Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on paha atooppinen iho ja olin sitten syönyt eilen jotain, joka sai ihon kutisemaan ja olin yöllä sitten raapinut pahasti. Toisessa käsivarressa on n. 10 senttiä pitkä ja n. 1 sentin leveä alue, joka on aivan helvetin kipeä ja siitä tulee kellertävää nestettä. Kädessä on myös syviä haavoja raapimisesta. Tuo on aika iso alue, n. 10 senttiä leveä ja 10 senttiä pitkä. Yritin soittaa Ensi neuvoon, mutta tuuttasi vaan varattua. Olen suihkutellut tuota aluetta ja laittanut rasvaa ja kuivannut hyvin. Mutta pitääkö tuota lähteä näyttämään päivystyksessä?

Kommentit (5)

Ensinnäkin, jos sulle tulee tuollaisia haavoja raapimisesta, niin eikö kannattaisi leikata kynnet ihan olemattomiin?

Jos tulee keltaista nestettä, niin se taitaa olla tulehtunut. Kannattaa varmaan tarkistuttaa lääkärillä, saatat tarvita antibiootteja.

Mulla on paljon ruoka-aine allergioita ja ainoastaan tomaatti, äyriäiset ja sitrushedelmät aiheuttavat tuollaisen reaktion, mutta en ole syönyt eilen mitään sellaista missä on ollut kyseisiä aineita. Muut ruoka-aineet, joille olen allerginen aiheuttaa mm. suun kutinaa, kurkun turpoamista, silmien vuotamista, silmien kutinaa, vatsakipua, ripulia jne. Epäilen, että olen sitten jollekkin uudelle ruoka-aineelle allerginen tai sitten jossain ruuassa oli jotain kyseisistä aineista (oltiin eilen kylässä ja ruuan laittanut sanoi, ettei ruuissa ole kyseisiä aineita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat