Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten paljon aikaa minne tahansa lähteminen vie.

Miten ei voi suunnitella iltamenoja pitkälle, kun ei tiedä, paljonko saa edellisenä yönä nukkua ja jaksaako lähteä mihinkään.

Uskoisin myös, että

Miten voi olla niin " saamaton" , että tietyt kodin pikkutehtävät jäävät pitkäksi aikaa tekemättä.

Miten raskasta voi joskus olla kyläilemässä paikassa, jossa ei ole lapsia.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija:

[quote]

Lapsetonkin voi olla väsynyt! Ihan totta, ja niin poikki ettei jaksa lähteä mihinkään!

Lapsettomallakin voi olla kiireitä ja vaikeuksia ehtiä tekemään kaikki haluamansa.

Nämä kaksi asiaa rasittivat erittäin paljon aikana ennen äitiyttä. Kärsin paljon unettomuudesta, erittäin vaikeasta sellaisesta ja aina joku äiti oli lyttäämässä unettomuuteni tokaisemalla että sitten vasta kun mulla on lapsia, niin ymmärrän mitä on väsymys. En kyllä koskaan ole lapseni takia ollut niin väsynyt kuin unettomuusjaksojen aikana.

Olet oikeassa! On eri asia kärsiä unettomuudesta kuin olla väsynyt pienen lapsen takia. Väsymys pienen lapsen kanssa kuuluu asiaan, unettomuus taas on " sairaus" .

Lapsetonkin voi olla väsynyt! Ihan totta, ja niin poikki ettei jaksa lähteä mihinkään!

Lapsettomallakin voi olla kiireitä ja vaikeuksia ehtiä tekemään kaikki haluamansa.

Nämä kaksi asiaa rasittivat erittäin paljon aikana ennen äitiyttä. Kärsin paljon unettomuudesta, erittäin vaikeasta sellaisesta ja aina joku äiti oli lyttäämässä unettomuuteni tokaisemalla että sitten vasta kun mulla on lapsia, niin ymmärrän mitä on väsymys. En kyllä koskaan ole lapseni takia ollut niin väsynyt kuin unettomuusjaksojen aikana. Minulla on nyt äitiysvapaalla enemmän aikaa kuin opiskeluaikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja fiksut ymmärtävät myös, että suurin osa lapsettomista kuin myös heistä, joilla on lapsia, tekevät puheissaan elämästään vaikeampaa kuin se onkaan. Tekosyitä tekosyiden perään. Joskus on hyvä noissa " en millään ehdi siivota" -jutuissa ihan rehellisesti töksäyttää olevansa yksinkertaisesti vaan ihan saamarin laiska. Jostain ihmeen syystä monet äidit kuin muutkin ihmiset leuhkivat oletetuilla kiireillään. Se, että joku on kiireinen kertoo vaan siitä, että kyseinen ihminen on avuton järjestelemään asiansa järkevästi. Älkää siis liioitelko asioita meille lapsettomille niin ei tarvitse nauraa teille niin paljon, joohan?

minä en voinut kuvitellakaan lähteväni puolitoistavuotiaani kanssa äiti-lapsi treffeille jonnekin sanomatalon kahvilaan ystäväni kanssa. hän kävi saman ikäisen tyttärensä siellä jatkuvasti. me kokeilimme kerran. tyttö istui ja piirteli/katsoi kirjaa, kävi vähän kävelemässä pöydän ympäri. minun poikani juoksi innosta kiljuen automaattisesti avautuviin pöyröoviin (joita kaverini tyttö pelkäsi niin että itki kun siitä piti mennä) noin joka toinen minuutti. rentoudu ja juttele siinä sitten.

Lapsettomat eivät ymmärrä miten yksi hymy tai halaus tai märkä pusu voi pyyhkiä kaiken kiukuttelun, väsymyksen ja muun kamalan mitä lapsiperheisiin yleensä liitetään.

Eivät myöskään ymmärrä miten tosia kaikki kliseet omista lapsista ovat.

(mm. tiedät sen kun sulla on lapsia...)

Noita asioita mitä kirjoitit minä ihmettelin ennen kun meille syntyi lapsia. Nyt en enää ihmettele. Eli sitä ei vaan tajua ennen kun on omia lapsia!!!

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä mä tarviin aikuiskontakteja samalla tavalla kuin ennenkin, ja molempien lapsien kanssa olin kotona vain 9kk ennen kuin menin töihin.

Mulla yks kaveri (jolla ei miestä/lapsia) joka ei sitten millään tajua että en todellakaan halua aina mennä heille niin että mulla yhtään lasta mukana vaan on ihan kiva mennä yksin.

Muutenkin kun en ole mikään " lapsirakas" siis tarkotan että kaipaan enemmän yksinoloa tms... niin haluan tehdä asioita ilman lapsia ja ensinnkin mitäpä nuo lapset siellä tekis kun ei ole leikkikavereita/leluja, kyllä ne mieluummin haluaa jäädä kotiin.

Suurimmalla osalla ystäväperheistämme on lapsia, mutta ei kaikilla, ja jostain kumman syystä lapsemme käyttäytyy aina kaikkein huonoiten lapsettomissa kyläpaikoissa. Taitaa vaistota sen, että kyseiset ihmiset eivät oikein lapsista tykkääkään, ja jos vanhempien lisäksi lapselle ei puhu kukaan eikä mihinkään saa koskea, kai sitä vähemmästäkin villiintyy ja rupeaa kokeilemaan rajojaan.. Siinä sitten lapsettomat katsovat kauhuissaan, kun verhoista juuri irroitettu penska sätkii ja potkii ja karjuu toisen vanhemmista joutuessa kokoajan keskeyttämään syömisensä/seurustelun pitääkseen jälkikasvun aisoissa.. Ja korostettakoon vielä, että " lapsellisissa" kyläpaikoissa vieraillessa tämä samainen lapsi käyttäytyy yleensä erittäin mallikelpoisesti..

ei tarvitse tulla meille lapsettomille kylään, jos lapset eivät osaa istua pöydässä syömässä vaan lähtevät kielloista huolimatta kuljeskelemaan ruokien kanssa, kädet tahmaisina.

Vierailija:

Lainaus:

Miten raskasta voi joskus olla kyläilemässä paikassa, jossa ei ole lapsia.

Kotimme on sisustettu aikuisia varten, irto-sohvanpäälliset ostatetaan vasta sitten, kun saadaan omia lapsia aikaiseksi.

Tuollaista hokevat äidit, jotka eivät ymmärtäneet ylipäänsä juuri mitään itse ennen lapsia.

Minulla on 1 lapsi, mutta myös lapsettomuustausta. Olen hoitanut lapsia paljon ennen kun sain oman ja oppinut lapsista yhtä sun toista. En oppinut mitään mullistavaa saatuani lapsen. Edelleenkin huvittaa ihmiset jotka kommentoivat joka asiaan että " ymmärrät sitten kun sulla on lapsia" . Se vain kertoo heidän tyhmyydestään, että eivätpä vissiin juuri mitään tajunneet elämästä ennen lapsiaan.

Onnea sinulle yritykseen. Meillä useampi ivf takana ja ymmärrän kyllä kuinka ketuttaa nuo kommentit.

-" Sullahan on aikaa kun olet vaan kotona lapsen kanssa, miten saat aikasi kulumaan?"

-" Miksi hössötätte jostain päiväuniajoista? Ei se kai niin tarkkaa voi olla?"

-" X:n 8 kk lapsi on sellainen kitisijä, on varmaan huonosti kasvatettu"

eli juuri se että päikkärit ja yöunet pitää saada suurinpiirtein samaan aikaan. Varmaan lapsettomista tuntuu lapsiperheiden elämä tosi tylsältä, kun aikuiset ei aina voi tehdä kaikkea mitä haluavat juuri silloin kun sattuu huvittamaan. Pitää nääs ajatella toisia...

Monet eivät ymmärrä sitä ettei lapsi välttämättä sopeudu kaikkeen samalla tavalla kuin aikuiset.

Omat kaverit ei ymmärrä miksi ei lähdetä juhannuksena niitten kanssa mökille juhlimaan ja oteta lapsia mukaan. Joopa joo, nukuta kauheessa metelissä lasta ja katso humalaisten mönkimistä...

" lasten takia" joka paikasta. Kyllä minä kerkeän sovittuihin tapaamisiin ajallaan parin lapsenkin kanssa. Meillä nääs minä määrään tahdin - ei lapset.

kun haukottelin kello 18 illalla ja sanoin, että väsyttää.. " Miten sua voi väsyttää, minä kun olin töissä, me tyttöjen kanssa valvottiin yömyöhään ja silti aamulla mentiin töihin.."

Huom! Minulla on yksi lapsi, silloin kun ystäväni tuon tokaisi, lapsi oli 1 1/2 vuotias, olin juuri eronnut eli yh ja kävin vielä töissä! Itse makasi kotona työttömänä.. Olin sekä henkisesti että fyysisesti väsynyt. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa..

Toinen lapseton ystäväni on nyt raskaana, ja AINA kun joku lapsi, oli sitten naapurin, ystävän tms lapsi, tekee jotain ystäväni mielestä väärää, esim kiukuttelee kaupassa, kiukuttelee kun ei ole nukkunut päiväunia, syö karkkia kaksivuotiaana tms, ystäväni sanoo " MINUN lapseni ei varmasti tee noin täi näin, MINUN lapseni ei varmasti syö karkkia/roskaruokaa ennen sitä ja sitä ikää, MINÄ en opeta lapselleni varmasti tuota enkä tätä.... " lista on loputon. Kerran tuli riitaa ja sanoin, että " niin minäkin kuvittelin tekeväni näin ja noin, mutta toisin kävi, ei kaikkea voi suunnitella etukäteen, sinun lapsestasi varmasti tulee täydellinen" . Mietin vain, että ystäväni itse mättää paljon roskaruokaa, karkkia jne, mitenkähän onnistuu siinä ettei lapsi opi äitinsä tapoja.. Ärsyttävää.

kotiäidillä ei tosiaan ole kiire vaan ei ole mitään tekemistä! Että muka minua ei voi pyytää minnekään tai soittaa tai käydä kylässä kun olen muka kiireinen, ja pah.

Lapsettomat eivät myöskään ymmärrä miten hienoa on se, että ei ole lapsia vaan saa olla rauhassa!

Vierailija:

Lainaus:

käyä ulkona syömässä, matkustaa bussilla, käydä lomareissuilla, yms. kun toisille jo pelkkä kauppaan meno on niin vaikeeta?

Lasten kanssa voi tehdä mitä vaan, asenteesta kiinni....

" No...mitäs tässä...ihan kivaa tavallista vaan" (vastaan pari kk vanha vauva sylissä ja hymyilen edelleen tyypertyneen onnellisena)

" Sä oot ihan mamma, vitsi miten tylsää, eksä oo käyny missään tai tehny mitään?"

" ??"

Ei voi ymmärtää miten syliin voi mahtua koko elämä ja miten siinä on kaikki mitä tarvitsee. Muu ei kiinnosta ja ennen niin tärkeät asiat tuntuu täysin merkityksettömiltä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat