Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Seksiä parisuhteessa vähän (noin kerran kuussa). Oma kiva auttaa fyysisesti, mutta henkisesti mieli on asian suhteen aika maassa. Lapsia löytyy ja puoliso on kaikin tavoin ylittämätön. Elämäntilanne vain on se, että mielihalut eivät kohtaa. Ymmärrän puolisoani, enkä halua painostaa, tietää kyllä näkemykseni. Mutta se kysymys kuuluukin, kuinka te muut seksin suhteen vajaakäytöllä elävät poistatte tätä turhautunutta oloanne? On ärsyttävää huomata itsensä muuttuvan kiukkuiseksi, jonka ajatukset pyrivät enimmäkseen siinä, ettei varmaan tälläkään viikolla eksy seksin pariin.

Kommentit (12)

Tunnusta olevani ns. pihtaaja. Meillä on kaksi lasta (2v ja 7kk)... seksihalu on mennyt pikkuhiljaa riitojen takia. Nyt riidat on sovittu, mutta yhteistä aikaa ei tunnu jäävän. Mies olettaa että esim. annan päikkäriaikaan, Kun päikkäriaika tulee niin vauva herääkin samantien tai sitten joku tulee ovelle. Harvemmin mies on kotona silloin kun molemma lapset päivällä nukkuvat yhtäikaa ja itselläni on sellainen tunne että vauva saattaa herätä milloin vain. Iltaisin mies haluaa katsoa telkkaria tain pyytää kavereita kylään, eikä ymmärrä jos en anna klo 23 aikaan illalla kun haluan mennä sitten jo samantien nukkumaan. Edessä kun on n 5 herätystä yön aikana ja klo 6 aamulla yö jo loppuukin.

Eli te jotka ette saa seksiä tarkistakaa nämä asiat: ja älkää ihmetelkö jos ei tipu:

- jos olette käyttäytyneet tökerösti, valitatte ja naputatte...

- ehdotatte seksiä vain sellaiseen aikaan kun teitä huvittaa ollenkaan ajattelematta mikä on puolisonne mieliala - väsymys - stressiaste.

- agressiivisuus, toisen haukkuminen ja syyllistäminen vie todellakin seksihalut. Yhden riidan jälkeen seksihalut on ainakin meikäläisellä pois pelistä ainakin viikon, jos kunnon sopimusta ei saada aikaan... tätä en tee tahallani, mutta aivoissani joku vaan naksahtaa "off-asentoon" silloin kun tunnen ettei minua arvosteta.

- älkää tehkö kauppaa seksillä... (teen tämän ja tämän asian, jos saan seksiä). Siitäpä vasta halpa olo tuleekin. Voitte samalla tarjota rahaa seksipalvelusta, jos tuohon alennutte.

Eläkää ja kunnioittakaa toisianne, hemmotelkaa ja varmistakaa että puoliso saa riittävästi, unta ja lepoa + omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En suosittele salarakasta, koska meillä ainakin siitä tuli niin paljon sotkua omaan päähäni ja kaksi perhettä meinasi hajota. Tämä toinen mies olis siis todellakin salarakas, ei mikään vakipano. Rakastuimme totaalisesti ja siitä tuli aikamoinen päänvaiva kun mietti aamusta iltaa miten pitäis toimia kun meidän suhde vaikutti 9 ihmisen elämään. Mieskin on siis perheellinen. Jatkuvasti mietin, erotako vai eikö erota jne. Tietysti oli myös ainainen kiinni jäämmisen pelko ja jatkuvasti joutui kehittelemään kaikenlaisia valheita, että pääsi tapaamaan miestä. En kuitenkaan kadu mitään. Rakastan miestä edelleen ja hän minua. Olemme päättäneet, että emme riko perheitämme. Pidämme yhteyttä harvakseltaan ja olemme onnellisia, että tiedämme, että jossain on joku joka rakastaa. Nyt olen päässyt siihen vaiheeseen, että ajatus tuosta ihanasta toisesta miehestä ja hänen ihanat pikku viestit mesessä, auttaa arjessa eteen päin. Joskus pää oli niin sekaisin, että en meinannut jaksaa arkea kun kaipasin niin tuota toista miestä.

t:5

Kaikkien kiukuttelujen ja tappelujen jälkeen olen jo oppinut hyväksymään tilanteen. Miehen halut eivät tästä kasva, vaikka mitä tekisin. En osaa sanoa sulle mitään vinkkiä, kun en itsekään tiedä ratkaisua.

Pettäminen pyörii välillä mielessä, mutta siihen en ryhdy.

mutta ap, kuulostat siltä että pyörit vähän liikaa seksin ympärillä. Tai siis totta kai harmittaa jos ei saa, mutta miksi jäädä tuleen makaamaan? Sinulla on kärvistelemisen lisäksi kaksi vaihtoehtoa: toimi (tee asialle jotain/ hanki salarakas) tai muuta ajatteluasi.

Jos et halua pettää, olet omasta puolestasi tehnyt kaiken voitavan (oletko?) eikä kumppanisi suostu yhteistyöhön tai asiasta keskustelemaan, lienee parasta että keksit muuta ajateltavaa.

En varsinaisesti pihtaa, mutta eipä juuri tee mielikään. Eikä mies tee koskaan aloitetta, joten en varsinaisesti koe pihtaavani.

"Pihtaamiseeni" on seuraavia syitä, joskus vain muutama näistä vaikuttaa, joskus kaikki

-ei huvita kovin usein, parempaakin tekemistä

-elämäntilanne ei salli (lapsia)

-hormonit (imetys- ja raskausaikana ei nappaa)

-väsymys

-henkinen etäisyys

-kun minua sitten joskus harvoin huvittaisi, mies katsoo telkkaria tai surffaa, eikä tajua vihjeitä

Kun syitä kasaantuu tarpeeksi, tuloksena on se, että meillä ei juuri koskaan ole seksiä. Ärsyttää, kun mies aina vaan kiukuttelee, muttei itse tee asialle mitään, kuten esim. tarttuisi syöttiin tai tekisi aloitteen.

Olenkin päättänyt, että koska hän on se, jota asia enemmän vaivaa, hän ottakoon asian myös työn alle. Kaikki pitäisi aina saada valmiina ja ilman vaivaa, prkl.

Kamalan ikävää, kun haluaa toista ja toinen ei millään EI MILLÄÄN halua olla kanssakäymississä.Mieheni vain pakoilee tilanteita.

Minulla ei ole salarakasta, mutta mieli tekisi ottaa, ja kovaa. Meilailen kyllä yhden miehen kanssa.

En osaa neuvoa sinua mitenkään, koska painin ihan samojen asioiden kanssa... Seksin puutteen lisäksi meillä ei ole muutakaan aitoa läheisyyttä.. Kyllähän tämä vetää mielen matalaksi... Minulla oli salarakas jonkin aikaa, mutta sitä en suosittele. Minä en sitä suunnitellut.. ajauduin siihen kun oli niin ihanaa kerrankin tuntea itsensä halutuksi ja tärkeäksi. Tyhmä minä!

Seksin tarkoitus on tuottaa myös henkistä hyvinvointia. Salarakkaalla/hoidolla/vakipanolla tms ei mielestäni toteudu tämä tarkoitus.

Eikä muut kuin puolisoni minua edes kiinnosta.

Ja omasta mielestäni en todellakaan keskitä ajatuksiani liiaksi seksin ympärille. Jos seksiä on vaikka tänään, niin seuraavat pari viikkoa saattavat mennä helposti ilman ajatuksiakaan seksistä tai sen puutteesta. Kai siihen on sen verran tottunut. Mutta kun aika kuluu ja biologia puuttuu peliin, niin kylläpä ne ajatukset sinne seksiin siirtyy. Kehoitus seksin poissulkemisesta ajatusmaailmasta on kuin sanoisi ripulista kärsivälle, että älä ajattele sitä paskahätää, kyllä se ohi menee.

Hyvä että syntyy keskustelua. Näyttää siltä, että muillakin on asioita mietitty. Vaan ei näytä ratkaisuja helposti löytyvän.

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat