Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tehnyt pätkätöitä, pätkien välissä kaksi lasta. Molempien jälkeen olen kuitenkin mennyt taas töihin, kun lapsi on ollut 1v ja lapset siis hoitoon.

Puhuin kaverini kanssa joskus ehkä mahdollisesta kolmannesta lapsesta ja kaveri sanoi jotain sellaista, jonka pystyi käsittämään niin, ettei pitäisi edes ajatella kolmatta, jos aion senkin viedä 1v hoitoon.

Onhan se vähän karua viedä niin pienenä hoitoon, mutta mielestäni minulla on ollut aika vähän valinnanvaraa, jos ylipäätään olen halunnut pitää kiinni yhteyksistä työelämään.

Ei mulla nyt siis ole aikomusta vauvaa tehdä, vaan ehkä joskus joskus. Mutta onko "liikaa", jos vielä kolmannenkin vie hoitoon 1-vuotiaana?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

montako lasta saat hankkia. Aivan muut asiat siinä ratkaisevat. Itsellänikin oli pakkotilanne viedä esikoinen hoitoon 1v 2kk iässä, sillä me erosimme silloisen mieheni kanssa ja minä jäin yksin lapseni kanssa maksamaan vuokraa ja muita laskuja. Olimme todella tiukilla, hädin tuskin palkkani riitti ja piti joka euro laskea, koska vuokrat ovat korkeat. Asumistukea en saanut, sillä siihen pitää olla todella minimitulot. Kuitenkin lapsestani on tullut terävä, empaattinen, fiksu ja sosiaalinen 6-vuotias.

Kaikilla ei ole mahdollisuutta olla pidempään kotona. Jos haaveilet kolmannesta, älä anna tämän olla esteenä. Voithan toki tehdä lyhennettyä viikkoa aluksi.

Et tietenkään saa tehdä enää lapsia jos aiot viedä hänet 1v. hoitoon!

Hei, oikeesti! Jokainen perhe/vanhempi tekee omat ratkaisunsa, ja kannattaa jättää muiden ja ainakin tollaisten ns. kavereiden kommentit ihan omaan arvoonsa. Teet niin tai näin, aina se on jonkun mielestä väärin.

Tässäkin ketjussa huomaa taas sen, että vain toinen äiti voi olla toiselle äidille susi....

Lapsia saa tehdä palstaviisauden mukaan vain, jos:

- imettää vähintään vuoden, täysimettää siitä 6 kk

- tekee itse kaikki soseet ja käyttää vain kestovaippoja

- kotihoitaa lapsia vähintään kolme vuotiaaksi asti.

- ulkoilee vähintään 3 h päivässä, lukee vähintään tunnin heille ääneen, askartelee vähintään kolme kertaa viikossa, käyttää lasta muskarissa ja vauvauinnissa

- isompaa lasta kuljettaa tasan kahdessa harrastuksessa viikossa - vähempi on liian vähän ja enemmän stressaa lasta liikaa.

- boikotoi tv:tä ja ei-kehittäviä leluja

- lopettaa alkoholin juonnin loppuiäkseen - tupakkaan kunnon äiti ei tietysti koskaan ole koskenutkaan.

- on lapselleen Läsnäoleva äiti 24/7, mutta silti ehtii vaalia parisuhdetta vähintään päivittäin

- siivoaa kotinsa päivittäin

- ei ikinä anna lapsensa seistä ostoskärryissä tai maistaa leipää ennen kassaa (palstan ikuisia marinanaiheita jostain omituisesta syystä)

- ei ikinä laiminlyö yhteyksiä ystäviinsä, vaikka kuinka väsyttäisi ja lapsi vaatisi huomiota (sellaista yhtäaikaista kaaosta nyt vain ei yksinkertaisesti Täydelliselle äidille OSU ETEEN)

-ei koskaan hermostu mistään eikä korota ääntään.

- jnejnejne.

Oikeasti, ap: minäkin kannatan pienten lasten kotihoitoa, mutta Elämä On. Pätkätyösuhde ei välttämättä jatku, eikä töitä tarjota myöhemminkään, jos nainen on poissa työmarkkinoilta monta vuotta.

Ikävä, että ystäväksesi itsensä lukeva ihminen ei tuota tajua

Tiedän perheen, jossa 9kk ikäinen lapsi aloitti päivähoidon ja oli alusta asti 5pvä/vko ja 9-10t päiviä. Lauantaisin lisäksi milloin kenelläkin sukulaisella muutaman tunnin, että vanhemmat saivat levätä raskaan viikon jälkeen.

Rehellisesti, en todellakaan ymmärrä miksi he hankkivat vielä toisen lapsen, syntyy pian. Äiti sopinut jo nyt, ennen synnytystä, palaavansa töihin kun vauva täyttää 7kk.

Mutta jos on lyhyempiä päiviä /vajaita viikkoja, on asia ihan ok.

Meilläkin aloitti 1v5kk ikäinen hoidon,mutta meillä on tosiaan vain 4t hoitopäivät (mies menee aikaisin töihin, minä olen illasta pitkään töissä)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat