Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tänään oli siis tuo kauan odotettu pienokaisten rakenneultra. Viikkoja 20+5. Kaikki oli hyvin vauvoilla ja kaikki raajat löytyivät ym.

Ja sukupuoletkin selvisi. :) Molemmat ovat poikia. Lääkäri sanoi, että A-vauva on 100% poika, niin esitteli vehkeitään meille ja B-vauva on myös aika 100% poika, mutta ei ollut niin varma kuin A-vauvasta.

A-vauva alhaalla perätilassa ja B-vauvaraivotarjonnassa. (muistaakseni, tai sitten oli toisinpäin.) Molemmat omissa pusseissaan ja on kuulemma turvallisempi kaksosraskaus kyseessä. Ja ovat myös kuulemma epäidenttisiä. Raskausviikkoja ultran mukaan muutama päivä vähemmän, mutta LA:ata ei muutettu mihinkään. Seuraava käynti toukokuun lopussa.

Itselläni oli verenpaine koholla, mutta luulen, että se johtui jännityksestäni, kun normaalisti se on ollut hyvä.

Vauvat olivat kyllä todella touhukkaita ja liikkuivat koko ajan. IHANIA, IHANIA!!!!! :

Santsuma & pienokaiset

Kommentit (7)

Neuvolareissu taas takana päin!

verenpaine 110/52

hb 111 eli rautakuuri alkaa ensi viikosta

painoa oli tullut 1kg edellisestä käynnistä, yht. painoa tullut 3.5kg

fundus 18cm

Molempien kaverusten sykkeet kuuluivat hienosti ja potkiskelivat ahkerasti, toisella sykealue oli 135-145 välissä ja toisella 150 tienoilla. :) On se vaan aina yhtä helpottavaa kuulla nuo jumputukset. Verikokeiden tuloksetkin olivat tulleet ja niin kuin arvelinkin minusverihän siellä meikäläisellä virtaa eli tiedossa on muutamat ylimääräiset verikokeet jossakin vaiheessa. Kokonaisuudessaan kaikki oli siis oikein mukavasti. Niin ja Duphalac-jauhetta käski ostaa että vatsan toiminta pysyy kunnossa ja pysyisi tuo ystäväni peräpukama poissa! :/ No, toivotaan, että vatsa toimisi tuolla jauheella sen verran hyvin ettei tarvisi niistä kärsiä tämän enempää..

Kerroin muuten neuvolan tädille, että olen päättänyt jäädä sairaslomalle rv 26 alkaen, piti ajatusta täysin järkevänä. Tuo maha kun tuntuu kasvavan aikaslailla huimalla vauhdilla niin en viitsi itseäni turhaan rasittaa. Tukivyötähän olen käyttänyt jo hyvän aikaa ja tarpeellinen tuntuu olevan. Töitä olisi siis enää neljä viikkoa jäljellä, kun jään ensin kesälomalle ja siitä sitten suoraan saikulle...tuntuu kyllä aika hurjalta että työviikkoja on enää niin vähän.

Rakenneultra olisi kahden viikon päästä ja seuraava neuvola 23.5.

Miten paljon tunnette muuten vauvojen liikkeitä? Meikäläisen mahassa on pulputtanut jo kolmisen viikkoa ja parin viikon ajan olen tuntenut jo ihan selviä " muksauksia" =) Varsinkin tuon vasemman puoleisen kaverin liikehdinnät tuntuvat, taitaa olla sen verran etualalla että tuntuvat siksi selvemmin.

Käytiin eilen isännän kanssa hiukan katselemassa vaunuja, on siinäkin pähkäileminen että valitsee varmasti itselle parhaiten sopivat. Tällä hetkellä olen kallistumassa Emmaljungan Twin Cerox tai Twin Crossway -vaunuihin, mutta mieli voi vielä muuttua. Onko kenelläkään näistä kokemusta tai mitä olette itsellenne ajatelleet? Liityin muuten Pirkanmaan monikkoperheisiin, koska jäsenkortilla saa Tampereella Lastentarvikkeesta 10% alennusta Emmaljungan kaksosten vaunuista ja 20% muista kaksosten vaunuista.

Aivan ihana ilma taas tuolla ulkona, nyt taidan vapaapäivän kunniaksi siirtyä kukkamultien vaihto-operaatioon pihamaalle :)

:) elaine ja pikku possut rv 18+2

Tuo lambda tarkoittaa käsittääkseni sitä, että jos se löytyy, niin sikiöillä on omat istukat, ja siten myös omat suonikalvot. Meillä lambdaa ei ollut, ja tytöillä oli yhteinen istukka, yhteiset suonikalvot, mutta erilliset vesipussit.

(Meniköhän se nyt oikein, alkaa olla jo niin kauan aikaa kulunut, että unohdus iskee... ;) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mukava kuulla satsuma etä ultrassa kaikki hyvin :)

Ellen ihan väärin muista, tuo Lambda viittaa jollain tapaa sikiöiden kalvopusseihin eli oliskohan ollut niin että kertoo sen onko molemmilla omat pussit... voi olla että selittelen nyt ihan omiani eli korjatkaa joku jos tiedätte paremmin. Muistelen vaan hämärästi omaa alkuraskauden ultraani jossa lääkäri totesi " selkeän lambda-löydöksen" ja puhui samassa yhteydessä erillisistä pusseista...

Omaan napaan ei ihmeempiä, torstaina olisi neuvola ja rakenneultra kahden vkon päästä. Aika menee kyllä ihan mahdotonta vauhtia, tässähän aletaan puolivälissä raskautta jo huidella :) Maha on kasvanut ihan mahdottomasti, sitä täytyy joka päivä ihastella ja ihmetellä. Vauvojen liikkeet tuntuu jo aika mukavasti, sellaista pulputusta ja välillä isompia muksahduksia. Varsinkin vasemmalla puolella liikkeitä tuntuu melko usein, oikealla puolella ei niinkään kauheasti. Olen ajatellut, että toinen vauvoista on varmaan taaempana + istukka saattaa olla edessä ja sen vuoksi ei liikkeitäkään tunnu niin kovasti. Ihana kyllä päästä neuvolaan tarkistuttamaan kuuluuko molempien " jumputukset" :) Olo on ollut melko hyvä, ainoana harmina on ollut peräpukama joka ilmestyi viikonlopun aikaan kiusaamaan...nyt se ei kylläkään ole vaivannut, mutta tod.näk. tulee vielä uudelleen... Onko kenelläkään muulla tätä ilkimystä vaivana?

Eipä kai tässä sen ihmeempiä!

:) elaine + pikku possut rv 18+

Olin maanantaina rakenneultrassa (19+3). Reippaita tyyppejä siellä uiskenteli (A n. 330g ja B n.320g). Miehen kanssa sovittiin että ei kysellä sukupuolista etukäteen mutta voihan! jälkeenpäin huomasin että lääkäri oli sitten merkannut äitiyskorttiin sukupuolet! En ole tätä löydöstä miehelle vielä(kään) paljastanut kun hän se nimenomaan halusi säilyttää yllätyksen synnytykseen asti. Saas nähdä kuinka kauan pystyn pitään salaisuuden... Niin, siis A-poika ja B-tyttö olisi sen mukaan tulossa, ja tiedän että tämä ultraaja ei erehdy! No, toisaalta, minä oon mielissäni että sukupuolen nyt tiedän niin on kivempi tehdä hankintoja, nyt kun siihen on vielä mahdollisuus...

Elise + Aapo ja Betty 19+5

Minulle ultraaja selitti että lamda tarkoittaa sitä liittymäkohtaa, miten pussit on liittyneet toisiinsa. Eli jos muistatte matematiikan tunneilta, minkä näkönen lamda on..? niin se selittää paljon! Tuo pussien liittymäkohta voisi olla myös T-muotoinen joka on sitten vähän heikompi liittymä ja varmasti usein tarkoittaa että suonikalvot on yhteiset. Mulla tuosta lamdarakenteesta otettu kuva liitettiin oikein äitiyskorttiin mukaan koska on tärkeätä tietoa synnytystä ajatellen.

Meillä oli rakenneultra perjantaina (18+2). Hirmu kiirus tuntui maha-asukeilla olevan ja aikaa kului niiden pyydystämiseen. Kaikki oli ok, painot olivat 243 g ja 229 g ja vastasivat viikkoja. Kahden viikon välein joudun nyt sitten tuolla käymään, kun seuraavat kasvun tasaisuutta. Sukupuoltakin päästiin veikkaamaan, kun niin hyvin esitteli jalkoväliään ja oman arvionsa sanoi lääkärikin, vaikka ei kysytty.

Neuvolassa mulle selitettiin tuo lambda, kun siitä jotain luki epikriisissä, mutta en muista miten se meni. Musta se liitty kanssa noihin kalvoihin.

Muuta vaivaa ei ole ollut kuin kyljissä kipua ja selkä meinaa välillä jumittua.

Nautitaan aurinkosta!

Hipsuttelija79 (19+0)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat