Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Millaisia kokemuksia muilla on töihin menosta heti äitiysloman jälkeen. Itse olin suunnitellut olevani kotosalla ainakin siihen asti kunnes lapsukainen on sen 1,5 vuotta, mutta nyt tuli tilaisuus saada vakituinen paikka heti äitiysloman jälkeen. (olen työttömänä) Tuntuu kauhealle laittaa 9 kk:n ikäinen hoitoon. Miten teidän pienokaiset ovat viihtyneet niin pienenä hoidossa?

Kommentit (4)

olen ollut töissä pian 3 kk, palasin työelämään hetimiten äitiysvapaan jälkeen. ensimmäiset pari viikkoa olivat vaikeita, oli raskasta huomata että symbioosi lapsen kanssa oli auttamatta ohi. mutta töissä oli myös hauskaa - ja on ollut edelleenkin - olla ihan vaan ihminen ja nainen, muiden joukossa. hyvää se tekee henkisesti.

ja sitten toisaalta, kun tulen silloin tällöin parin päivän mittaisilta työmatkoilta kotiin ja lapsi nukkuu, tunnen hirveää ikävää ja kaipuuta pienen rakkaani jokapäiväiseen ja -tuntiseen elämään. joskus sitä miettii, onko se sen arvoista.

olet ollut työttömänä - rohkaisisin sinua tarttumaan tilanteeseen, varsinkin jos sinusta tuntuu että seuraava mahdollisuus päästä työelämään voi olla kiven alla. katso, miten se menee, mitkään päätöksethän eivät tarvitse olla lopullisia. jokainen omalla tavallaan!

Ja töissä olen ollut 6 vkoa. Ryhmäperhepäivähoidossa on. Ei itke kun vien, osaa jo leikkiä muiden lasten kanssa, syö hyvin, nukkuu kahdet päikkärit sielläkin vaunuissa. Isi hakee joskus aikaisemmin pois (vuorotyö), joskus ei ole hoitopäivää lainkaan. Ei ole vaikuttanut rytmeihin millään. Lapsi voi hyvin. Toki heti alkoi flunssat vaivata pienesti...

Mutta äiti on aika väsynyt tästä työn ja arjen pyörittämisestä. Vloppuna sit huilaan. Minusta kotiäitinä oli helpompaa. Nyt samat työt jatkuu töiden jälkeen kotona. Mutta yrittäjänä työ kutsuu ja houkuttelee. Sopii meidän perheelle näin. En edes miettinyt muuta vaihtoehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä menin tosiaankin töihin tossa heti kun äitiysloma loppui eli noin kolmisen viikkoa sitten! Olihan se aluksi vähän jännää mennä, mutta ainakin meillä poitsu jäi hoitoon ihan mielellään.. Ehkä se onkin helpompaa jo näin pienenä viedä hoitoon! Eikä sitä oikein tiedä kuin kokeilemalla! Meillä on ainakin sujunut ihan hyvin! Niin ja oli ihan kiva äidinkin taas palata takaisin ruotuun... Voi sitten taas jäädä hyvillä mielin uudella äitiyslomalle kunhan nyt ensin oon ollut tarpeekseni töissä! Tsemppiä!

ja olen mennyt aina äitiysloman jälkeen kouluun/töihin. Nyt kuopuksesta äitiysloma loppuu ensi viikon jälkeen ja työpaikalleni palaan heti maanantaina.

Hoidossa on isommilla lapsilla ainakin mennyt hyvin ja toivon että tällä kuopuksellakin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat