lainaus:

ja lisäksi oma mieheni on tuon perheen isän kanssa samassa työpaikassa, samoissa työtehtävissä jne.

Itselläni jotenkin sieppas, ajattelin heti, että ihme tekosyy, olis sanonu suoraan ettei halua olla kotona ja sillä selvä.

ap

Eli en todellakaan olis moralisoinu, jos ois sanonut, ettei jaksa/halua olla kotona.

Mutta siksi mulla ärsytti suuresti tuo "ei tule toimeen", kun itse ollaan kituutettu NIIN monta vuotta puolta pienemmillä tuloilla ja paljon isommalla asuntolainalla. Ja TIEDÄN SIIS, että heillä ei tekis yhtään tiukkaa hoitaa lapsia kotona, JOS haluaisivat.

Nyt, kun mies sai tuon uuden työpaikan huhtikuussa, on meilläkin varaa elää paljon leveämmin, VAIKKA olen kotihoidontuella itse.

AP

jos hän sitten sanoisi, että menee töihin, koska ei kestä enää kotona, miten sitten reagoisit? Todennäköisesti sinua sieppaisi, että tuollainen henkilö sitten hankkii lapsia, kun ei halua olla kotona.

Keskity omaan elämääsi ja anna toisten elää omaansa miten parhaiten näkevät.

Jos on kotiäiti on laiska työtävieroksuva miehen siivellä elävä.

Jos käy töissä on laiska kun ei viitsi itse hoitaa omia lapsiaan vaan töissä on kivempaa. Ja ura ja mammona on lpaisa tärkeämpää.

Sitten jos ottaisin aivot käyttöön niin ajattelisin, että sääli kun ilmapiiri on sellainen, että ihminen ei kehtaa sanoa oikeaa syytä (=ei enää jaksa olla kotona) miksi menee töihin.

Ja vielä, saattaisin ajatella myös, että ehkä perheellä on jotain sellaisia menoja mistä eivät halua puhua. Kukaan muu kuitenkaan ei perheen tilannetta tiedä oikeaksi kuin perhe itse.

koska nämä ovat yksilöllisiä ratkaisuja. Voihan olla, että perheellä on jokin suuri säästötavoite, ja lapset ei ehkä tarvitse hoitoa kuin hetken ja säästötavoitteen täytyttyä voi jompikumpi jatkaa hoitovapaata... On niin monia vaihtoehtoja eri perheissä. Itse tinkisin hiukan säästämisestä jotta voisin olla kotona mutta en myöskään tuomitse äitiä joka valitsee toisin. Joskus voi olla parempi, että lapsen vie päivähoitoon (vaikka vanhempi perustelisi miten). Esimerkkinä mielenterveysongelmat, jolloin vanhempi ei vaan jaksa kotona vaan kaipaa sosiaalista verkostoa eli työelämää ympärilleen. Nykyään ei olla totuttu olemaan kotona pitkään ja se voi oikeasti ahdistaa. Samalla työelämän paineet voivat pakottaa takaisin työhön, on sellaisia töitä joissa ei pysy ajan tasalla jos on pitkään poissa. Tämä on varmaan yksi isoimmista lapsiperheiden pulmista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat