Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

meillä on sikäli erikoinen tilanne että äitini sai minut hyvin nuorena, 17v ja sitten muutama vuosi sitten tapasi uuden ihanan miehen ja hän päätti sitten vielä 43v tehdä lapsosen. nyt he erosivat ja 2v siskoni on meillä käytännössä aina koska äidilläni menee " lujaa" .. ihanahan systeri on, mutta raskaaksi tämä käy kun omiakin on jo 2 ja kolmas tuloillaan. rahallisesti on myös kovin tiukkaa. äitini ei osoita haluja ryhdistäytyä ja alkaa ottamaan taas elämästään vastuuta. nyt kysyisinkin, tietääkö joku onko aikuinen ihminen mahdollista saada ns. katkaisuhoitoon vastoin tahtoaan? jos taas ilmoitan sosiaalitoimistoon, mitä tytölle tapahtuu? lastenkoti...? onko minulla mitään mahdollisuutta saada häntä ihan virallisesti itselleni kasvatiksi? kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen.

Kommentit (14)

että tyttö viedään pois eikä ole enää mahdollisuutta edes tavata:( tuskinpa sisaruksille annetaan tapaamisoikeuksia. mutta siinä pisteessä taidetaan olla että huomenna on pakko soittaa sosiaalitoimistoon.

sen tiedän ettei aikuista ihmista saa pakolla/ilman omaa tahtoa katkasuun. Otin tästä kerran selvää, kun tilanne oman äitini kanssa oli samansuuntainen :(

Voimia sinulle. Olet ihana kun huolehdit myös siskostasi, vaikka varmasti on rankkaa sekä äitisi tilanteen takia, että oman jaksamisen kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on varmasti parempi että sisko muuttaa ap;n luo asumaan kuin täysin vieraaseen sijaisperheeseen. Olen aivan varma että jos ap:llä on oma elämä järjestyksessä ja mies on valmis myös ottamaan ap:n pikkusiskon kasvatikseen, saavat he pikkusiskon heille. Sijaisperheistä on kaikkialla huutava pula ja kaikille perhettä tarvitseville ei ole sellaista tarjolla joten varmasti sosiaalitoimi on valmis sijoittamaan lapsen lähisukulaiselle mikäli katsovat että heillä on edellytkset lapsen kasvattamiseen.

jos teillä elellään tavallista perhe-elämää eikä teillä ole mitään ongelmia. Yleensä sijais lapsi tulee perheen hännän huipuksi jotta saa tarvitsemansa huomion mutta luulen että tässä tilanteessa käytetään harkintaa.

Miehen veli asui meillä aikuiseksi asti vaikka emme edes olleet sen ikäsiä että oikeasti olisimme voineet olla hänen vanhempiaan. Olemme vain 10v vanhempia mutta kun takana oli 3 huonoa sijaisperhe kokemusta muutti poika meille 13 vuotiaana ja hyvin on mennyt. Hän muutti talvena armeijan jälkeen omaan asuntoon ja sai heti oman alansa töitäkin. Asuu lähellä meitä ja on meidän omille lapsille erittäin rakas setä.

Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, siskosi voidaan ottaa huostaan ja sijoittaa kasvatusperheeseen. Ensisijaisesti kasvatusvanhempia voidaan etsiä lähipiiristä esim. isovanhemmat. Voisi siis olla ihan mahdollista, että siskosi sijoitetaan teille. Tällöin saisitte korvauksen siskosi kuluista ym.

Tämä ratkaisu saattaisi herättää myös äitisi huomaamaan oman tilanteensa?

Ajattele myös järjellä, kumpi on siskollesi parempi: asua kunnollisessa sijaisperheessä, vai asua äitisi kanssa? Sijaisperheeseenhän pääsee sukulaisetkin katsomaan!

juttusi hipoo aika läheltä minua.

mun äiti sai mut 18vuotiaana, meni naimisiin uuden miehenkanssa kun olin pieni. saivat lapsia, joita hoidin aika pienestä asti paljon, kuvittelin että mun kuuluu niin tehdä koska olen vanhin.

mummini aina puuttui ja sanoi että ei se ole mun hommaa, hoitakoon äiti itse. olinhan itsekin vasta lapsi.

noh, tulin täysi ikäiseksi ja muutin (mieheni) kanssa yhteen asumaan, silloin äiti erosi tuosta miehestä ja otti lapset luokseen asumaan mutta, hänellä tuli ihmeellisiä menoja ja pienin sisaruksista oli todella usein meillä iltaisin ja viikonloppuisin.

mieheni aatteli (minä myöskin) että tää on vaan ohimenevää, eron takia jne.

mutta alkoi se " ohimenevä" kestää toista vuotta ja mieheni ei pitänyt asiasta yhtään. hänestä se oli väärin.

minua asia rassasi mutt tottakai otin sisareni meille, halusin että hänellä on turvallinen ja hyvä olla.

kannoin ja kannan huolta sisaruksistani edelleen.

kerran asiasta tuli riitaa ja äitini veti herneen nenään eikä sen koommin ole tullut meille tai tuonut sisarustani meille hoitoon.

ei me tarkoitettu etteikö meillä saisi käydä mutta hän otti sen vähän liian rankasti.

minusta tuntui niiiin pahalta.

mutta vasta nytten olen alkanut tajuta ettei tuo ollut ihan järkevää touhua.

tahtoisin susta vaikka meilikaverin mutten tiedä uskallanko laitta meiliäni tänne...

nimenomaan etsitä lähipiiristä, esim. isovanhemmista. Ideana on se, että kun isovanhemmat on kasvatuksellaan aiheuttaneet (ainakin osaksi) äidin ongelmat, niin miksi antaa seuraava sukupolvi pilattavaksi samaan perheeseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat