Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli gallup siitä, olisiko kivuliailla kuukautisilla ja voimakkaalla raskauspahoinvoinnilla / raskausoireilla yhteyttä keskenään. Miten keho reagoi...joillakin herkemmin kaikkeen ja toiset eivät tunne mitään.

Itsellä lähes oireeton tämä alkuraskaus, mietin, olisiko asialla jotakin tekemistä sen kanssa, että kuukautiskipujakaan mulla ei juurikaan ole ollut. En ole myöskään koskaan pystynyt ' tuntemaan' munasolun irtoamista kehossa.

Kommentit (11)

Kuukautiskivut ovat kyllä aika kovia, joudun aina ottamaan särkylääkettä kuukautisten aikana. Tunnen myös ovulaation pienenä kipuna. Ensimmäiset kaksi raskautta ovat olleet täysin oirettomia. Tämä kolmas on vähän erilainen, kun on sentään ollut lievää kuvotusta ja väsymystä nyt alkuviheessa. Mutta aika oirettomaksi tämäkin on, pystyn kuitenkin syömään normaalisti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta r-pahoinvointia ei lainkaan. Menkkakipuni ovat joka kuukausi niin kovat että olen aina pyörtymäisilläni jos en saa lääkettä tarpeeksi ajoissa.

Ja jos kysytään kumman ottasin ni kivut sillä ne voi lääkitä mutta raskauden aikana yritän kyllä välttää kaikkea lääkitystä viimeseen saakka.

Ompahan jo kokemusta synnytyskivusta. Vaikkakin ei varmaan niin kovasta. Ei kyllä vissiin kovin paljon voi kovemmaksi mennä kun jo kuukautisten aikaan pyörryn siihen kipuun.

Soffu 30+5

Minulla ei ole ollenkaan kuukautiskipuja, mutta kaikissa kolmessa raskaudessa ollut pahoinvointia (keskimmäisessä myös runsasta oksentelua).

Sen sijaan ovulaation tunnistan/olen aina tunnistanut alavatsakivuista.

Eli kovaa pahoinvointia on ollut, ekassa raskaudessa tosi kovaa ja toisessa vähäisempää mutta silti sangen epämiellyttävää. Menkkakipuja on ollut, mutta en muista niiden koskaan olleen hirveän kovia.

Luulin muuten, että gallupin aiheena oli että kumman ottaisit - ottaisin _heti_ menkkakivut :) Inhoan oksentamista ja huonovointisuutta.

Coe rv 14+2

Minun kohdalla pätee. Eli ei menkakipuja, ei pahoinvointia. Ja näähän menee geeneissäkin, äidilläni on ollut ihan samanlailla. Sillä on ollut lisäks helpot ja nopeat synnytykset, voi kun olis mullakin.

Minea

Esikoista odottaessa (odotin alun perin vielä kaksosia) raskauspahoinvointi oli lähinnä lievää kuvotusta ja etomista. Taisin oksentaa yhden ainoan kerran. Kuvotus loppui kuin seinään rv 12.

Synnytys ja vauvan saaminen veivät menkkakivut kokonaan pois. Sama tapahtui muuten äidillenikin. Supistuksetkin tuntuivat minulla selässä ihan kuten äidilläni... Synnytyskivut ehtivätkin ennen epiduraalia tuntua lähinnä menkkakivun asteisilta, mutta helpommilta, koska supistusten välissä oli sentänä taukoa.

Odotan nyt toista lasta. Nyt kuvottaa pitkin päivää. Toisina päivinä enemmän, toisina vähemmän. Olo on kuitenkin ihan siedettävä. Tosin huomenna alkaa rv 7, joten ehtiihän tämä tästä ehkä muuttuakin.

Minulla ei ole ollut mitään menkkakipuja eikä myöskään raskauspahonvointia. Sama tilanne siis kuin äidilläni.

Ystävälläni taas aina ollut tajuttomat menkkakivut, nyt raskauden aikana hänellä todella hirveä pahoinvointi ja oksentamista päivittäin. Hän perinyt nuo molemmat " ominaisuudet" äidiltään..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat