Vierailija

Olen niin tyytyväinen tästä lujasta päätöksestäni, että haluan jakaa sen teidän kanssa! ;)

Pikkuhiljaa ja salakavalasti mieheni ja mun suhde on alkanut väljähtymään, ollaan alettu pitää toisiamme itsestäänselvyyksinä, ja romantiikka on jäänyt pikkulapsiarjen jalkoihin... Minä kotona olevana osapuolena olen kärsinyt tilanteesta enemmän, ja musta on alkanut tulla kamala nalkuttava vaimo. Sen lisäksi olen ihan väärillä tavoilla koittanut etsiä piristystä elämään.

Nyt olen tajunnut, että muutoksen on lähdettävä musta itsestäni. Onni ei löydy muualta kuin kotoa ja omasta miehestä, omasta perheestä. Mies on koittanut olla mulla hyvä, mutta eihän kukaan ole täydellinen. Nyt on munkin vihdoin aika olla hyvä omalle miehelleni!:) Niinpä aion panostaa yhteiseen aikaamme ihan eri tavalla kuin ennen, ja aion myös pysyä päätöksessäni!

Kommentit (12)

Nythän mä en malta odottaa että mies tulee kotiin...;) Me ollaan välillä tehty viikonloppuna yhdessä ruokaa pitkän kaavan kautta, käyty pitkillä kävelylenkeillä yms, mutta liian usein olen jonkun pikkuasian antanut ärsyttää itseäni niin että olen lopulta pilannut koko yhteisen hetken. Nyt siihen tulee muutos. Ihania vinkkejä annoit hemmotteluun ja romantisointiin!:)

...mutta rajansa kaikella! TIETENKÄÄN ei pidä suhteessa roikkua loputtomiin sillä tavalla, että toinen ehdottelee yhteisiä kokkauksia, hieroo olkapäitä ja pukeutuu hepeneisiin ja toinen vain jatkuvasti valittaa, että jalat puutuu ja kaikki tuntuu vain panettavan ja vieläpä ilman esileikkiä tai romantiikkaa...

Minä uskon, että monessa parisuhteessa, jossa on arki vähän päässyt " huomaamattaan" väljähtämään ja jotenkin se nalkutus ja passiivisuus on vallannut tilaa jokapäiväisessä kanssakäymisessä, molemmat osapuolet ikään kuin pidättäytyvät siihen totuttuun rooliin, koska kumpikaan ei jaksa/halua/uskalla tehdä muutosta (tai siis paluuta aiempaan) ja olla siinä mielessä aloitteen tekijä. -Syitä on varmaan useampia; ensinnäkin se tuntuu epäreilulta, että itse alkaisi romantisoida ja panostaa suhteeseen, kun toinen kaivaa nenäänsä sohvalla illasta toiseen epäromanttisissa verkkareissa ja vaikuttaa siltä, että ei takuulla edes huomaa onko sinulla päällä korsetti vai tuulipuku. Toiseksikin mukana on varmaan myös vähän torjutuksi tulemisen pelkoa: Mitä jos itse " avautuu" ja näyttää kaipaavansa romanttisia kävelyitä ja yhteisiä suihkuja ja illallisia, ja toisen mielestä tämä on vain sellaista alkusuhteen huuma-ajan käyttäytymistä, eikä häntä enää huvita palata sellaiseen. Kaiken kaikkiaan on kai vain helpompi sitten olla ja nalkuttaa ja olla toivomatta mitään sen kummempaa...

Minusta ap:n aloitus oli rohkea veto. -Että osaa mennä itseensä ja huomata, että jostain se muutos on lähdettävä ja se voi vallan hyvin olla silloin oma itse. Ja rohkeaa on myös tunnustaa, ettei mikään parisuhde väljähdä tai voi huonosti vain toisen osapuolen toimesta. Kun ensin ottaa vastuun omasta käytöksestään ja korjaa sitä, voi sitten toivoa ja olettaa toisen tekevän samoin. Jos vain odottelee toisen ensin muuttavan käytöstään, päädytään helposti siihen, että molemmat vain odottelevat loputtomiin.

Eri asia on kuitenkin se, että jos toinen tekee kaiken voitavansa,mutta toinen ei kertakaikkkiaan reagoi ja osallistu. Tietenkään metsä ei aina vastaa niin kuin sinne huudetaan. -Silloin kannattaa sitten ottaa askel taakse päin, miettiä mitä ja miten paljon oikeasti haluaa ja vaatii parisuhteelta ja jos ei yhtälö tyydytä, vaihtaa kumppania. Tätä suhteen uudelleen arviointia suosittelisin esim. kutoselle.

-7

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen itse aikoinani kovasti yrittänyt montaa asiaa ja monella eri tavalla parisuhteen eteen. mies ei nähnyt mitään muutostarvetta yhtään missään. Kaikki vika oli kuulemma vain minussa jos vikaa oli (miehellä ei ollut tarvetta puhua muusta kuin arkiasioista, ei ollut tarvetta kuunnella minua tai välittää tarpeistani (esimerkiksi siitä, että olin väsynyt ja olisin voinut hetken levätä) ei ollut tarvetta viettää yhteistä aikaa, ei liioin panostaa seksiin (seksipyynnötkin tuli aina " miksei meillä koskaan ole ja minä olisin ollut aina valmis ja tehnyt monta aloitettakin, mutta herran oma aloitekyky kaiken suhteen oli olematon)

kävimme eron partaalla, mutta mies ei halunnut erota ja alkoi sitten muuttamaan itse itseään... Pikkuhiljaa suhde on parantunut, en tiedä miten se kestää toisen lapsen mutta kohta sekin nähdään

Vierailija:

Lainaus:

Varatkaa viikonloppuisin aikaa esim. yhteiseen ruokailuun. Tehkää ruoka yhdessä rauhassa (kokeilkaa uusia ja eksoottisiakin reseptejä), avatkaa viinipullo jo ruokaa valmistaessanne, kattakaa hienommin ja sytyttäkää pöytään kynttilöitä, syökää sitten pitkän kaavan mukaan ja keskustelkaa viikon tapahtumista. Ei tällaisen " luksus-ruokailun" tarvitse olla varattu vain vierailijoita varten, vaan siitä voi tehdä joka lauantaisen perheen yhteisen vähän hienomman hetken.

Olen tätä koittanut mutta:

a) Mies ei tykkää tehdä ruokaa yhdessä

b) me ei juoda mitään (no joo pikkujuttu...)

c)Mies ei jaksa istua pöydän vieressä kauaa vaan alkaa valittamaan että anteeks voiks mä mennä jo mun sattuu sinne ja sattuu tänne...

d) miehen kanssa ei voi keskustella mistään kun aina puhutaan sen harrastuksesta tai sit sitä panettaa...

Käykää kauniilla kevätsäillä pitkillä kävelyillä koko perheen kesken. Ota miestä kädestä kiinni ja kysele kuulumisia rauhassa. Kuuntele ja kerro omasta viikostasi.

Niin tosiaan 500 metrin jälkeen alkaa valitus että jalat sattuu kun olen seissyt koko päivän/viikon töissä. Kuuntelen kyllä taas niitä harrastusjuttuja...

Mene joskus miehesi kanssa suihkuun, saippuoikaa toisenne hiljakseen.

Tätä harrastetaan mutta aina se menee siihen että miestä panettaa jo ennen kun päästään sinne suihkuun asti...

Meikkaa ja laittaudu toisinaan ihan miestäsi ja itseäsi varten. Vaikkapa juuri lauantai-iltana kun syötte vähän paremmin. Pyydä miestäkin vaihtamaan siisti paita; se luo tunnelmaa. Käy alusvaateostoksilla.

minä laittaidun lähes päivittäin, ja mies kyllä vaihtaa paidan jos pyydän.

Anna miehelle hartiahieronta, selkähieronta tai vaikka jalkapohjahieronta pyytämättä ja pyyteettömästi, vaikka kesken tv: katselun.

Tätä pitää minun koittaa, loistoidea! Mutta tiedän että se johtaa taas siihen että kun ekan kerran kosken miestä niin sitä alkaa panettaan...

Muista AINA avata suusi kun tulee jokin mukava tunne tai ajatus, varsinkin jos se koskee miestä. Kehu ja hellittele aina kun mahdollista, mutta tietenkin vain niin, että tosiaan tarkoitat sitä.

Tämä on ihan tuttua mutta ei ole tuottanut 5 vuoden jälkeen tulosta että mieheltä joskus kuulisi samaa...

Laita joskus lapset hoitoon " salaa" ja yllätä miehesi kahdenkeskeisellä illalla, jonka olet etukäteen suunnitellut. Varaa vaikka keilarata ja keilailun jälkeen menkää lasilliselle johonkin tunnelmalliseen kuppilaan. Muistakaa aina välillä tehdä jotain vastaavaa tavallisuudesta poikkeavaa ihan kahdestaan.

No vaikka laittasin ees salaa niin miehellä on tähänkin asti sattunut aina sille illalle jotain auto juttuja mitkä pitää hoitaa just sillon kun kaveri kerran pyytää. Ja lopputulos on se että istun sitten yksin kotona.

Keittäkää toisinaan sunnutai-aamuna maitokahvit ja syökää lämpöisiä korvapuusteja sängyssä hesaria selaillen ja vierekkäin lököillen, ilman mitään kiirettä tai stressiä kotitöistä ym. Olkaa vaan ja köllötelkää. Lakanat ehtii vaihtaa sitten illemmalla.

Tämä on tuttua, mutta tällä hetkellä vauva herättää ja pakottaa pystyyn klo 7 aamulla.

..Tsemppiä jatkoon!

Tai ainakin sellasen kuvan sain noista tein viesteistä, minäkin haluisin jutella miehen kanssa päivän asioista sen jälkeen kun se tulee töistä kotiin mutta mies haluaa olla rauhassa ja juoda kahvia ja lukea.

Minä kyllä tuon miehelle juotavaa ja tuon ruokaa jos pyytää ja laitan iltapalana tarjolle ja teen ruuan yms...

Me ei haravoida yhdessä koska mies ei jaksa/tykkää/sillä on muuta tekemistä.

Me ei käydä yhdessä kävelyllä koska illat menee jotenkin aina niin nopeeta ja sitten yleensä kun ollaan lähdössä niin tulee sanomissta jostain tai 500 metrin jälkeen mmies sanoo että ei mennä sitten pitkälle enää kun mun sattuu jalat kun olen seissyt koko päivän...

Olen koittanut olla nalkuttamatta mutta tuntuu että ei siitäkään ole mitään hyötyä, kyllä se on meillä kuitenkin mmies jonka pitäis enemmän muuttua kai?

Mää oon kasvanu teininä perheessä jossa tapellaan ja vedetään viinaa.

Teillä nyt tuskin on tollasta mutta teille on päässy käymään salakavalasti suhde laimeneen.

Mää siis opin vaan vanhemmiltani että pitää joka päivä kysellä toisen vointeja ja huomioida -ei mitään suurta mutta mistä se toinen nyt voisi tykätä niin koitan tehdä sen.

Musta on ihanaa istua miehen tullessa keittiössä ja käydään läpi miten on päivä menny ja juodaan kahvia, sitten mennään kauppaan, haravoidaan nurtsia, mies tekee sapuskan..

Kun hakee juotavaa niin voi olla mukava ja tuoda kumppanille kans samalla jos sen tekee mieli.

Kun molemmat pitää huolen että toinen jaksaa niin on hyvä olla. Ja samalla on muuten semmonen tiimihenki päällä..

Välillä on tylsää tehä kompromisseja ja joskus pitää kokonaan luovuttaa, mutta sitä se kai on -jalkamattona olemista en kuitenkaan tarkota vaan molemminpuoleista " työtä" .

Onnea muutokselle!

Sun viesti 4 oli ihanan kannustava! Just sitä olen ajatellutkin, että pienissä asioissa huomioi toista, kuuntelee oikeesti sen juttuja ja toimii yhdessä tiiminä. Tästä kaikesta olen viime aikoina pahasti lipsunut.

Varatkaa viikonloppuisin aikaa esim. yhteiseen ruokailuun. Tehkää ruoka yhdessä rauhassa (kokeilkaa uusia ja eksoottisiakin reseptejä), avatkaa viinipullo jo ruokaa valmistaessanne, kattakaa hienommin ja sytyttäkää pöytään kynttilöitä, syökää sitten pitkän kaavan mukaan ja keskustelkaa viikon tapahtumista. Ei tällaisen " luksus-ruokailun" tarvitse olla varattu vain vierailijoita varten, vaan siitä voi tehdä joka lauantaisen perheen yhteisen vähän hienomman hetken.

Käykää kauniilla kevätsäillä pitkillä kävelyillä koko perheen kesken. Ota miestä kädestä kiinni ja kysele kuulumisia rauhassa. Kuuntele ja kerro omasta viikostasi.

Meikkaa ja laittaudu toisinaan ihan miestäsi ja itseäsi varten. Vaikkapa juuri lauantai-iltana kun syötte vähän paremmin. Pyydä miestäkin vaihtamaan siisti paita; se luo tunnelmaa. Käy alusvaateostoksilla.

Anna miehelle hartiahieronta, selkähieronta tai vaikka jalkapohjahieronta pyytämättä ja pyyteettömästi, vaikka kesken tv: katselun.

Muista AINA avata suusi kun tulee jokin mukava tunne tai ajatus, varsinkin jos se koskee miestä. Kehu ja hellittele aina kun mahdollista, mutta tietenkin vain niin, että tosiaan tarkoitat sitä.

Laita joskus lapset hoitoon " salaa" ja yllätä miehesi kahdenkeskeisellä illalla, jonka olet etukäteen suunnitellut. Varaa vaikka keilarata ja keilailun jälkeen menkää lasilliselle johonkin tunnelmalliseen kuppilaan. Muistakaa aina välillä tehdä jotain vastaavaa tavallisuudesta poikkeavaa ihan kahdestaan.

Keittäkää toisinaan sunnutai-aamuna maitokahvit ja syökää lämpöisiä korvapuusteja sängyssä hesaria selaillen ja vierekkäin lököillen, ilman mitään kiirettä tai stressiä kotitöistä ym. Olkaa vaan ja köllötelkää. Lakanat ehtii vaihtaa sitten illemmalla.

...Tässä siis joitakin toimintamalleja, jotka ovat meidän arjessa läsnä ja joiden takia (osittain) uskon suhteemme pysyneen tuorreena jo usean vuoden ajan lapsiarjen keskelläkin. -Luokaa te omia pieniä romanttisia tapojanne.

Ja muista vielä, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos sinä todella olet sitoutunut kiinnittämään huomiota omaan käytokseesi ja panostamaan suhteeseen, varmasti myös mies reagoi tähän ennen pitkää omalta osaltaan. Liian paljon ihmiset juuri ajattelevat sillä tavalla, että " kun ei tuo toinen kumminkaan, niin en minäkään..." Tsemppiä jatkoon!

Vierailija:

[quote]

Tehkää ruokaa yhdessä??? ei mies suostu laittamaan ruokaa. Pöydän kattamisesta hän ei perusta ja häipyy pöydästä heti syötyään

Ei mies ehdi kävelylle, telkkarista tulee aina jokin tosi tärkeä ohjelma. Sitä paitsi käveleminen on tylsää

Tästä mies kyllä pitäisi, mutta johtaisi suoraan seksiin, mitä riittää kyllä muutenkin

Meikkaa ja laittaudu toisinaan ihan miestäsi ja itseäsi varten. Vaikkapa juuri lauantai-iltana kun syötte vähän paremmin. Pyydä miestäkin vaihtamaan siisti paita; se luo tunnelmaa. Käy alusvaateostoksilla. ??

Tämäkin kyllä olisi miehen mieleen, mutta ei lisää yhtään yhteistä keskustelua. Siitä meillä on puute, ei seksistä.

Mies tekee myös tätä mielellään, mutta mukaan pitää aina kutsua joku ystäväperhe. Miehet vetävät sitten pään täyteen ja naiset juttelevat omiaan.

Mies ei halua lukea lehteä sängyssä, saati sitten syödä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat