Seuraa 

Auttakaa nyt joku viisas mua...tein täältä otetun ohjeen mukaan tuon taikataikinan, hyvin onnistu käsien ja jalkojen painaminen siihen mutta sitten kun ne oli uunissa niin kuvat hävisi niistä, pikkuisen näkyi kun otin uunista pois ja toisekseen, se nousi rumasti reunasta. Eli mitä tein väärin??

No, ostin kipsi ainetta ja kokeilin siihen, eka kipsi oli vielä liian löllöä ja varpaat meni läpi kipsistä ja sit sekunnin päästä niin kovaa ettei siihen vauvan jälkeä saanut jäämään.

Arg, menee hermo!!!!! Mitä tehdä että saisi mummoille ja papoille somat jalan ja käden jäljet??

Kommentit (5)

kun menee hermo...uunissa taas yx erä taikinaa ja ei niitä jälkiä meinaa taas erottaa!!! Hyvin me ne siihen painetaan mutta jotenkin kuivuessa jäljet haalenee...??

käsi ja jalkataulun onnistumaan jatkoin seuraavasti: Ostin Sinoperista sellaista kultaista uuniin pantavaa massaa ja painoin sitä niihin käsi- ja jalkasyvennyksiin. Näin sain ihan oikeat pikkujalat ja kädet kun poisti vain ylimääräisen reunoilta. Sitten ei muuta kuin Tiimarista magnetit taakse ja jo oli hyvä käyttöesine jääkaapin oveen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sulla ne oli 50 asteisessa uunissa? Kun siinä mun ohjeessa sanottiin että 125asteisessa ja yhdessä toisessa sanottiin että 175asteisessa...elikkäs tuolla 5o asteisella " kypsyy" ?

tein meinaan kanssa samalla ohjeella.kkp suolaa.kkp jauhoja ,rkl öljyä ja vettä sen verran,että tuli aika löysää.Meillä onnistui hyvin,käsitaulut oli monen monta tuntia 50 asteessa uunissa,ja pysyivät mallissaan.Tosin kuivuminen kesti vielä pari päivää huoneenlämmössä uunin lisäksi.Oiskohan mulla ollut sitten enemmän vettä...ja löysempi taikina...

Eli taikataikinaleivonnaisia ei varsinaisesti ole tarkoitus kypsentää. Uunin miedossa lämmössä taikina vaan kovettuu. Eli hyvin alhainen lämpö ja pitkä aika - siten onnistuu parhaiten. Tämä siis etenkin, jos haluaa leivonnaisen pitävän muotonsa. Jos sen sijaan leipoo lasten leikkeihin " leipiä" tms niin tuotos saakin ruskettua ja pullistella.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat