Vierailija

Olen lähes aina yksin tai aviomieheni seurassa ja näen lähimmät sukulaiset 2krt vuodessa muutaman päivän aikana, pidän kuitenkin vanhempiin, isovanhempiin ja siskon perheeseen yhteyttä puhelimitse. Olen kiinnostunut matematiikasta, biologiasti, kemiasta, maantieteestä ja fysiikasta huomattavasti enemmän kuin tökerösti käyttäytyvien ihmisten seurasta. Ja koska en ole tavannut kuin muutaman ihmisen, joka todella pyrkii elämään niin, että kaikilla eliöillä olisi hyvä olla, olen mieluummin yksin.

Minulle on muutamat asiat epäselviä ja toivoisin niihin vastauksia:

Miksi hyväksytte oman, kumppanin tai ystävän pettämisen?

Miksi ette puutu voimakkaammin väkivaltaan toisia ihmisiä tai eläimiä kohtaan?

Miksi siedätte esimerkiksi juopottelevaa miestä?

Jos kukaan nainen ei huolisi miestä, joka juo, pettää, hakkaa ja haukkuu, sellaisia miehiä ei olisi olemassakaan. Ihmettelen siis mihin nämä parisuhdeongelmat perustuvat? Ettekö usko, että yleinen mielipide muuttaa mitään?

Jos ette, miksette ole valmiita edes kokeilemaan?

Miksi poltatte tupakkaa, juotte alkoholia tai käytätte muita huumeita? Miksi syötte epäterveellisesti ja kannustatte siihen lapsenne, puolisonne, sukulaisenne ja ystävänne? Ettekö välitä heidän terveydestään?

Miksi varastatte, ajatte ylinopeutta? Miksi käytätte omaa autoa myös sellaisilla seuduilla, joissa on joukkoliikennettä? Miksi ette suosi ekologisia tuotteita ja hanki vain välttämättömyyksiä?

Miksi haukutte " ystäviänne" heidän selkänsä takana?

Miksi ette halua nähdä vaivaa tullaksenne paremmiksi ihmisiksi?

Olettehan tehneet lapsennekin tähän maailmaan, joten miksi tuhoatte sen heidän ympäriltään?

Kaikki tekosyyt on jo kuultu, toivoisin rehellisiä vastauksia.

Maailman muuttaminen vaatii jokaiselta henkilökohtaisia uhrauksia, se ei muutu toivomalla.

Sivut

Kommentit (48)

Joudun miettimään noita juttuja päivittäin muutenkin, joten täällä AV:lla hengähdän mieluusti ja sysään nuo aiheet syrjään.

Monesta asiasta olen kanssasi samaa mieltä siltikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ap:lle se on vaikeaa, koska hänellä ei ole lähipiiriä (paitsi mies). Sekin on maailman parantamista kun lähtee ystävän kanssa ulos ja kuuntelee tämän murheet tai avaa oven naapurin mummolle ja tervehtii häntä. Pienillä askeleilla voi aloittaa. Ap tulee vielä jossain vaiheessa ahdistumaan pahasti jos jatkaa tuota rataa, yksi ihminen ei tätä maailmaa pysty muuttamaan paljoakaan vaikka kuinka haluaisi.

Ja tiedän itse mistä puhun koska olen ollut hieman ap:n tapainen nuorempana. Vanheneminen on tuonut ymmärrystä moneen asiaan, vaikkei tietysti aina hyväksyntää. Oletan että ap vielä aika nuori, 20+.

Vierailija:

[quote]

Olen lähes aina yksin tai aviomieheni seurassa ja näen lähimmät sukulaiset 2krt vuodessa muutaman päivän aikana, pidän kuitenkin v

tuntuu hyvältä =)? Just tuossa iässä kuin sinä minäkin kuvittelin, että kropaa ja ylipäänsä erilaisia asioita säästetään ja puunataan jotain ihmeellistä loistavaa tulevaisuutta varten. Ja että tuho ja sukupuutto on asioita joita vastaan tulee kaikin keinoin taistella. Näin neljääkymppiä lähestyessäni olen ruvennut ymmärtämään, että tuho ja sukupuutto on elämän perusmekanismejä. Muutaman tuhannen vuoden kuluttua tässäkin kohtaa on puoli metriä jäätä. Missä ovat silloin liito-oravat? Ylipäänsä koko maapallo on tuhoon tuomittu. Ja suuret sukupuutot eivät ole ennenkuulumattomia, vaan niitä on ollut kautta aikojen. Tällä kertaa aiheuttajana on sitten ihminen. Ja toki on surkeaa että näin on päässyt käymään, mutta tämä laji on nähtävästi kykenemätön järkevään toimitaan ja siksi mahdollisesti tulossa lajina tiensä päähän.

Vierailija:

Lainaus:

20, alkoholijuomien sisältämä etanoli ja metanoli hajoavat ensimmäisessä vaiheessa asetaldehydiksi ja formaldehydiksi, jotka ovat molemmat karsinogeenisiä aineita. Maksa pystyy toki hajottamaan kohtuullisen käytön aiheuttamat myrkyt, mutta idea olikin se, miksi pitäisi lisätä haitallisten aineiden määrää yhtään, kun niitä kuitenkin väkisinkin saamme? minä vain kyselen, en ole kuitenkaan kuolemanvakavissani ettei saisi alkoholia käyttää.

useimmat tekevät. Silloin esim. olut ja viini ovat jopa terveellisiä. Ja mistä mutaatioista höpiset. Raskaana olevan liiallisen alkoholin käytön seurauksena syntyneitä sikiöaikaisia vaurioitako tarkoitat? Ko. alkoholistiäidit tuskin lukevat tätä palstaa.

>En hyväksy a, b - ystävän pettämisen hyväksy, kun asia ei kosketa minua.

>Ketä? En tiedä ketään ketä kohtaan tehdään väkivaltaa - tai eläimiä. Jos tietäisin, puuttuisin. Mitä tulee sitten asiaan noin yleisesti niin en edelleenkään oikein tiedä, miten puuttuisin - antaisin rahaa johonkin järjestöön?

>Mikä on juopottelua? Siedän kyllä sitä, että mieheni ottaa muutaman paukun silloin tällöin. Miksikö? Miksi ei, on vastaukseni.

Jos kukaan nainen ei huolisi miestä, joka juo, pettää, hakkaa ja haukkuu, sellaisia miehiä ei olisi olemassakaan. Ihmettelen siis mihin nämä parisuhdeongelmat perustuvat? Ettekö usko, että yleinen mielipide muuttaa mitään?

>Uskon.

>Kokeilemaan mitä?

Miksi poltatte tupakkaa, juotte alkoholia tai käytätte muita huumeita?

>Se on kivaa, todellisuus ahdistaa, tarvii rentoutusta.

Miksi syötte epäterveellisesti ja kannustatte siihen lapsenne, puolisonne, sukulaisenne ja ystävänne? Ettekö välitä heidän terveydestään?

>En syö erityisen epäterveellisesti. Mutta se, mitä syön, syön siksi, että ei ole aikaa pohtia syömisieni terveellisyyttä. Ei se haittaa minua, lienee vastaus.

Miksi varastatte, ajatte ylinopeutta?

>En varasta. Ylinopeutta on kiva ajaa.

Miksi käytätte omaa autoa myös sellaisilla seuduilla, joissa on joukkoliikennettä?

>Kiva ajella hienolla autolla + helpompaa mielestäni kuin joukkoliikenne vauvan kans.

Miksi ette suosi ekologisia tuotteita ja hanki vain välttämättömyyksiä?

>Ei jaksa aina kiinnostaa - minulla ei ole tarvetta pelastaa maapalloa, kunhan perhettäni jaksan raahata eteenpäin.

>Se on kivaa. Tosin, en juuri sitä tee muille kuin miehelleni.

>Kun se paremmaksi ihmiseksi tuleminen ei juuri kiinnosta. Elämä tyydyttää minua tällä tavon - miksi siis pitäisi?

Olettehan tehneet lapsennekin tähän maailmaan, joten miksi tuhoatte sen heidän ympäriltään?

>Liioittelua.

>Yritin vastata mahd. rehellisesti.

Maailman muuttaminen vaatii jokaiselta henkilökohtaisia uhrauksia, se ei muutu toivomalla.

[/quote]

>Oletko ajatellut, että kaikkia ei maailman muuttaminen kiinnosta - toisia ei ahdista se, että maailma on tällainen. Miksi sinua ahdistaa, kuuluu kysymys? Eikö sinulla oikeasti ole muuta pohdittavaa elämässäsi? Kanavoitko oman yksityiselämäsi ahdistuksen maailman ongelmien pohtimiseen?

Mutta toisaalta on harmi, että sitä maailmanparannusintoa on eniten silloin kun ymmärrys maailmasta on vähäisintä. Tai ehkä se juuri menee niin, että kun alkaa ymmärtää maailmaa paremmin, näkee myös miten vaikeaa ja monitahoista touhua se parantaminen on. Eihän natsitkaan olleet sillä mielellä liikkeellä että tehdäänpä maailmasta helvetti. Hyvällä asialla kai kuvittelivat olevansa kieroutuneissa mielissään.

Jos kuvailemani arvot täyttävä olisi muka täydellinen, niin sitten tietäisin minäkin muutaman täydellisen ihmisen. Ei täydellinen tarvitse olla, mutta esim. nuo minun luettelemani asiat olisi varsin helppo täyttää, jos haluaisi nähdä vaivaa.

Sinulle, joka ehdotit filosofiaa: olen kyllä lukenut sitä, muttei se selitä mitään näistä tavallisimmista järjettömyyksistä.

Ap.

jos emme eläisi samalla planeetalla. Kun ne toisten tekemiset nyt vaan sattuu vaikuttamaan toistenkin elämään. Sinua ei siis haittaa, jos joku päättää syödä lapsesi? Olen sitä mieltä, että on naurettavan ajattelematonta sanoa kaikkien ihmisten olevan samanarvoisia riippumatta elintavoista. Voin vannoa olevani parempi ihminen kuin joku pedofiili.

Helpompaa elämäsi on, jos et odota, että muutkin tekevät niin. Tärkeää on myös toisten ihmisten kunnioitus, ei tuomitseminen. Olen kyllä monista asioista kanssasi samaa mieltä.

Tiedän olevani nuori, mutten halua muuttua " hällä väliä" -tyyppiseksi vanhempanakaan. Eikä minun elämäni ole kamalaa tai ahdistavaa, pidän vaan tärkeänä ajatella, jotta voisi myös toimia. Minulle ei ole sama, millaiset elinolosuhteet täällä on pitkien aikojen kuluttua, vaikken itse enää silloin täällä olekaan.

20, alkoholijuomien sisältämä etanoli ja metanoli hajoavat ensimmäisessä vaiheessa asetaldehydiksi ja formaldehydiksi, jotka ovat molemmat karsinogeenisiä aineita. Maksa pystyy toki hajottamaan kohtuullisen käytön aiheuttamat myrkyt, mutta idea olikin se, miksi pitäisi lisätä haitallisten aineiden määrää yhtään, kun niitä kuitenkin väkisinkin saamme? minä vain kyselen, en ole kuitenkaan kuolemanvakavissani ettei saisi alkoholia käyttää.

Vierailija:

[quote]

Olen kiinnostunut matematiikasta, biologiasti, kemiasta, maantieteestä ja fysiikasta...

Miksi käytätte omaa autoa myös sellaisilla seuduilla, joissa on joukkoliikennettä? Miksi ette suosi ekologisia tuotteita ja hanki vain välttämättömyyksiä?i]

Näitä lukuunottamatta tekstisi voisi olla minun suustani.

Mua ei ole koskaan kukaan mies pettänyt, mutta voisin antaa sen anteeksi. Itse olen pettänyt. No, ihminen on erehtyväinen ja sitä rataa. En kuitenkaan hyväksy pettämistä, mutta ihminen tekee virheitä.

Jaa, laiskuus?

Mieheni ei onneksi juopottele. Sietämisen syitä ovat varmaan rakkaus, epävarmuus ja huono itsetunto.

Öh, en oikein tajunnut...? Mä en tuollaista miestä huolisi.

Miksi poltatte tupakkaa, juotte alkoholia tai käytätte muita huumeita?

Juon alkoholia, koska esim. punkku on hyvää. Lisäksi pidän humaltumisen tunteesta. Mulla on hauskaa humalassa. Tupakkaa poltan harvoin, mutta syynä on silloin se, että tupakka rentouttaa.

Miksi syötte epäterveellisesti ja kannustatte siihen lapsenne, puolisonne, sukulaisenne ja ystävänne? Ettekö välitä heidän terveydestään?

Epäterveellinen ruoka on hyvää. Ajattelen lyhytnäköisesti ja siksi syön herkkuja (harvoin).

Miksi varastatte, ajatte ylinopeutta?

En varasta. Ajan ylinopeutta joskus harvoin, jos on hyvä keli ja kiire. En koskaan aja ylinopeutta yli 10 km/h.

Miksi käytätte omaa autoa myös sellaisilla seuduilla, joissa on joukkoliikennettä?

Olen laiska.

Miksi ette suosi ekologisia tuotteita ja hanki vain välttämättömyyksiä?

Hmm... Mukavuudenhalu, laiskuus ja piheys taitaa olla syynä. Mä suosin ekologisia, kotimaisia ja luomuja tuotteita. Yritän välttää turhan kaman ostoa.

Siksi kun ne on joskus niin ärsyttäviä.

Kyllä mä näen vaivaa, ainakin joskus.

En ole tehnyt lapsia. Maailmaa tuhoan, koska olen ihminen ja ihminen tuhoaa maailmaa kaiken aikaa.

Ei ollut tekosyitä.

ja pitää vaan valita hyvän ja pahan välillä. Kovin mustavalkoisia on ap:n pohdinnat. Hassua että ap:lle täytyy rautalangasta vääntää jotain perheväkivallan sietämisen mekanismia. Niin kuin joku tuolla kirjoittikin, huono itsetunto jne. Perheväkivallan uhri helposti kuvittelee että on itse syypää miehen tekoihin ja siltä mies yrittää tietysti kaikin keinoin saada asian näyttämään.

Mulle asia on sikäli tuttu, että olen viime aikoina ruvennut epäilemään, että vuosia jatkunut paha olo johtuu parisuhteestani eikä siitä että olen hirveä luuseri. Vakavat ongelmani ovat alkaneet samoihin aikoihin kuin tapasi nykyisen mieheni. Mutta ei mulle todellakaan ole selvää onko tämä ongelma edes olemassa, vai onko se vaan mun päässäni ja syyllistän viatonta miestä!!!!!!!!! Uskoisin että hyvin samanlaisia pohdintoja käy läpi perheväkivallan uhrit myös.

Vierailija:

Lainaus:

Jos kukaan nainen ei huolisi miestä, joka juo, pettää, hakkaa ja haukkuu, sellaisia miehiä ei olisi olemassakaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat