Vierailija

Hyväpalkkainen, koulutusta vastaava, haastava, hektinen, aika usein myös iltaisin lasten nukkumaanlaiton jälkeen puurtamista vaativa työ.

VAI

Osa-aikainen, huonostipalkattu, myöskin koulutusta vastaava, tulevaisuudessa_mahdollisesti_myös parempaa palkkaa ja asemaa tarjoava työ.

Lapset 1,5 vuotta ja 3,5 vuotta. Hoitomuotona tulee joka tapauksessa olemaan päiväkoti. Ensimmäisessä vaihtoehdossa täydet hoitopäivät läpi viikon. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa hoitopäivät lyhyitä ja lapsilla paljon aikaa myös kotona äitinsä kanssa.

En tiedä kumman valitsen. Toisaalta houkuttaa raha ja status, toisaalta pelottaa stressi, syyllisyys vähäisestä ajasta lasten kanssa,...

Mitä SINÄ valitsisit?

Kommentit (13)

sillä miehelläni on lyhyet päivät ja hoitaa muutenkin enemmän lapsia kuin minä eli lapset saisi olla kuitenkin paljon kotona.

Jos mieheni olisi pitkiä päiviä töissä tai olisin sinkkuäiti, valitsisin nro 2, koska on kuitenkin noin pienille kurjaa olla hoidossa paljon.

Jos sinä teet pidempää päivää ja mies antaa enemmän perheen hyvinvoinnin eteen, (ja/tai hommaaatte myös au pairin) miksikäs ei?

Minä olen yrittäjän vaimo, on aivan normaali kuvio, että mies tulee kotiin klo 19-22 välillä, on kuutena päivän viikossa töissä. Tämä tosin ei ole meillä jatkuva, pitkäntähtäimen asia. Vertaa: meidän perheessämme se paoljon töitä tekevä voisin olla myös minä, koska mies tykkää ja osaa olla lasten kanssa.

Minä en välttämättä näe mitään kummallista siinä, että sinua tuo vaihtoehto a) kiinnostaa. Kuinka pitkät työpäivät olisivta? Tekisitkö osan töistä kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minä valitsisin 1 vaihtoehdon. Tosin siinä on syytä miettiä, kuinka paljon miehesi pystyy olemaan lasten kanssa, jos sinä painat pitkiä päiviä. Meillä homma on toiminut hyvin, kiitos ihanaisen mieheni.

Jos kerran on koulutusta vastaavaa työtä.

Itse en edes loppujen lopuksi hakenut töitä paikasta, jossa puhuttiin että kaikkihan meidän alalla tekee ainakin 9-tuntista työpäivää (olin siis heidän rekrytointitilaisuudessaan, johon valittiin pieni määrä hakijoista)....

Eli 8-tuntinen työpäivä mulle KIITOS! Ylityöt saa olla poikkeus, muttei sääntö. Minulla siis 1,5 v lapsi.

Itselläkin on valintatilanne meneillään. Jos joku haluaa kommentoida mullekin, niin vaihtoehdot on seuraavat:

1. Vähän omaa alaa liippaava tosi mielenkiintoinen työ ensin 3kk, jonka jälkeen samassa paikassa 8kk oman alan työtä, muttei kaikista kivoimmasta päästä. Ja tämän jälkeen EHKÄ mahdollisuus siirtyä samassa paikassa vakituiseksi oman alan unelmahommiin. Työmatka 30-35min.

2. Oman alan TOSI mielenkiintoinen työ 4kk. Sen jälkeen EHKÄ mahdollisuus jatkaa määräaikaisia sopimuksia tai joskus myös vakituiseksi. Ekan parin viikon aikana 6 päivää töissä 2h matkan päässä. Muuten työmatka n. 20min.

Kummassakaan ei pitäisi olla ylitöitä. Ongelma on se, että kakkonen olis TOSI mielenkiintoinen, ja lähempänä, mutta ykkönen vaikuttaa muuten paremmalta ja se unelmahommien mahdollisuus kutkuttaa, vaikkei ole varmaa...

Voisihan sitä hyvällä palkalla palkata kotiin vaikka au pairin. Sekin juolahti mieleeni...

Kamalaa, kun tuo ykkösvaihtoehto kiusaa, vaikka puhtaasti lasten kannalta ajateltuna pitäisi ottaa tuo osa-aikatyö, jolla taas ei elä... Puh - vaikeaa!

Mun mielipide on et lapses on vielä niin pieniä et laita heidät viel etusijalle. työelämässä mahdollisuuksia kyl tulee myöhemminki jos itsellä vaan intoa on mut lapset on vaan kerran ja lyhyen aikaa pieniä. Se pennin venytys kyl palkitsee myöehmmin. En oo kuullu kenenkään katuneen lapsiin panostettua aikaa mut usean katuneen sitä, et heille ollut liian vähän aikaa!

Ja sama asia on minullakin edessä. Haen nyt monen kotonaolo vuoden jälkeen ensin jotain " kevyempää" työtä, jotta lapset saavat rauhassa tottua hoitopaikkaa yms.

Toisaalta olen ammatissa, jossa minun poissa olo sotkee monen ihmisen kuviot. Eli tavallaan pelkään lasten sairastamisia ja niistä johtuvia poissaoloja. Ehdin kyllä vielä " päteä" työn saralla myöhemmin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat