Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mietin vaan kun lähes kaikki ihmiset kääntyy katsomaan kun sillä menen lasten kanssa. Moni katsoo ihan suu auki ja toisia naurattaa. Sinänsä sama mulle, tosi näppärä peli liikkua lasten kanssa, mutta mietin vaan mitä siitä ajatellaan...

Sivut

Kommentit (45)

sellaisen koiran joka ei jaksa juosta. Meillä on sitä varten kissa.........

Kätevä kärry. Eikä naurata yhtään. Vakava asia.

Ja ihan oikeasti uskon että tuo turvallisuus on kyllä ihan samaa luokkaa jos ei parempikin kuin pyörän tarakalla ollessa. Ja se kaahari tosiaan voi ajaa päälle vaikka ei kärryä olisikaan.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Perusteluja kehiin!

Meilläkin kärryn kulmassa kirkkaan oranssi lippu ja kärry keltainen niin luulisi autoilijoiden huomaavan ja kärryä ei saa kyllä kaatumaan tai ei meillä ole ainakaan koskaan kaatunut!!

En ole kuullut yhtään tälläistä turmaa missä olisi kärry ollut syynä onnettumuuteen!Oikaiskaa jos olen väärässä!

mutta meiltä pääsee pyöräteitä pitkin pitkät matkat, kuljetaan kärryn kanssa mm. mummolaan 14 km. suuntaansa turvallisesti pyöräteitä. Aika hurjissa olosuhteissa täytyy kaahailla, että saa kärryn kaatumaan. Pyörä kaatuu paljon helpommin lapsen ollessa turvaistuimessa, itselläni on ollut läheltäpititilanteita, kun 1-vuotias on keksinyt ruveta heilumaan pyörän takana. Hulluja kaahareita saa pelätä, vaikka olisi jalkaisin liikkeellä. Ja suosittelen kyllä kaikille varovaista pyörälläajoa, oli se lapsi sitten istuimessa tai kärryssä.

Ap:lle vielä, että mä varmaan katson pitkään kärryn nähdessäni, koska meilläkin on sellainen, just tänään tuli yksi nainen vastaan kaksi lasta kärryissä, ja varmaan tuli katsottua. Me kyllä aina saadaan vain positiivisia ja uteliaita kommentteja kärrystä, mitään pahaa en ole kuullut.

Enkä minä ainakaan tuota systeemiä saa kaadettua. Pyörä saattaa kaatua, mutta kärry ei sitten millään. Ja ainakin mulla on siinä sellainen korkea, heijastava lippu kärryn takanurkassa, joten pitäisi kyllä autoilijoidenkin huomata. Voin kyllä suositella kaikille, nopeuttaa matkantekoa ja lapset tykkää :)

Tosin näin kerran, että vauva oli kaukalossa peräkärryn kyydissä. Meillä kotimaisen kärryn painoraja 36 kg. Tänä kesänä 35 poikien yhteispaino.

ajoivat tyhjän peräkärryn kanssa täysiä ja autotien laitaa. Testi oli todella kaukana todellisuudesta. Ja testissä ei puhuttu mitään siitä, että jos kärry kaatuu, niin mitä lapselle käy. Lapsi on kuitenkin sen peräkärryn korin sisällä 5pistevöissä ja kypärä päässä. Tuskin siis kovinkaan pahasti käy.

Peräkärryä pitäiskin verrata pyörän tarakkaistuimeen ja katsoa kummassa käy pahemmin: kun pyörä kaatuu lapsi kaatuu tarakkaistuimessa lyöden päänsä maahan. Kun peräkärryä vetävä pyörä kaatuu: niin peräkärry on edelleen pystyssä koska se on nivelöity niin. Ja jos vaikka sen kärrynkin saa kaadettua, niin mitä lapselle käy, oletettavasti kolauttaa kypäränsä kärryn laitaan ja jää roikkumaan kiinni turvavöistä.

Itsellä on käyttökokemusta 5vuotta peräkärryllä vetämisestä ja ei kertaakaan ole tullut minkäänlaista " melkein kaatui" - tilannetta.

Tanskassa ne ovat TODELLA yleisiä. Melkein jokainen lapsiperhe omistaa sellaisen, koska tanskalaiset ovat oikea pyöräilijäkansa.

Tosi näppärästi saa siinä 2lasta kulkemaan + hoitoreput ja jopa pienet ruokaostokset ja äidin/isin kunto nousee!!!!

Tanskassa on myös sellaisia malleja, jossa lapset tulee eteen!!!

Ja sit on sellaisia hauskoja lisäpyöriä aikuisen pyörän taakse. Lapsi pyöräilee itse aikuisen takana, vähän niin kuin tandem.

Vierailija:

Lainaus:

Tanskassa on myös sellaisia malleja, jossa lapset tulee eteen!!!

Ja sit on sellaisia hauskoja lisäpyöriä aikuisen pyörän taakse. Lapsi pyöräilee itse aikuisen takana, vähän niin kuin tandem.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat