Vierailija

vaan jakavat muunlaisia neuvoja imetyksestä? Voisiko joku neuvolantäti vastata?

Kommentit (11)

ja suositteli ottamaan yhteyttä. Joten kai tuo on ihan tapauskohtaista.

En kyllä vähättelisi terkkojen asiantuntemusta. Ovat sentään koulutettuja ammattilaisia, mitä imetystuki-ihmiset eivät välttämättä ole.

Kaikki tuntemani äidit ovat imettäneet onnistuneesti, vain minä olen se " epäonnistuja" .

Vierailija:

Lainaus:

koska suurimmalla osallahan imetys ei yksinkertaisesti onnistu koskaan. Ja nämä äidit kuitenkin sitten valittaisivat siitä kun imetystukilista on liian suppeakatseinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin miksi tosiaan ei terkkareiden tietoja päivitetä?

Kun minä esim. esikoisen aikana luin listalta, että aina vaan joka itkuun rintaa ja annetaan vauvan imeä niin kauan kuin haluaa, vaikka tunnin. Kun kerroin tämän terkalle, niin hän kauhisteli ja sanoi, että puoli tuntia maksimissaan riittää, silloin vauva saa ne takamaidotkin.

Eli kumpi oikeassa?

a.p. edelleen

Eli olisin voinut ottaa heihin yhteyttä, jos olisin tarvinnut. Sain listan siis jo ennen lapsen syntymää ja kysymättä. Listassa oli yhteystietojen lisäksi lyhyesti tiedot henkilön imetyshistoriasta ja muutenkin lapsista (onko ollut yövalvomisia tms.) ja esim. onko ollut koliikkivauva, jolloin olisin voinut kysellä siitäkin asiasta tarpeen mukaan.

Muutenkaan ei ole minulla neuvolan toimintaa kohtaan mitään kritiikkiä, vaan kaikki on sujunut loistavasti - riippuu varmasti paljon terveydenhoitajasta, joka " neuvolantädiksi" sattuu, miten nämä hommat hoituu.

T: kahden lapsen äiti Mikkelistä

Olen ihan varma, että tiedän imetyksestä listalla olon takia enemmän kuin terkkarimme. Luulen, että terveydenhoitajien tiedot imetyksestä ovat aivan liian huonot. Mutta siksipä onkin kummallista, että heillä ei ole edes tietoa tai kiinnostusta ohjata äitejä sinne, missä tietoa olisi saatavana.

Itse en ole keneltäkään terkkarilta paljon imetystukea saanut, ennemmin kannustusta lopettamiseen. Nykyiseltä sentään hieman positiivisia kommentteja, kun on maito niin hyvin riittänyt.

olikos se nyt 10% neuvoloiden th:sta on käynyt edes jonkin laisen imetyskoululuksen. tiedot saattaa olla kultaiselta kuuskytluvulta neljän tunnin syöttöväleineen jne.

takamaito asia on kyllä periaatteessa totta, mutta ei sitä voi sanoa, että 2dl etumaitoa ja sitten tulee takamaitoa. jos vauva on rinnalla usein, ei rintarauhasiin pääse kehittymään " ohuempaa etumaitoa" , vaan oikeastaan koko ajan tulee sitä takamaitoa. se " ohuempi" maito on siis sitä, että rinnat ovat täynnä pitkän imetysvälin takia.

tämän, ja paljon muuta minä, ja kaikki kiinnostuneet, niin äidit kuin neuvolantäditkin, voivat opiskella mm imetystukilistalta.

kun esikoisen kanssa oli imetysongelmia: " Vauvasi vihaa rintaasi" . Muistan vieläkin sen imetys" tuki" henkilön nimen, vaikka taphtumasta on jo 6v. Ja tuo neuvo ei kieltämättä auttanut yhtään.

Minäkään en siis neuvoisi soittamaan imetystukihenkilöille... Varmasti siellä on ihan asiallisiakin ihmisiä, mutta jos riski on, että ahdistuneelle ja epätoivoiselle tuoreelle äidille sanotaan noin, se on aika vaarallista.

Vierailija:

Lainaus:

Ne on keski-ikäisiä tätejä jotka just ja just osaa käyttää terveyskeskuksen tietojärjelmää. Tämä on mun arvaus.

Minä tiesin ennen kuin neuvolantäti että imetyssuositus on muuttunut!

koska suurimmalla osallahan imetys ei yksinkertaisesti onnistu koskaan. Ja nämä äidit kuitenkin sitten valittaisivat siitä kun imetystukilista on liian suppeakatseinen.

erilaisia kuin terkkareiden käsitykset asioista. Ei kai kukaan halua oman käsityksensä vastaisia neuvoja antaa.

Mutta... tähän minäkin haluaisin kuulla kommentteja!

Ne on keski-ikäisiä tätejä jotka just ja just osaa käyttää terveyskeskuksen tietojärjelmää. Tämä on mun arvaus.

Minä tiesin ennen kuin neuvolantäti että imetyssuositus on muuttunut!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat