Vierailija

Jatkan syksyllä aikoja sitten keskeytyneitä opintojani ja valmistumiseen menee vielä 3-4 vuotta, koska joudun tekemään monia kursseja uusiksi. Olen ollut vuosia putkeen joko äitiyslomalla tai kotihoidontuella. Aikoinaan olen nostanut jo kuuden vuoden opintotuet. Erittäin pahoja motivaatiovaikeuksia on ollut oman opiskelualan suhteen, mutta nyt olen suorittamassa tutkinnon loppuun. Miehellä on hyvä palkka, joten mitenkään pahaan ahdinkoon ei jouduta, mutta kyselisin täältä, olisiko jollain tietoa mahdollisista tuista. Soittelin tuossa jokunen päivä sitten opintotukeen, mutta siellä oleva ihminen kehotti palaamaan asiaan, kun heillä paremmin asiasta tietäviä " konkareita" on paikalla.

Kommentit (5)

Et saa opintotukea, et toimeentulotukea etkä mitään muutakaan. Itse hyvätuloisena akateemisena elätän tällä hetkellä opiskelevaa miestäni, ja vituttaahan se kun kaiken maailman kotona lösöttävät pummit saavat rahaa ja kokopäiväisesti opiskeleva ei saa, vaikka jatkossa varmasti maksaa veroja miljoona kertaa enemmän kuin joku 17-vuotiaan lapsen kotiäiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei vain ole kovin kauaskantoinen ratkaisu, koska ei sua loputtomasti kortistossa istuteta. Ja lisäksi joudut valehtelemaan tekemisesi ihan suoraan ja jos jäät kiinni, on vielä vaara saada petossyytekin.

Jos koko perheen tulot olisivat todella huonot, saattaisit saada toimeentulotukea. Mutta en usko, että saat näissä olosuhteissa mitään. Varma en ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat