Vierailija

Kommentit (24)

Tai itse asiassa sen takia etta lapsen isa painosti, mitaan allergiaoireita lapsella ei koskaan ollut, ja laakari sanoi etta ei tarvitse luopua.

Etaisa vain halusi tehda tamankin asian mulle vaikeaksi. Lapsen astma oli tietenkin mun syy, mutta nyt ku oireet on havinneet, en kumma kylla saa siita mitaan kehuja ;-)

Oli vaikea paikka luopua kahdesta ihanasta persoonallisesta kissasta, jotka oli mulla 5 vuotta, toisen viela pelastin orpona ja syotin kissanmaidonvastiketta pikkuruisen pienesta pullosta joka 4. tunti...

Uskon etta menivat hyvaan kotiin.

Koirat ovat tosi rakkaita, mutta jos lapsi selvästi reagoisi niihin, lähtisivät koirat. Allergia ja astma ovat asioita, joiden kanssa ei parane leikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

10, olisinpa saanut lapsen isan tajuamaan tuon... etta astmalla ja kissalla ei ollut yhteytta.

Mutta hanen motivaatiohan olikin muualla, ei siina lapsen terveys ollutkaan kyseessa.

Ja anteeksi taas ap:lle etta kirjoitan vaikka olenkin luopunut kissoista ;-)

Meillä koira ja pari kissaa, kaikki olleet meillä yli 5v ja ovat rakkaita, mutta aivan selvä juttu että lähtevät jos lapsella todetaan allergia joskus.

Varmaan joka toisella-joka kolmannella ihmisellä on lemmikki ja tällaisia ihmisiä tapaa päivittäin kaupassa, hoidossa, tarhassa jne. ja heillä kaikilla on vaatteissaan eläinpölyä.

Jos minun lapselleni yhtäkkiä puhkeaisi tuollainen allergia, en luonnollisestikaan jättäisi häntä valvomatta niin että hän voisi mennä kuolemaan koira-aitaukseen kenenkään huomaamatta... ;)

Pienenä vahtisin häntä ja isompana hän tietysti tajuaa itsekin mitä saa/voi tehdä ja mitä ei.

Mutta järkiseikoillahan ei ole mitään tekemistä tämän kanssa, tahdot vain kunnon rähinän tai että kaikki mukautuvat sinun mielipiteeseesi. Esität mitä tahansa täysin absurdeja seikkoja omien ajatustesi pönkittämiseksi, eikä niillä tarvi olla mitään tekemistä realismin kanssa. Toivottavasti menetät yöunesi kun kerron, että emme luopuisi koiristamme vaikka lapsille tulisi allergia! :D

T: 10

Meillä on kyllä minulla ja lapsilla astmaa. Miehellä ja lapsilla ruoka-allergioita. Eläimille kukaan ei ole kuitenkaan allerginen, eikä astmaa haittaa se, että meillä on kissa.

Kissa on kyllä meille hyvin tärkeä, eikä osattais kissasta ainakaan helposti luopua. Voisi olla, että kissa muuttaisi talon toiselle puolelle (meillä onneks tosi iso talo) ja pestäis kädet aina hyvin ja vaihdettaisi vaatteita. tai sitten kisma laitettaisiin jollekin ystävälle tai sukulaiselle, missä välillä voisi käydä ihastelemassa.

Itselläni on sekä allergia että astma mutta silti lemmikkejä.

Koska olen ihan muille asioille allerginen. Eikä astmakaan johdu eläimistä.

Eli jos lapsi olisi vaikka tomaatille allerginen, en luopuisi lemmikeistämme.

Mutta jos lapsi tulisi kipeäksi nimenomaan lemmikeistämme silloin ne tottakai lähtisivät.

Sitä eläinpölyä kulkeutuu ihan varmasti muiden perheenjäsenten mukana lastenne nokkaan, ja ihan kuin lapset malttaisivat olla menemättä koirien luo..? (tiedän kokemuksesta että eivät malta..)

Mulla oli lapsena niin vaikea allergia, että jos ihminen joka oli hetki sitten silittänyt koiraa tuli mun viereen istumaan, mun silmät turposi umpeen ja tuli astmakohtaus. Kouluikään mennessä onneksi hieman helpotti, mutta koulussakin jouduin istumaan erillään muusta luokasta (ikkunan lähellä), koska luokkakavereilla oli lemmikkejä. Niin, ja meilläkin siis muuten vanhemmat yritti sitä koiran ulkonapitämistä aluksi allergiani toteamisen jälkeen, mutta eivät yrittäneet enää, kun kerran löysivät minut iho kauttaaltaan näppylöillä ja hengittämättömänä pihalta koiran luota..

Toivotaan nyt vain, että ei mitään allergioita ilmenisi, niin ei tarvitsisi miettiä tuollaisia asioita..

Vierailija:

Lainaus:

Jos minun lapselleni yhtäkkiä puhkeaisi tuollainen allergia, en luonnollisestikaan jättäisi häntä valvomatta niin että hän voisi mennä kuolemaan koira-aitaukseen kenenkään huomaamatta... ;)

Pienenä vahtisin häntä ja isompana hän tietysti tajuaa itsekin mitä saa/voi tehdä ja mitä ei.

Sanoit itse seuraavassa lauseessa sen, mitä et tässä huomaa: järkiseikoilla ei välttämättä ole mitään tekemistä tämän kanssa. Kun lapsen - eritoten 8-10 -vuotiaan söpöistä eläimistä tykkäävän tytön - tekee mieli leikkiä koiran kanssa, niin hän ei tahdo ajatella allergiaansa.

No, eipä tuo tilanne teillä akuutti ole, mutta tällaisissa asioissa ei lapsiin kannata luottaa. Tiedän omasta kokemuksesta (siis siitä kun olin lapsi).

Oliko se sitten tämä ' vastuuton' -sana, mikä sinut vihastutti? Mielipiteeni nyt vain on se, että asioiden ollessa kuvaamallani tavalla olisit vastuuton. Ja muuten ihan oikeassa olit: elämä oli hiukan hankalaa, kun eläinpölyä oli kaikkialla (ei päässyt kavereille kylään koskaan, eikä kavereitakaa voinut kutsua meille).

Toivottavasti te säästytte allergioilta perheessänne; lievästä veetuilustasi huolimatta kun jotenkin jäi kuva, että ehkäpä sittenkin tosissaan jättäisit ne koirat kotio?

Vaan kauniita unia, minä nukun yöni hyvin, sillä minun lapseni ovat turvassa :)

t.12

Kolmas oireillut nyt ensimmäistä kertaa infektion aikana.

Yhdelläkään lapsista ei ole todettu minkäänlaista allergiaa, joten koira on saanut jäädä.

Eri asia olisi, jos koirasta alkaisi oireita tulemaan.. Onneksi näin ei ole.

T. Äiti, isä ja 2+1 (astma)lasta

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat