Vierailija

Olen niin väsy tosta lenkkeilystä koiran ja lapsen kanssa. Koira on iso sakemanni-ajokoirauros, joka nuuhkii ja nuolee joka paikkaa. Ja lapsi on 2,5-vuotias. Joten vaunuissa istuminen ei enää tule kuuloonkaan. Itse olen raskaana.

Mä olen niin väsy, että tänään oli viimeinen kerta kun menen noiden kanssa yhdessä lenkille!!!! Saa mies sitten hoitaa koiran ulkoiluttamiset silloin kun se tulee töistä!!!! Muuten koira paskokoot ja kuskoot sisälle. Mä en jaksa!!!!

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikka olen itsekkin todella eläinrakas, niin nyt on alkanut ahdistaa todenteolla tuo koira, muutenkin kun vain lenkkeilyn takia.

Hankimme koiran 2 vuotta sitten kesällä, silloin ei vielä edes suunniteltu lasta. Koira oli todella ihana juttu, meillä molemmilla oli ennestään ollut useita koiria, mutta nyt ollut monen vuoden tauko.

Kun kesä oli ohi ja lähdimme töihin, niin alkoi huolet. Koira ei ollutkaan sopeutuvaista sorttia, vaan alkoi tuhoamaan asuntoamme. Joka päivä jotain oli syöty: ovenkarmit, kaikki listat, tapetit eteisestä,useita johtoja ja jopa pistorasioita,levyjä. Eristimme koiramme eteiseen portilla, hän söi portin ja meinasi polttaa koko asunnon hyppimällä keittiöntasoja vastaan ja sai levyn päälle ja levynpäällä oli pannu.

Kasvattaja sanoi, että eka juoksu rauhoittaa, nyt niitä juoksuja on ollut jo melkeen kymmenen ja koira ei ole muuttunut miksikään. Joka kerta joudumme virittämään seuraavan systeemin kun lähdemme kämpästä ulos: portti eteisen ja keittiön väliin, kaikki ovet kiinni (ja kahvat on väännetty ylöspäin, koska hän saa normaaliasennossa ne auki,kaikki kengät eteisestä pois,eteisenkaappi teipillä kiinni: ettei vedä kaikki rojuja sieltä ulos ja tuhoa niitä.

Sitten tuli vauva ja vaikka koira on iso ja kiltti, niin koska asuntomme ei ole mikään suuri, joka paikka on karvoissa- vaikka imuroisin jatkuvasti.

Sitten mieheni joutui lähtemään toiselle paikkakunnalle arkisin töihin/asumaan- nyt yritän hoitaa koiran 3.kusetuksen päivittäin aivan epätoivoisesti- mutta pinna ei enää kestä. Koira on myös iso ja kiskoo hirveästi (on yritetty opettaa), olen saanut jo käden sellaiseen kuntoo, että sillä ei kestä tehdä mitään, kun koira on useita kertoja kiskaissut kovaa. Se kyttää toisia koiria ihan vaan innostustaan ja menee aivan sekaisin kun toinen koira tulee vastaan - vaikkei olekkaan vihainen, niin se on todella rasittavaa kun on kyseessä n. 35 kg ja lihaksikas koira.

Kotiin on myös tosi hankalaa kutsua ketään, koska koira ei lopeta vouhottamista (vaikka asiaa on todella yritetty opettaa sille), vaan kyttää kokoajan vieraita (ystävällisyyttään) ja yleensä koko kyläily on pilalla, kun koiralle pitää moneen kerta komentaa paikkaa. Yleensä en pysty keskittymään vieraisiin kun koko aika menee koiran innostuneiden tutustumisyritysten välttelyyn- rajansa kaikella.

Nyt varmaan on monta arvostelijaa, ettemme ole onnistunee kasvattamaan täyspäistä koiraa- mutta koska meillä on useiden ed. koirien kokemus ja muista tähän asti on tullut täyspäisiä- olen aivan varma, että tämän kyseisen koiran luonne on vaan tälläinen todella hankala.

Minä harkitsen kanssa TODELLA vakavasti koirasta luopumista.

Minä ulkoilutan lähes päivittäin 2 lasta (2,5v ja 1v) sekä 3 koiraa enkä todellakaan ole mikään super-äiti vaan ihan tavallinen tallustelija.

Miksi hankit noin paljon vastuuta itsellesi, jos et sitten tahdo niitä hoitaa? Hanki ulkoiluttaja, kouluta koirasi vetämättömäksi, anna koira uuteen kotiin jos et jaksa hoitaa, tee koiralle ulkotarha tai laita juoksunaru... vaihtoehtoja on useita.

Ja mua se ei tottele missään asiassa, tai no ehkä pikkuasioissa!!!

Ja kyllä se vaan on vaikeeta ulkoiluttaa koiraa, ja lasta ison mahan kanssa ja lisäksi on näitä selkäsärkyjä, nivussärkyjä yms....

Joten kyllä se vaan voi olla vaikeeta!!!!

ap

Itte olet valinnut ison koiran ja lapset suht pienellä ikäerolla, ei siis koirasi tai lapsesi ole valintaa tehnyt. Ole aikuinen ja vastaa päätöksistäsi.

pihaan. koira saa siinä kivasti liikuntaa ku pääsee nuuhkimaan pitkälle. ota yhteyttä 4 h- kerhoon, sieltä voisit saada ulkoiluttamia apua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat