Vierailija

Mikä siinä on niin kauheaa? Entä mitä mieltä nimistä Niklas, Nikolas/Nicolas, Nikolaus... jne.?

Kommentit (21)

on keikkunut Jeren kanssa pitkään top kympissä...en itse laittaisi sitä nimeksi lapselleni...tuttava piirissä on pari Nikoa ja kummi-poika on Niko

Nico, Mico, Rico jne ei sovi suomenkieleen vaikka kuinka haluaa olla kansainvälinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaikki tyynni, jokaikiselle nimestä tällä palstalla löytyy arvostelijoita, mikään ei ole hyvä kaikille....Ootteko miettineet että kenties oman kersannekin nimi on jonkun mielestä teennäinen ja pöyristyttävän typerä, ette tietenkään kun se on teidän itsenne valitsema, ja sopii teille ja lapselle...KASVAKAAHAN VÄHÄN!

En pidä monistakaan nelikirjaimisista nimistä (Niko, Toni, Tomi, Jere, Sami) siksi, koska minusta kuulostaa että ne loppuvat kesken ja koska ne ovat liian " särmättämiä" .

Toinen asia, joka Nikossa/Nicossa häiritsee on epäselvä kirjoitusasu (C:llä vai K:lla).

Nikolas ja Nikolaus ovat liian ulkomaalaisen kuuloisia minun korvaani. Niklas on ihan kiva, mutta ei sellainen nimi, jonka minä lapselleni antaisin.

Eli: Niko ei ole huono nimi, mutta minä pidän erilaisista.

Niko oli joskus 90 luvun alussa muotinimi. Mutta K:lla! C:llä on mun mielestä aivan pelleä ja juuri niinkuin moni sanoi (ja itse asiakaspalvelussa työskentelevänä) on rasittavaa kun joutuu aina sanomaan millä kirjaimella nimi kirjoitetaan.

Laitetaan mukulalle nimi jota saa kotomaassa selittää selittämästä päästyään ja miksi - siksi että on sitten kelikurssilla englannissa ja Torremolinoksen lomalla vähän helpompi tavata.

Vierailija:

Lainaus:

Mikä siinä on niin kauheaa? Entä mitä mieltä nimistä Niklas, Nikolas/Nicolas, Nikolaus... jne.?

Niklas: RUOTSALAISTEN NIMI.

Nikolas: ok

Nicolas: Mitä vittua se C tekee siellä SUOMALAISELLA lapsella

Nikolaus: kas kun ei Santa Claus. Tulee A) Joulupukki mieleen (hollanniksi ym. pukki on Saint Nikolaus) tai B) VENAKKO

Ja sitten se Niko. Ok, mutta en tykkää, liian tavallinen nimi.

Ja se Nico. Tässäkin taas se vitun C.

pitää antaa lapselle naurettava NICO. Lapsi saa toistaa elämässään tuhat miljoonaa kertaa Niko ceellä, Niko ceellä Niko ceellä. PELLENIMI!!! Niko on ihan ok periaatteessa, vaikka ei mun makuun.

ja Nicoksi kutsutaan useimmiten täällä Espanjassa (ope, kaverit ja poika itsekin). Itse tykkään enemmän pitempänä ja mielestäni on kaunis nimi, harmittaa vaan kun koti-Suomessa sitä niin pilkataan.

Nico on taas suomalaisella ja suomenkielisellä lapsella ihan naurettavaa hienostelua. Säälin ihmistä, joka saa aina ja joka paikassa sanoa " Nico c:llä" .

Vierailija

Minusta se on kiva nimi. K:lla, ei C:llä. Nikolas on ihan kiva myös. Mutta mihin jäi Nikolai? Mielestäni Nikolai on näistä kivoin, ja voisin tosissani harkita pojalleni nimeksi Nikolai. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat