Vierailija

rahaa tulee kun roskaa. Hitto kun tuli valittua vvärä ala, lähihoitajana on niin raskasta et kotona ei jaksa kun maata.

Kommentit (20)

Mulla palkkaa jää käteen 1500 enkä minäkään ole pienituloisin jos vertaa esim. kirjastopuolen ihmisiin tai moniin muihin humanisteihin. Ja hei kun niistä iltatöistä pitää valittaa, niin entäs jos jäisit työpaikalle klo 16:een asti ja tekisit hommat silloin, niin pitäisikö iltaisin tehdä yhtä paljon hommia?

Ensin pitkä koulutus. Toisekseen eipä taida olla paljon viikonloppuvapaita.

Ja sen työn henkinen puoli. Kyllähän häät yms. on ilon juhlia, mutta paljon surua mahtuu siihen työhön. Minusta ei olisi siunaamaan hautaan lasta tai nuorta. Vaatii aikamoista henkistä kanttia.

Toinen homma mihin en ikinä lähtisi on veturinkuljettaja. Mulla on paljon tuttavapiirissä heitä ja kyllä ne jutut on karmeita. Viimeisin: nuori mies seisoo radalla kasvot kohti junaa, sylissään valkoinen esine.

Mitään ei voi tehdä, ajat päälle vain. Pysäytät junan, vauhdista riippuen 700m-1,5km, lähdet etsimään ruumista. Tai mitä siitä on jäljellä, yleensä kappaleita ja vaatteen riekaleita vain. Niin, valkoinen esine tässä tapauksessa. Se oli Raamattu.

Onpa siellä ollut joskus äiti lapsensa kanssakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuten jo aiemmin valistettiin, open hommat ovat täyttä paskaa, on vanhemmat urputtamassa vähintään kerran viikossa ja neuvomassa, miten pitää opettaa....

Tässä nytkin just hain teekupin ja tulin tänne lepuuttamaan silmiä, tässä valmistellaan huomiselle kivaa tehtävää, jolla toivottavasti nuo luokan vätyksetkin saadaan tekemään matikan tehtävät...

Palkkaa tulee käteen 1900e. Eikä ylitöitä juuri tunneta. Pitkät lomat tulevat todella tarpeeseen, saa vähäksi aikaa rauhan tältä kaaokselta. Eli se siitä palkan hyvyydestä, ja tässä on sentään maisterin tutkinto alla. Taidamme olla huonotuloisimpia maistereita???

Kyllä tuo alan vaihto todella usein mietityttää, yksityisellä puolella päteviä opettajia arvostetaan, henkilöstöpuolella on lähes puolet omista kavereistani suuremmissa firmoissa, palkkaa käteen yli 3000¿ joka kuukausi. Että väärään luukkuun jumiuduin. Onneksi on taas kevät. Jospa veisi tähtöset huomenna ulos pienelle metsälenkille...

mä olen ollut opena jo yli 15 vuotta, joten mulla on varsin paljon kaikenlaisia lisiä palkassani verrattuna vasta-alkajiin, ja mulle jää käteen noin 1400e.

PS: Ota ensin selvää palkkauksesta, ettet tule pettymään...

Suosittelen myös työhöntutustumis-jaksoa ennen opiskelua, ettei vain sattuisi olemaan väärää käsitystä työnkuvasta...

Mulla on opettajana niin helppoa, että etsin jatkuvasti uutta työpaikkaa toiselta alalta. Sairaslomaa takana ja luultavasti edessäkin, jos pitää jatkaa tätä samaa.

Sinänsä kiinnostavaa, että pappien ja opettajien lapsista tulee verrattain usein taiteilijoita - Taideteollisessa korkeakoulussa on tätä joskus laskettu.

Opettaja: pitää huolehtia kerralla ja pitää kurissa 20-30 lasta, joista monet ovat villejä. Miten se voi olla helppoa.

Pappi: ihmiset tulevat kertomaan sinulle suurimmat murheensa ahdistuksensa ja sinun pitäisi osata sanoa siihen jotain lohduttavaa ja osata auttaa. Ei käy kateeksi.

On niin kivaa, että päätin, että tämän kevään jälkeen en tätä hullun hommaa tee. Nyt riitti tämä yötyö!! Eli tuntien valmistelu/ kokeiden korjaus. Nyt alkaa elämä. En tiedä vielä mitä teen, mutta mikä tahansa muu käy. Ehdotuksia?

terveisin aineenopettaja

Vapaapäivät tietysti mutta työpäivinä ei ole työaikoja. Puhelin voi soida keskellä yötäkin kun joku murheineen soittaa. Toimituksissa (hautajaiset, ristiäiset, häät) menee aamusta iltaan viikonloput, rippileireillä menee monta viikkoa kesästä. Joulut, pääsiäiset töissä. Viikolla sitten kaikki normaalit toiminnat, iltaisinkin hartauksia, piirejä yms. Palkka suomalaisten keskipalkka.

Kannattaako kadehtia?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat