Vierailija

siis voiko olla kuinka pitkään raskaana tietämättään? Menkat ovat tulleet aivan normaalisti, mutta viimeaikoina olen miettinyt että voisinko sittenkin olla raskaana, ja olen kuullut tapauksista joissa menkat eivät ole jääneet pois.

Jos olisin raskaana, niin olisin jo viidennellä kuulla. Maha on nimittäin ruvennut pikkuhiljaa kasvamaan, aluksi mietin että se on vain talven jäljiltä kun olen herkutellut enkä kauheasti liikkunut. Mutta nyt olen syönyt normaalisti enkä ole muualta lihonut, mutta maha on vielä hieman isompi kuin vähän aikaa sitten. Aiemmin olen ollut hyvin hoikka, ja masu korkeintaan vähän turvoksissa joskus, ja se on aina mennyt nopeasti ohi, nyt maha ei ole litteä edes nälkäisenä.

Nyt en ole muualta lihonut kuin mahasta (ja jos lihon niin yleensä lihon takapuolesta) ja tänään huomasin että en voi enää edes pitää tiukkoja trikoopaitoja kun maha pömpöttää niin että se näkyy niissä. Lisäksi on viimeaikoina alkanut närästää, mitä ei ole tapahtunut koskaan aiemmin. Väsymys on myös lisääntynyt eikä vähentynyt niin kuin yleensä keväällä.

Joskus olen lehdissä nähnyt kuvia ihmisistä joilla ei raskaus näy juuri ollenkaan vielä viidennellä tai saati kuudennella kuulla, joten rupesin pohtimaan voiko tämä olla mahdollista. Ja tietenkään ei juuri nyt ole rahaa raskaustestiin, tilillä 30 senttiä ja ensi viikolla tulee rahaa.

Kertokaapa omia kokemuksia, kuvittelenko ihan turhia. Pitäisikö mahdollisen vauvan liikkeitä jo tuntea, tai onko muuta konstia tietää?

Sivut

Kommentit (24)

löytyykin, mutta en ole keksinyt yhtään omaan tilanteeseeni sopivaa vielä, siksi tätä nyt mietin. Ja ehkä olen täysi palikka, mutta kaipa sitä saa palikatkin asioitaan pohtia. Pitänee tulla tänne sitten kertomaan mikä oli tulos/syy, kunhan pääsen testin tekemään/lääkärissä käymään

T:ap

Vierailija:

Lainaus:

Ymmärrätkö itsekään, miten huvittavalta kuulostat, kun laitat kasvaneen masun raskauden piikkiin. Eiköhän maailmasta löydy noin 150 todennäköisempää syytä vatsan turvotukselle kuin raskaus!

oli kylläkin melko nuori tyttö, mutta aivan normaalijärkinen josta kerran luin. Hänelle tuli kauheat selkäkivut ja oli pakko soittaa ambulanssi. Ambulanssimiehet sitten huomasivat että tämä onkin synnytys, kukaan ei ollut sitä ennen huomannut mitään, ei poikaystävä, ei tyttö, ei vanhemmat, tyttö näytti aivan normaalilta, ei ollut mitenkään lihonut eikä mitään. Kaipa niitä ihmeitäkin tähän maailmaan mahtuu. Tuo tapahtui Englannissa.

Vierailija:

Lainaus:

jotka joko niin pihalla tai esim. henkisesti jälkeenjääneitä, etteivät tajua asiaa. Poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta TODELLA harvoin. En halua ilkeillä, mutta jos kuukautiset tulevat normaalisti, 99,9% todennäköisyydellä nainen ei ole raskaana.

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ymmärrätkö itsekään, miten huvittavalta kuulostat, kun laitat kasvaneen masun raskauden piikkiin. Eiköhän maailmasta löydy noin 150 todennäköisempää syytä vatsan turvotukselle kuin raskaus!

8

Vierailija:

Lainaus:

Mistä näitä " menkat on kyllä tulleet ihan normaalisti, syön pillereitä ja kortsuakin käytämme ja seksiä ollut viimeksi vuosi sitten" -wannabemammoja aina löytyykin..

8

[/quote]

Mene illalla makuulle selälleen ja " kuulostele" alkaako liikettä tuntua. Joka tapauksessa kannattaa käydä lääkärissä tutkimuksissa niin ainakin saat selvyyden mikä vatsaasi pyöristää.

Itselläni maha on alkanut ulkopuolisille näkyä vasta tosi myöhään. Olen saanut molemmat lapseni talvella, eivätkä naapurit edes tienneet minun olevan raskaana kun näkivät minut talvitakki päällä. Niin pieni masu minulla..

ehtisinkö käydä terveyskeskuksessa, en ole täällä käynyt vielä kertaakaan vaikka asuneet jo muutaman vuoden paikkakunnalla(olen ollut ihmeen terveenä) niin en tunne paikkaa yhtään ja se on toisella puolen kaupunkia. Mutta pitänee katsoa jos saisin järjestettyä käynnin siellä lähiaikoina, työpaikka kun on toisella suunnalla. Olisihan se kiva tietää oikeasti mikä tilanne on eikä vaan pohtia. Hieman vaan hirvittää jos tulos on positiivinen, ei nimittäin aivan vielä pitänyt perheenlisäystä alkaa yrittämään, sattui vaaan miehen kanssa joku aika sitten " vahinko" . No, toisaalta olemme olleet pitkään yhdessä ja eikä tämä mikään kauhea asia olisi, suunnitelmat vaan olivat hieman erilaiset.

Kiitoksia kuitenkin vastauksista

Mistä näitä " menkat on kyllä tulleet ihan normaalisti, syön pillereitä ja kortsuakin käytämme ja seksiä ollut viimeksi vuosi sitten" -wannabemammoja aina löytyykin.. OIKEASTI, ap, unohda koko juttu, kyllä sinä olisit sen jo huomannut jos olisit raskaana. Lopeta haihattelu ja ala yrittää sitä vauvaa, kun selvästi kovasti tekee mieli. =)

8

Kaikella ystävyydellä, ET ole raskaana.. valeraskaana korkeintaan! Ei kukaan normaalijärkinen, terve ihminen voi olla niin vieraantunut omasta kropastaan, ettei huomaisi raskautta viimeistään joskus kun 12 viikkoa ylitetty. Sorry.

Ja muuten, raskaustesti maksaa halvimmillaan n. 5 euroa, terveyskeskusmaksu on 11 euroa.

jonkin verran navan yläpuolella ympärys on 70cm, kun ennen oli 64-65cm (vielä vähän aikaa sitten oli tuo 65)

ja hieman alempaa on 85-86cm kun aiemmin oli n.80cm

Ja tosiaan muualta en ole lihonut, takapuoli ja reidet on samankokoiset kuin aiemmin

t:ap

jotka joko niin pihalla tai esim. henkisesti jälkeenjääneitä, etteivät tajua asiaa. Poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta TODELLA harvoin. En halua ilkeillä, mutta jos kuukautiset tulevat normaalisti, 99,9% todennäköisyydellä nainen ei ole raskaana.

8

tietty jos kohtu kallistuu taakse ja muutenki maha on pieni niin onhan se mahdollista. Vie aamupissa puhtaassa purkissa tk:n niin saat tietää varmasti.

ap ei kylläkään syö pillereitä ja kortsun kanssa emme ole aina olleet huolellisia (koska vauva ei olisi iso vahinko, suunnitelmissa vaan on että hieman myöhemmin).

En itsekään oikein tahdo uskoa asiaa, mutta en ole keksinyt vielä mitään muutakaan syytä asialle. Ja olen kyllä lehdistä lukenut vielä paljon hurjempiakin tosielämän tarinoita, kaikkien keho kun ei toimi samalla tavalla. Joten en sanoisi itseäni haihattelijaksi, ja vauvaa alamme yrittämään vasta vuoden päästä kun miehen opiskelut on ohi, jos tämä ei nyt sitten olekaan mitään.

Juuri tämän takia ajattelin täältä kysyä, keltään tutulta en olisi kehdannut kysyä, olisi aika noloa olla näin pitkällä raskaana tietämättä mitään (paitsi että olen tässä nyt jonkin aikaa ihmetellyt, mutta aina miettinyt että ei voi olla mahdollista. Ja sitten maha kasvaa taas vähäsen...)

Vierailija:

Lainaus:

Mistä näitä " menkat on kyllä tulleet ihan normaalisti, syön pillereitä ja kortsuakin käytämme ja seksiä ollut viimeksi vuosi sitten" -wannabemammoja aina löytyykin.. OIKEASTI, ap, unohda koko juttu, kyllä sinä olisit sen jo huomannut jos olisit raskaana. Lopeta haihattelu ja ala yrittää sitä vauvaa, kun selvästi kovasti tekee mieli. =)

8

joissa aivan täysjärkinen ja fiksu nuori nainen on joutunut sairaalaan vatsakipujen vuoksi ja siellä hän on saanut kuulla olevansa raskaana ja synnytyksen olevan käynnissä. Toisen naisen tunnen hlökohtaisesti ja toinen on kaverini kaveri. Molemmat naiset ovat isokokoisia, rotevia ja rehevämuotoisia ja kohtu on ilmeisesti ollut taaksepäin kallellaan. Ja kälylläni tuli menkat normaalisti vielä 5. kuulla, minkä jälkeen vasta tajusi olevansa raskaana. Hänkin on kyllä melko pulska tapaus.

Itse kyllä loppuraskaudesta ihmettelin, miten kukaan voi olla tunnistamatta moista olotilaa, mutta uskottava se on, kun näin lähellä on näistä tapauksista kuullut.

kun olemme pienituloisia (mies opiskelee, minä kehnolla palkalla) ja juuri ostettu ruokaa kaapit täyteen, niin tili on tyhjä (tässä kuussa ollut muutenkin paljon laskuja) Mies saa opintotuen ensi viikolla ja minä palkan 15. päivä. Että silleen

sitten menkat olivatkin myöhässä ja kun hän meni terkkariin, niin kappas hän olikin viikolla 19 raskaana!!!!

Ja hän luuli myös että jouluna on tullut vähäsen syötyä..

ja sitä terveyskeskusmaksua kun ei tarvitse välttämättä maksaa heti, eli ei haittaa vaikka olisi kalliimpi kuin raskaustesti.

Vierailija:

Lainaus:

Kaikella ystävyydellä, ET ole raskaana.. valeraskaana korkeintaan! Ei kukaan normaalijärkinen, terve ihminen voi olla niin vieraantunut omasta kropastaan, ettei huomaisi raskautta viimeistään joskus kun 12 viikkoa ylitetty. Sorry.

Ja muuten, raskaustesti maksaa halvimmillaan n. 5 euroa, terveyskeskusmaksu on 11 euroa.

minä olen yrittänyt jo tehdäkin, mutta en sitten tiedä miltä pitäisi liikkeiden tuntua, suolistokin kun tuntuu pitävän joskus aikamoista liikuntatuokiota. Ja sitten saatan kuvitella omiani kun liikaa yrittää tunnustella ja pohtia. Ja oikeassa olet että kai sitä pitää lääkäriin mennä, jos en ole raskaana niin joku muu syy on oltava. Olo on muuten kyllä hyvä, ei tunnu yhtään sairaalta.

Vierailija:

Lainaus:

Mene illalla makuulle selälleen ja " kuulostele" alkaako liikettä tuntua. Joka tapauksessa kannattaa käydä lääkärissä tutkimuksissa niin ainakin saat selvyyden mikä vatsaasi pyöristää.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat