Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Muistatteko vielä, mistä nimistä piditte tai mitä suunnittelitte tuleville lapsillenne, kun olitte itse nuoria?

Nukeillani oli aika kauheita nimiä. Muistan niistä Anna-Liisan ja Marja-Leenan sekä Mikko-pojan.

Barbi-ikäisenä pidin nimistä Kristiina (enää en yhtään...), Jenni (ok), Emilia (nätti).

Tuleville lapsilleni suunnittelin nuoruudessani (teininä) nimiä Ilona (voisin yhä laittaa), Olivia (on tyttöni nimi, nykyään harmillisen yleinen), Eetu (ei myöskään ollut yleinen silloin, nyt en laittaisi juuri yleisyyden vuoksi, pidän kyllä nimestä edelleen) ja Eemeli (voisin ehkä laittaa). Muita en muista.

Sivut

Kommentit (21)

@Tintti:

Lainaus:

Henriikka on muuten tosi kaunis ja reipas nimi....ei minusta kuulu menneeseen aikaan. Olisi tällä hetkellä mukava, hyvä ja ei yleinen nimi!

En tarkottanutkaan, että Henriikka-nimi sinänsä olis vanhanaikainen, vaan että se kuuluu itselläni menneisyyteen - ei ehkä olisi reilua antaa nyt lapselle nimeä, jota oli pohtinut jo ex-poikakaverin kanssa :)

Teini-ikäisenä olin muuten myös formula 1-fani, ja kaveri sanoi, että mun lasten nimiksi pitäisi tulla Nelson ja Senna :D

Mun ensimmäinen barbie oli nimeltään JOHANNA. Sitten ensimmäisen marsuni nimeksi annoin JOHANNES, mutta tämä osoittautuikin sittemmin tytöksi, joten sen nimi muuttui myös Johannaksi. Toiselle marsulleni annoin sitten nimen NIINA-JOHANNA eli olin aikamoinen Johanna-friikki...! ;)

KASTEHELMI oli tosi-ihana. Muita Barbieita olivat ainakin ikäpolvessani yleiset: TIINA, ELINA, SANNA, HENNA ja ANNE.

Lapselleni kaavailin nimeä AURORA JASMIN joskus 15vuotiaana. Vähän myöhemmin ajattelin, voisiko RAUTA-nimeä antaa tytölle; pojasta olisi tullut tuolloin RAOUL...

JA nykyään en antaisi yhtäkään noista nimistä.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Petteri (ei enää)

Kaneli (ihana, mies ei tykkää)

Mika (no ei!)

Viivi (hmm.. voisin vaikka harkitakkin)

Ruusa (lehmä)

Roosa (ei enää)

Mimmi (eeiii enää!)

hihi.. tuossa siis nukkejen nimet

Mun vauvanukke oli Leena - kadutti kyllä jälkeenpäin että olin antanut sille sellaisen nimen, mutta en halunnut vaihtaakaan. Serkkutytön nukke oli Päivikki, hänellä on muutenkin ollut aina nätimpiä nimiehdotuksia :)

Muita nukkeja oli Liisa ja Merja.

Teini-ikäisenä päätin, että tyttäreni nimeksi tulee Henriikka (iso-isomummoni nimi) ja tykkään nimestä kyllä vieläkin, mutta miehelle ei kelvannut, ja kuuluuhan se vähän menneeseen aikaan...

oli suosikki-Barbieni nimi. Pidän edelleen kovasti tästä nimestä ja laittaisin sen, mutta se on kovin yleinen, harmi.

Muita nukkeja oli ainakin Bella ja Anu, niistä nimistä en niin välitä...

Itse olisin halunnut olla Lotta ja ihailin sitä nimeä suuuuresti. Muistan vieläkin kun näin naisen jolla se ihan oikeasti oli nimenä! Wau!! Edelleen pidän nimestä ja meillä on sen niminen koira. Mieheni ei suostunut että olisin antanut sen nimen tyttärelleni.

Kastehelmi oli ja on edelleen suuri suosikkini myös!

Nukeilleni annoin nimiä: Marjo, Maija, ja Petu-Mikko.... Marjo-nimestä pidän edelleen.

Kim ja Valdemar oli hyviä pojan nimiä ja on edelleen.

nukkeni nimi oli Sini Irmeli

ja suunnittelin antavani lapseni nimeksi Riikka Johanna.

Kumpaakaan näistä ei käytetty, kun tyttäriä ilmaantui.

Jos olisin saanut kaksospojat, heistä olisi tullut

Sigfrid ja Sanfrid,

mutta eipä tullut kaksosia.

enkä luultavasti sitä laittaisi. Rakkain nukkeni oli Pauliina, eli se oli varmaan lapsuudessa kaunein tietämäni nimi. Onhan se ihan kiva, mutta taitaisi sekin jäädä tositilanteessa käyttämättä

Karoliina oli yksi nukkeni, sellainen kankainen vauvanukke. Tärkeitä ja rakkaita paperinukkeja olivat Niina, Markus ja Riikka-Liisa. Minusta nämä olivat kaikki ihania nimiä. Sitä en muista, millaisia suosikkinimeni olivat nuorena.

Vannotin pari kaveriakin, että eivät kutsu minua omalla nimelläni. :D

Jälkeenpäin on naurattanut kyllä tuo, koska myöhemmin jo kaksi sen nimistä henkilöä ovat aiheuttaneet suunnattomasti pahaa ja tuhoa elämässäni. Siitä siis ääretön inho, puistattaa ihan.

Minulla oli nukke jonka nimi oli Miksu (pari vuotta nuorempi serkkuni Mikael (lempinimi Miksu) oli silloin pieni, siitä sai nukkekin nimensä). Muut nuket olivat Outi, Jenni ja Jonna.

Olin sanonut lapsuudenystävälleni joskus nuorena (yläasteella?) että jos joskus saan tytön, hänen nimensä tulee olemaan Kiia. Nykyään minulla on kaksi tytärtä, esikoisen nimi on Kiira. En muistanut koko juttua, ennenkuin ristiäisten jälkeen ystäväni kertoi tämän. Eli miltei sama nimi tuli kyllä! Edelleenkin tykkään Kiiasta, mutta se on liian " muotinimi" , siksi jäi sivuun.

Mutta noista nukkien nimistä pidän edelleenkin Outista ja Jonnasta. Mies taas ei, joten ne eivät tulleet (eivätkä varmaan tulekaan) lapsiemme nimiksi.

Minulla oli lapsena yksi nukke, jonka nimesin Peteksi. Tosin nuken jalkapohjassa lukee Petteri, joten Pete oli ilmeisesti lempinimi ;) Nimi kyllä vaihtui välillä esim. Nestoriksi, mutta palasi aina takaisin Peteksi.

Lapsena (ja nuorena) pidin osittain samoista/samantyylisistä nimistä kuin vieläkin; Aura, Kerttu, Rauha, Eero, Sakari, Eevert, Juhani yms. miellyttivät. Joskus muistan haaveilleeni kaksosista Jasmin ja Joakim tai Turo ja Turkka :) Suunnittelin myös nimet kuudelle pojalle, ja ne olisivat olleet Iivo, Orvo, Eero, Ismo, Ohto ja kuudetta en sitten muistakaan, olisiko ollut Ilpo? Erityisesti tuo Iivo sykähdytti... Nämä siis joskus ala-asteajalla.

Sitten nuorena eli 13-vuotiaasta ylöspäin suosikkinimeni oli jonkun aikaa Sade. Sen jälkeen ykkössuosikit olivat pitkään Eelis, Aura ja Verna tai Verna-Marjukka. Kaavailemani koko nimet olisivat olleet Eelis Juha Kullervo, Aura Kanerva Katriina ja Verna(-Marjukka) Matilda.

Minä olin leikeissä aina Marja :-). Lisäksi tykkäsin nimestä Minna. Ylemmällä luokalla oli tytöt Marja ja Minna. Kun olin alle kouluikäinen, mulla oli nukke nimeltä Ulla (mulla ei montaa nukkea ollut, kun en oikein osannut leikkiä niillä; veljen kanssa oli poikien leikit eikä aina ihan omasta tahdostani ;-).

Tyttöjä meillä on nyt kolme ja ilmeisesti neljäs tulossa, mutta ei ole heistä kenestäkään tullut Marjaa tai Minnaa.

Mulla oli lapsena yks nukke ylitse muiden ja sen nimi oli Milla, nukke ei ollut mitenkään kaunis mut mulle tosi rakas. Esikoisella on nyt tuo Milla keskimmäisenä nimenä. Tuon nuken muistin tosin vasta kun nimi oli päätetty. Tarhassa kaikissa leikeissä halusin että nimeni on Balleriina, suutuin kun joku sanoi ettei se ole edes nimi. Toisesta tytöstä ei kyllä tule Balleriinaa (jollei sitten mene balettiin...). Muita lapsuuden lemppareita en muistakaan, nuorena suosikeita oli Jasmin ja Ilona (nämäkään ei ole tyttöjen niminä, kummityttö on Ilona ja miehelle tulee Jasminista Jasmin Mäntylä mieleen).

ennen nukkeja; ja ihan ensimmaisen nimi oli Roope(siihenaikaan tuli ' Rubert- nallen' seikkailuja) ja iso nalle oli Helena (inho nimi nyt).

Nukkien nimia en millaan muista; mutta sen muistan etta ihailin ulkomaalaisperaisia nimia kuten Stiina. Ja pihapiirissa oli myos Gitta, joka nimena oli niiin ihana.(Oma nimi on aikansa suosikki, siita siis inho omaa nimea kohtaa, jota ei edes voinu vaantaa lempinimea)

Omat lapset saivat kuitenkin suomalaisen, tosin kansainvalisen version nimista...

Ja heistä tulee Rebekka Anneli(joka on mun toinen nimi) ja Rasmus, johon 2.nimeks tulee lapsen isän 2.nimi :o)..tarkat oli suunnitelmat, mutta nyt meillä on lapsia jo 3, muttei oo Rasmusta eikä Rebekkaa, vaikkakin ovat olleet vakaassa harkinnassa liki joka kerta, sillä molemmat nimet ihania minusta vieläkin ja mieskin tykkää, mutta muut nimet ovat vieneet voiton kumminkin ;o)!!

Anneli on tytöllä kyllä 3.nimenä ja esikoisella on miehen 2.nimi 3.nimenä eli jotain on toteutunut noista mietteistä kuitenkin ;o)!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat