Vierailija

Millaisessa tilanteessa saitte lainan, millaisin ehdoin ja miten suuren?

Meillä on miehellä luottotietohäiriömerkintä ja ulosotossa 4500 euroa. Mieheni on ollut tähän saakka opiskelija, joten velkaa emme ole saaneet maksettua, mutta nyt mieheni valmistuu ja sai vakipaikan (aloitus kesäkuussa). Olemme jo pitkään haaveilleet omakotitalon rakentamisesta...

Myös minulla on vakituinen työ ja luottotietoni ovat kunnossa. Tulomme ovat yhteensä n. 4400 euroa bruttona. Lainaa pitäisi saada 100 000 euroa. Omia " säästöjä" meillä on lähes 9000 euroa (ei vielä, mutta ennen pankkiin menoa vanhempani ja isovanhempani siirtävät tilillemme ennakkoperintöä asuntoa varten tuon verran). Tarkoitus olisi maksaa lainanoton yhteydessä mieheni ulosottovelka pois, jos siis lainaa ylipäänsä saisimme... Mitä luulette, te joilla on asiasta kokemusta?

4200e tulot bruttona,

4500e ulosotossa, toisella merkintä

9000e omaa pääomaa

lainan tarve 100 000 euroa

2 hyvää takaajaa, joilla paljon omaisuutta ja hyvät tulot.

Kommentit (8)

Päinvastoin haluamme päästä velasta eroon heti ja ajattelimme, että jos emme ota asuntolainan yhteyteen yhtä 4500e lyhennystä, maksamme kesän aikana velan pois (1000e/kk tms.) joka tapauksessa. Se on todellakin maannut ulosotossa vain koska mieheni on ollut opiskelija, eikä omannut omia tuloja. Hänen kesätyötuloista olemme vapaaehtoisesti siirtäneet aina muutamia satasia lyhennyksiin, mutta emme kaikkia koska niitä tuloja on pitänyt säästää sitten myös elämiseen talviajaksi... Minä en ole velkoja maksanut, koska minusta on kuitenkin väärin, että maksaisin miehen velkoja kun en ole edes ollut hänen kanssaan silloin kun ne on aiheutunut! Samasta syystä emme ole käyttäneet vanhempieni antamia ennakkoperintöjä lainanmaksuun. Tuskin he kuitenkaan olisivat toivoneet niitä niin käytettävän. :o/ Kun itse mählää, niin itse pitää maksaa - minun mielestäni. Ja todellakin maksaa! Jo ennen töiden alkamista aiomme marssia ulosottoviranomaisen luokse ja kertoa, että nyt alamme maksamaan säännöllisesti ja nopeasti velan pois.

Vierailija:

Lainaus:

Ulosotolta ei saa pimittää varoja. Muuten voi joutua vaikka linnaan.

Kannattaa selvittää tuo maksu pois eka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat