Vierailija

Tästä saa aina niin ristiriitaista tietoa. Toiset väittävät, ettei ruokavaliolla ole merkitystä, jos ei ole raskausdiabetesta. Toiset taas sanovat, että sokerin takia vauva kasvaa liikaa? Tietääkö kukaan mikä on totuus?

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapset isoja viikkoihin nähden 35+1 n. 2800 ja 38+1 3800. Kolmessa seuraavassa söin n. viikon 15 jälkeen senverran kun sokeridietissä sallitaan eli n. 1800 kcal. painoa tuli kolmannessa n. 9 kiloa ja lapsi syntyessään 37 +5 painoi 2700, seuraavassa painoa 7 kiloa ja lapsi 37+4 painoi 3200 (ainoa poika joukossa) ja viimeisessä n. 10 kiloa ja lapsi painoi 37+6 3300, tässä viimeisessä dietti lipsui enemmän kuin noissa kahdessa. Itse uskon tämän viiden kerran perusteella, että merkitystä on sillä mitä syö. Tieteellistä näyttöä ei ole, mutta vahva uskomus:)

Jokatapauksessa raskauden aikainen ravintosi on lapsesikin ravintoa, eli vaikuttaa hänen kehittymiseensä, terveyteenä ym. Raskauden aikainen ruokavalio on jopa tärkeämpää kuin myöhempi esim. 3v lapsen ruokailu. Silloinhan kehittyy koko kroppa, pieni ihmisen alkio. Eli kantsii välttää karkkia ym sen lyhyen ajan.

mutta oma painoni ei ole noussut koko raskauden aikana kuin 1.5 kg joten miten vauva voisi olla aivan älyttömän iso? No kiltisti olen nyt yrittänyt syödä vähemmän herkkuja, ehkä tässä muutaman viikon kestää.

Mä olen syönyt ihan kamalasti herkkuja ja ihan keskivertovauvat syntyneet, toinen rv 41+4 oli 3715g ja53cm ja toinen 38+1 oli 3415g ja 50cm.

Myös raskausdiabetes voi puhjeta ylettömän makeansyönnin seurauksena, mikäli siihen on taipumusta. Suuret määrät nopeasti sokeristuvaa hiilihydraattia (valkeat jauhot, riisit, peruna, silkka sokeri) eivät ole terveellisiä kenellekään. Miksi luuttette, että tyypin 2 diabetes lisääntyy niin nopsaan?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat