Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

tarkoitan nimenomaan köyhät, molemmat työttömiä ja työmarkkinatuella tai toinen jossain kitupalkka alle 1000 netto hommissa? Kyllä elämä kiristää kun on yksikin työmarkkinatukilainen ja yksi lapsi. Jos pian ei töitä ilmaannu niin en takaa mitä tapahtuu ja joo saadaan asumistukea ja toimentulotuki on 60e päässä.

Kommentit (8)

siihen sitten päälle asumistuki.

pärjätään kun syödään paljon mummoloissa ja ostetaan kirpparilta vaatteita. ei ole lainoja, joita pitäisi maksaa ja lapset onneksi vielä pieniä. ei tilata mitään, lapset ei vielä osaa vaatia mitään suuria.

ja onneksi on säästötilillä pikkuisen, joista ottaa jos esim. joku kodinkone menee rikki. muuten oltaisiin totaalisen kus..ssa. mutta elämiseen niitä ei uskalla käyttää, ne hupenisivat kuukaudessa, jos alkaisi tuhlaamaan.

mutta siis päivääkään en tätä toivoisi, jos voisi asian korjata. minä vaan kun en halua mennä töihin kun lapset on niin pieniä, ja mies on masentunut, eikä edes omaa ammattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos lapset on pieniä, niin miksi niitä lapsia on tehty, jos miehellä ei ole ammattia ja mielenterveys pettänyt? Jos taas lapset on isompia ja mielenterveys petti vasta lasten syntymän jälkeen, niin töihin siitä heti!

Mua voi ärsyttää nämä ihmiset, joiden mielestä itsensä elättäminen on vapaaehtoista ja lapsia tehdään vailla alkeellistakaan kykyä ruokkia pikkuiset omasta pussista.

mies masentui pitkien opintojensa viime metreillä. hänen työnsä (ainakin järkevät, oman alansa) riippuvat valmiista tutkinnosta, jota hän on nyt yrittänyt viimeistellä. mutta mitä enemmän hän yrittää, sitä vähempään hän pystyy. noidankehä on valmis.

itse olen sitä mieltä, että lasten paikka on kotona 2 vuotiaaksi, ja siitä en jousta niin pitkään kuin vaan pystytään kitkuttamaan. en minä enempää hoitotukea saa kuin muutkaan, eikä minun huonot rattaani ole kuin rasite itselleni kun hiljaa mielessäni kiroilen niitten huonoja ominaisuuksia.

lapset saavat hyvää hoitoa ja paljon rakkautta. ihan varmasti ovat onnellisia lapsia.

ja meillä on tulevaisuudessa, toivottavasti, ihan normaali työssäkäyvä perhe, jolla on varaa hemmotella itseään.

ps. mies ei saa mistään penniäkään ja minä vain minimituet, joten luulen, että tullaan aika halvoiksi yhteiskunnalle vr. hyväpalkkaiset äitiyslomalaiset tai ne, jotka saavat sairaus tmv. tukiaisia.

Meillä mies on opintotuella ja minä kotihoidontuella ja hyvin ollaan aina pärjätty. Tilanne on ollut tälläinen 2 vuotta, mitä nyt viime kesän oli mies töissä.

Aina on ollut rahaa ruokaan ja lasten vaatteitakaan ei ole pitänyt kirpparilta ostaa. Ollaan jopa saatu säästöön aivan mukava summa, jolla kyllä saadaan yllättävät menot hoidettua.

Ei tämä ole vaatinut suuria " uhrauksia" , ei vain ostele itselleen uusia kenkiä ja takkeja tms. tai käy baareissa. Mielestäni pieni hinta siitä, että saan olla lapseni kanssa kotona ensimmäiset vuodet.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat