Vierailija

miten sisarusten nimet " sointuu" toisiinsa? Lapset ovat yksilöitä, ja eiväthän he todellakaan elä elämäänsä toisiinsa liimattuina kuten Tupu, Hupu ja Lupu. Olisi kamalan rajoittavaa, jos nimien pitäisi alkaa samalla kirjaimella tms.

Kommentit (24)

Vierailija:

Lainaus:

Se on todella raivostuttavaa kun ne nimet menee aina sekasin ja saa sanoa kaikkien perheenjäsenten nimet ennen kun tulee mieleen. ja kun nimet on ihan samantapaisia, eli on samamäärä kirjaimia jne. kait he tykkäävät, mun mielestä se on lähinnä lapsellista

t:isosta suvusta oleva, jossa jo ainakin kolmannessa polvessa luetellaan perheenjäsenten nimet järjestyksessä, joku aina osuu kohdalle. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan pikkulapsina voi olla kiva jos on joku " sarja" , mutta aikuisina se ei enää palvele mitenkään. Sääli jos aikuisella on outo nimi siksi, että se piti joskus sopia sisarusparven nimilitaniaan. Aikuisenahan ne sisarukset ei tosiaan ole koko ajan kyljessä kiinni.

Mä valitsin kyllä ihan yhtä kivaa nimeä, joka sopisi kyseiselle lapselle ja koko elämäksi. Sointuvuus ei ollut arvoasteikossa ollenkaan.

Mitä erikoisemmat toisistaan sitä parempi.

Sääntö meillä on; Kaikille oma etunimen alkukirjain.

Mutta kuitenkin meillä annetaan kaikille lapsille ihan kummalliset, uniikit ja hassut nimet, vaikka maailmalta löytynyt nähtävyys jota muokkaillaan Suomeen ja suomenkieleen sopivaksi nimeksi lapselle.

Sävyltään ovat myös samanlaisia. Jostain syystä tämä juttu on minulle kovasti tärkeä. En silti ihmettele, jos sisarusten nimet ovat eri planeetoilta. Mitäs se mulle kuuluu, kuinka toiset lapsensa nimeävät. Ja ainahan he voivat aikuisena nimensä muuttaa. Niin minäkin olen tehnyt. :D

Nimenomaan minun toiveestani lapset nimettiin näin. Nimet ovat kuitenkin ihan erilaisia keskenään, ja eri sukupuoltakin lapset ovat, joten no problemo.

Meillä oli kummallekin lapselle oikeastaan nimi jo mietittynä, mutta niin se vain vaihtui kun lapsen näki! Nimiä sitten vielä muutama päivä maisteltiin ennen kuin päätös tehtiin.

alkaa samalla kirjaimella ja koska eräs sukulaisperhe on sellanen missä alkaa kaikkien (vanhemmat+3lasta) samalla kirjaimella kaikki sanoivat, että kait teidänkin lapsen nimi sitten alkaa samalla kirjaimelle, no ei ala. Itseasiassa yksi nimi hylättiin sen takia, että alkoi samalla kirjaimella

Sitten syntyi toinen lapsi, hänen nimensä alkaa samalla kirjaimella kun meidän vanhempien ja siitähän sai tää sukulaisperhe syyn taas valittaa esikoisen nimestä kun ei ala samalla kirjaimella, sillä kun ei ollut merkitystä kun nimi on kiva.

Tää sukulaisperhe, niillä myös koiran nimi alkaa samalla kirjaimella. Se on todella raivostuttavaa kun ne nimet menee aina sekasin ja saa sanoa kaikkien perheenjäsenten nimet ennen kun tulee mieleen. ja kun nimet on ihan samantapaisia, eli on samamäärä kirjaimia jne. kait he tykkäävät, mun mielestä se on lähinnä lapsellista

Siis jos poika olisi vaikka Eino niin minusta olisi hassua että tyttö olisi sitten Janica. Siis täysin erilaiset ja eri aikakauden nimet. Mutta koska nimimakumme on tietynlainen, niin tuollaista yhdistelmää ei toki syntyisi.

Ainoa peruste on se, että sen pitää olla suomalainen nimi. Mikään tekohieno Jenna Jessica ei meille käy.

Esikoisen nimi päätettiin jo ennen syntymää ja se myös pysyi, nimi sopi hänelle. Kakkosen nimeä jahkailtiin, kokeiltiin aina lasta hoitaessa että miten hän siihen reagoi. Lopulta hän yhden nimen kohdalla somasti yritti ekaa hymyä ja se oli siinä. Kolmannen lapsen kohdalla me itse ei keksitty mitään ja hänet sai nimetä appiukko (meillä oli veto-oikeus) ja kauniin ja sopivan nimen antoikin. Neljännen syntymän aikaan kukki valkovuokot, joten hänestä tuli toiselta nimeltään Vuokko. Etunimen hän sai isomummiltaan.

Minusta jokainen lapsi on yksilö eikä sisaruksensa kopio ja vastustan tuollaista nimien apinointia.

Täällä palstalla jos kyselee nimiehdotuksia esim. Pian pikkusiskolle, vastaukseksi tulee Tia, Mia, Kia jne... Toisaalta kai ne kyselijätkin hakevat " sointuvaa" nimeä, muutenhan kysymyksenasettelu olisi toisenlainen.

Vierailija:

Lainaus:

Sävyltään ovat myös samanlaisia. Jostain syystä tämä juttu on minulle kovasti tärkeä. En silti ihmettele, jos sisarusten nimet ovat eri planeetoilta. Mitäs se mulle kuuluu, kuinka toiset lapsensa nimeävät. Ja ainahan he voivat aikuisena nimensä muuttaa. Niin minäkin olen tehnyt. :D

Ei haluta, että lasten nimet alkaisivat samoilla alkukirjaimilla, ja kivoja nimiä on hylätty sen takia, että ovat liian samanlaisia kuin sisaruksen nimi. Nimisarja-ajattelu tuntuu vieraalta. Mulla ja sisaruksillani on kaikilla ihan erilaiset nimet (vaikkakin kaikki perinteisiä suomalaisia) ja miehellä ja veljillään on kaikilla ihan erilaiset nimet - eikä mitenkään ole estänyt yhteenkuuluvutta edes.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat