Seuraa 

Jätättekö ikinä lasta autoon nukkumaan omaan pihaan (ok-talo), turvalliseen ympäristöön, varjoon itkuhälyyttimen päähän? Vai otatteko riskin ja siirrätte nukkuvan lapsen ja et se herää? Mietin vaan et oonko huono äiti kun jätin vauvan autoon nukkumaan, varjoon ikkuna raollaan silleen et nään sen ikkunasta, en " uskaltanu" nostaa syliin ja vaunuun kantaa kun on niin herkkäuninen...

Kommentit (11)

lapset autoon nukkumaan, jos näen auton eikä ole kamalan kuuma ilma.Jos tota palamis juttua ajattelee, niin voihan talokin palaa oikosuluntakia. Jos jokaista riskiä yrittäisi välttää tulisi varmaan hulluksi eikä uskaltaisi lasta jättää mihinkään, tai ottaa syliin kun sehän saattaa pudota. Varovainen voi olla mutta liika varovaisuus on jo pahasta.

satuma77

Olen kyllä muutamia kertoja jättänyt turvaistuimeen nukkumaan autoon itkuhälyttimen kanssa. Auto on parkissa ihan oven edessä ja näen ikkunasta lapsen autossa koko ajan. Lämpötilakin autossa on ollut sopiva kun auto on varjossa, joten en koe sitä mitenkään riskialttiiksi toiminnaksi.

Auton tuleen syttymistä en kyllä pelkää, on kuitenkin niin harvinaista. Tämä siitä huolimatta, että oma autoni on syttynyt tuleen ajaessani sitä päälle 2 vuotta sitten ja auto paloi lunastuskuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä lapset nukku autossa vaikka asuttiin kerrostalossa... en yleensä ole siirtänyt päiväunilta jos ei ole ollut pakko..

kaikki tuntemani äiti ystävät myös antavat lasten nukkua vaikka kerrostalon pihassa.

Autossahan tulee usein todella kuuma, vaikka ei ulkona olisi edes lämmin ilma, vaikka ikkuna olisi auki. Suomessa ehkä turha pelko, mutta henkilökohtaisesti en voi jättää vauvaa paikkaan, mistä joku hänet voisi viedä.

Kun jätän lapset autoon nukkumaan...mutta vain omassa pihassa ja yleensä tällöin itse puuhastelen jotain pihalla eli olen kokoajan ihan lähellä jne.Mutta sitä en tekisi mitä jotkut näyttää " harrastavan" että lapsi jopa pieni vauva(taas tänään näin yhden tapauksen) jätetään autoon nukkumaan kun itse mennään kauppaan...

ja juuri tuon nykyautojen palamisriskin vuoksi. Siis aina silloin tällöin sattuu, että bensa-autot syttyvät itsestään palamaan, pihalla seistessään. Tuttavapiirissä on näin käynyt, syy oli jonkun sähköisen pumpun oikosulku ja tämä pumppu sattui olemaan bensatankin vieressä. Auto paloi räjähdysmäisesti. Auto oli vielä ihan uusi ja vasta myöhemmin selvisi maahantuojalta, että ei ole lainkaan ainut tapaus.

Ylireagointia tai ei, mutta en jättäisi. Nykyautot ovat aivan liian " sähköistettyjä" tähän.

En minäkään jättäisi. Ja kesälläkin on vielä sitten se lämpöhalvauksen riski. No ehkä olen nipo mutta kun koskaan ei tiedä mitä voi sattua. Auto vaikka varastetaan ja lapsi kyydissä. Mulle pelkkää spekulointia kun meillä ei ole edes autoa =)

voidaan miettiä mitä riskejä on nukuttaa lasta vaunuissa?!?

kissat voi hypätä sisään, vaunut voi kaatua ym...

jos on itkuhälytin ja varjossa niin en näe mitään ongelmaa autossa nukkumiseen.

Mikä turvallisuusriski se on, jos lapsi nukkuu omassa autossa omassa pihassa äidin valvovien silmien alla (ja vielä itkuhälyttimen kanssa)? Eiköhän lapsi ole silloin aivan turvallisesti turvaistuimessa vyöt kiinni. Näin minä ainakin tekisin, varsinkin jos on herkkäuninen lapsi kyseessä. En ymmärtänyt edellisen kommenttia mukavuudenhalusta/turvallisuusriskistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat