Seuraa 

Onko jotain erityistä, mikä olisi tarpeen? Erityisesti kiinnostaisi kuulla jo synnyttäneiden sairalassa kaipaamia tarvikkeita.

kassissani on nyt:

-äitiyskortti

-kamera

-harja, hiuslenksu, dödö

-shampoot ym. peseytymistarvikkeet, hammasharja ja -tahna

-kosteusvoide

-omat ja vauvan vaihtovaatteet

-imetysrintsikat, liivinsuojat, lanoliinirasva

-siteitä

Sitten mukaan lähtee vielä vähän rahaa, niin ja ne miehen eväät (jos silloin jotain on kaapissa :)) ...

Puuttuukohan tästä jotain oleellista / onko jokin ihan tarpeetonta?

-Haniska

Kommentit (14)

listoja, kiitos vielä kaikille!

Juulia66 kyselit Lillin listaamaa " deurista" , eiköhän se ole deudorantti?

Ainakin niin luulisin.

-Haniska

Juulia66:

Lainaus:

Hei vaan,

hyviä huomioita ja listoja, kiitos kaikille!

Olisin vaan tollona kysellyt Lilli81:ltä, että mikä on tuo listassasi oleva deuris?? Aivot lyö ihan tyhjää sillä kohdalla... :)

Juulia (rv26+1)

Itse muistan että HYVÄLLE KÄSIRASVALLE olisi ollut käyttöä sairaalassa. Siellä tulee pestyä käsiä todella paljon, ja kädet kuivuu... (toki sairaalassa on rasvaa, mutta ei hyvää käsirasvaa...)

Oikein paljon onnea koitokseen ja tulevaan!!

Mor33

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä pakkasin omaan kassiini:

- Äitiyskortti ja kelakortti

- omia cd-levyjä (olivat tosin turhia, ei sinä rytäkässä kerinnyt mitään kuuntelemaan)

- vaihtovaatteet kotiinlähtöä varten (kannattaa varata reonnot ja väljät. Minua turvotti lähtöpäivänä nimittäin enemmän, kuin milloinkaan raskaana ollessa)

- alkkareita (en käyttänyt, sairaalan verkkoalkkarit olivat niin hyviä. Ei puristanut tai hiertänyt, eikä tarvinnut pestä)

- meikit, hiustenkuivaaja/ laitto välineet, deodorantti, shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, vartalovoide

- Kaurapussi (auttoi minua ainakin supistellessa ja synnytyksen jälkeen kipeitä maidosta täyttyneitä rintojani. Tosin niitä useammissa sairaaloissa on ihan omasta takaa, mutta meillä ne oli aina varattuja!!)

- Kännykän laturi!!

- Oma yöpaita (sairaalan keinokuituisekotteiset yöpaidat olivat kamalia ja hiostavia...)

- Kirja ( Minusta oli ihanaa lukea tuhiseva nyytti vieressä

- Kamera ( ja pari filmiä)

- Me otettiin mukaan pieni muistilappu, johon olimme kirjoittaneet ylös sellaisen runon, jolla ilmoitimme kaikille syntyneestä prinssistämme

- Pari suklaapatukkaa (auttoi pahimpaan makeanhimoon, varsinkin jos kanttiini oli kiinni)

-HUULIRASVA! (EN olisi selvinnyt ilman sitä)

- Imetysliivit+ suojat

Vauvalle kannattaa kotona pakata jo kassiin kotiintulovaatteet. Nimittäin jos olisin jättänyt sen isän tehtäväksi, vaateyhdistelmä olisi saattanut olla aika hupaisa... :) Ja turvakaukalo valmiiksi. Tosin niitä ei kannata ottaa mukaan kun lähtee synnärille. Meillä ainakin oli todella ahdasta kolmen hengen huoneessa ja säilytysmahdollisuudet olivat todella minimaalsiet... Isä voi sitten ottaa ne mukaan kun tulee teitä hakemaan.

Ajattelin pakatessani kannattaisko ottaa bebanthenia tmv. Mutta meillä sitä sai esim. kipeytyneisiin nänneihin kun vaan pyysi... Ei siis ole välttämätöntä.

Paaaaaljon liivinsuojia ja vaihtorintsikat.

Lakua, että saa vatsan toimimaan. Ei liikaa suklaatia, ettei käy niin kuin meikäakalle. On meinaan sitä ilmaa suolenmutkassa muutenkin aika rutosti synnytyksen jälkeen. :) Mutta nilkkoja pyörittelemällä (!) se sieltä lähtee.

Kännykkä ja laturi.

Kamera ja muistikortti/filmi ja vaihtoparistot.

Muutamat omat mega-alkkarit siltä varalta ettei ihastu sairaalan verkkoalkkareihin. Muuten on kyllä hyvä käyttää sairaalan kamppeita; ei omat vereenny eikä tarvii huolehtia pyykinpesusta.

- Apoteekista Lansinoh rasvaa nänneille (kun sitä joka raossa ja joka imetysvälissä rukkaa, niin se lievittää noita kipuiluja ko. alueella, suosittelen ehdottomasti!) Tuote on turvallinen vauvalle.

- Sinulle sopivia rautatabletteja

- Ja vielä varoiksi lisään, vaikka muutkin jo laittoivat.. RUOKAA JA JUOMISTA. Esikoisen pukkasin Jorvissa maailmaan ja siellä ei niin synnytysosastolla kuin synnyttäneiden osastoilla tosiaan riittänyt minun tarpeisiin sapuskat ja juomat.. saati kun sille pikku tuhisijallekin piti maitoa jostain kehittää, häntä hoitaa ja koittaa toipua synnytyksestä..! Vaikka nyt eri paikassa toisen synnytän, niin varaudun ennalta (jos vain pystyn) kyseiseen ongelmatilanteeseen ; ).. Kannattaa myös selvittää sairaalaa lähinnä sijaitsevat pikaruokapaikat etc. ; ) niin voi sitten isukki tai joku muu tullessaan tuoda tuliaisia..

- Tiina -

Huulirasva oli tarpeellinen!

Itse olisin kaivannut vauvalle sellaista nenänniistäjää. Sairaalassa (kätilöopisto) oli kyllä paineilmalla (tms) toimiva letku, mutten osannut/uskaltanut käyttää sitä ja jostain syystä kätilöt eivät sitä kovin mielellään käyttäneet.

=)

Ensisynttäjä olen,mutta kokeneemmilta olen kysynyt ohjeita ja tällaisen kassin sain pakattua. Voi ainaki saada jonkin hyvän vinkin.

[color=green]Sairaalakassiin laitoin

-imetysrintsikat

-rintakumit

-pari kappaletta liivinsuojia

-omat pikkarit

-shampoo

-villasukat

-omat aamutossut (sairaalan vinkistä)

-Trippimehuja ja energiapatukoita

-kännykänlaturi

-siteitä

-huulirasva ja tavallinen rasva

-deuris

-hiusharja ja pompuloita

-hammasharja ja tahna

-lukulasit

-äp-kortti on koko ajan laukussa siltä varalta että lähtö tulee!

Mies hoitaa sitten nää kamerat mukaan!Se olen sille antanut vastuuksi.

[color=red]Vauvan kassiin laitoin

-kevyt toppapuvun

-kypärämyssyn ja myssyn

-villasukat ja tumput

-vaippojax2

-pitkähihaiset bodyn

-puolipotkarit

-fleecehuovan

-tutin

Vauvalle laitoin mielummin liikaa kun liian vähän. helpompi katsoa sitten ilman mukaan mitä sille pukee!

Vauvan kassin päälle laitan sitten itselleni kotiutumisvaatteet valmiiksi. Verkkarit,t-paidan,sukat ja hupparin.

Lilli81 34+5

etenkin omat sukat, huulirasva ja käsirasva, lukemiset sekä omat eväät kuullostivat tarpeellisilta. Kevyet meikkitarpeetkin taidan pakata kassiin, saa sitten ainakin mustat silmän aluset peittoon ja vähän hehkua kasvoihinkin.

-Haniska rv. 38+5

Hei vaan,

hyviä huomioita ja listoja, kiitos kaikille!

Olisin vaan tollona kysellyt Lilli81:ltä, että mikä on tuo listassasi oleva deuris?? Aivot lyö ihan tyhjää sillä kohdalla... :)

Juulia (rv26+1)

Kyllä vierailijat sitten mielellään tuovatkin lehtiä tai syötäviä.

Itse pakkasin ensikertalaisena mukaan sairaalaan vain synnytyksessä kaivattavaksi kuvittelemiani juttuja (yhden cd-levyn, kolikkopussin ja eväitä miestä varten, kameran, puhelimen) SEKÄ VAITOVAATTEET MIESTÄ VARTEN. Synnytys voi olla hikistä ja sotkuista puuhaa miehellekin ja osastolle ja ulkomaailmaan taas siirryttäessä puhdas paita oli mukava ja tarpeen. Toiset miehet voivat tykätä olla synnytyssalissa sortseissa (siellä on aika lämmin) tai verkkareisssa, mutta vaihtaa housutkin " siistimpiin" vauvan synnyttyä.

Omat ja vauvan kotiintulovaatteet viikkasin pinoon kotiin ennen sairaalaan lähtöä. Mies toi ne sitten lähtöpäivän lähestyessä meille sairaalaan.

Oma shamppoo oli kiva, samoin naisellisesti meikkiä teki mielí lähtöpäivänä laittaa. Muuten en kyllä vaivautunut.

Ristikoita tykkäsin sairaalassa täytellä, mutta esim. lehtiin en oikein jaksanut keskittyä.

Lisäruokaa kaipasin sairaalassa minäkin, mutta sitäkin sai, kun vaan pyysi tuomaan. Muuten sairaalasta kyllä löytyi mielestäni aika hyvin kaikenlaita.

Näitä en huomannut listastasi ja tuli mieleen:

OMIA SUKKIA on moni kaivannut. Sairaalan on sellaiset lörtsöt, valuvat nilkkoihin.

Huomioi, että HOUSUSI eivät ole ihan niukinta mallia :) Maha ei ehkä katoa hetkessä, eikä lantio kapene samantien. Minä käytin miehen housuja tuon lantion takia vielä 1kk synnytyksen jälkeen.

PIENET SUKAT vauvan käsiin, koska voi pitkäkyntisenä raapia itseään ja kynsiä ei saa leikata ekojen viikkojen aikana. Samoin onhan mukana MYSSY vauvalle, vastasyntyneelle saa olla riittävän lämmin.

Muistakaa TURVAKAUKALO jos tulette autolla kotiin.

MEIKKIÄ kannattaa ottaa jos sitä tuppaa käyttämään, koska sairaalassa tulee otettua paljon kuvia. Harmittaa sitten jälkikäteen jos näyttää ihan räjähtäneeltä, ja aikaa pieneen meikkaamiseen on kun useimmat pienokaiset nukkuvat kuitenkin useita tunteja putkeen.

Myös itselle voi ottaa EVÄITÄ - jotain herkkuja vaikka, synnytyksen jälkeen niille kyllä löytyy tilaa. Sairaalan ruoka voi olla hyvää tai voi olla olematta hyvää.

Sen sijaan listastasi SITEET minä jätin ja jätän tulevaisuudessakin kotiin, sen verran runsasta oli jälkivuoto että käytin mielelläni niitä sairaalan hehtaarisiteitä. Tavallinen side olisi mennyt hetkessä läpi, saavat jäädä kotiin odottamaan.

Myöskään KIRJALLE ei tullut minulla mitään käyttöä, aika kului kyllä tehokkaasti sitä pientä ihmettä ihaillessa ja itse ottaessa nokosia. Olimme kyllä sairaalassa vain 1,5 vrk joten ei ehtinyt käydä aika pitkäksi, pidemmällä reissulla olisi voinut kaivatakin.

Hyvää synnytystä!

Coe rv 14+2 (2. kierros)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat