Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mä alotin jo uuden pinkan.. :)

Tehdääs tästä nyt oikeen pitkä ja iso enkkapinkka!! Tiietään tiietään, ilmat houkuttelee ulos mutta tulkaa ny ees jossain välissä kertomaan mitä kuuluu ja ennen kaikkea miten ihuunat jouluvaavit voivat!!! Taustaltaki kaikki tänne vaan :D

Kommentit (15)

Pitänee minunkin kirjoittaa. meille kuuluu ihan hyvää. Neiti on niin nauravainen ja osaa antaa pusun!!Välillä vähän moiskaus epäonnistuu kun laittaa kieltähuulien väliin. Neiti syö kerran-kaksi yössä, mutta syönnin jälkeen alkaa älytys mekastus. Typy alkaa ryömimään eteenpäin ja kääntelee päätä oikealle ja vasemmalle koko ajan (nukkuu mahallaan) et mä en ymmärrä, mistä se johtuu???

Tulisko teillä mieleen mitään syytä.Typyllä on kyllä vissiin atooppinen iho, mutta iho kuiva lähinnä selästä.

Nyt se sitten varmistui, että menen syksyllä jo töihin. Sain vuoden sijaisuuden ja se paikka tulee vuoden päästä myös auki, joten on elämäni tilaisuus saada siitä virka itselle. Mies tosin hoitaa aamut (menee 12 töihin) ja äitini niin kauan kuin olen töissä.

Meillä on päikkäreillä seuraava vaatetus. body, sukkahousut ja äitiyspakkauksen kevyt puku. Niin ja käsissä tumput. Eikä kaipaa mitää peittoa ym. päälle. Muuten on liian kuuma.

Ootan innolla, että saan hakea vähän kukkia ja laittaa puutarhaa!!!

No eipä muuta kuin aurinkoista loppuviikoa!

Hyvin täällä voidaan :))

Tämä Emäntä on aloittanut kuulkaas jumpan!! *röyhistää rintaa*

Nyt loppu se perssiin levittäminen!Alko niin himottaa liikuntaharrastus että pakkohan sitä oli sitten mennä.Pacessa olen käyny nyt pari kertaa.Aivan ihanaa päästä hikoilemaan :P Mutta kamalaa oli huomata ettei mulla tosiaan ollut MITÄÄN vatsalihaksia tallella!! :/ Tein kuolemaa niissä vatsislaitteissa :P *bläääh* Meinas ihan selkä revähtää kun valahdin alas..saamatta yhtään vatsalihasliikettä aikaseksi!! *noloa..* :/ Mutta kaippa ne sieltä voimistuu kun jaksaa yrittää punnertaa ;)

Niin ja kuulkaas nyt on pakko tähän väliin kertoa KAKKAEPISODI joka meillä taas nähtiin tänään (siis tiistaiaamuna).Sen järjesti _kukas muukaan_ kuin rakas tyttäreni,alias kakkapanttaaja, nolojen kakkatilanteiden mestari: Nea-neiti..

Heräiltiin aamulla ja mentiin tavalliseen tapaan vaipanvaihtoon.No

heti ekaks kun sain vaipan pois niin tyttöpä pissas siihen

hoitopöydälle.Normaalia toimintaa eli ei hetkauttanut ;) Pyyhin siinä

sitten naamaa tjtn ja yhtäkkiä se pieni naama meni ihan punaseks ja

ai mikä ähellys..samaan aikaan pyyhkeen täytti hillitön saviläjä!!

Näin se väänsi tortut siihen..minä siinä sitten tyttöä ' torumaan' että

kuis sää nyt noin.. Ja nostin pyllypesulle.Pesun jälkeen hain puhtaan

pyyhkeen ja laskin tytön takaisin hoitopöydälle ja liriliri:uudet

pissat.. :/

Ja kun uusi lätäkkö oli saatu aikaiseksi niin eikös heti perään alkanu

uusi scheisse-vana soljumaan pienestä pyllystä..Ja taas siis uusi

hieno torttuläjä kerääntyi äidin siivottavaksi!!! Jep jep!! Siinä

vaiheessa mä en voinu kuin nauraa..että just,tää on taas näitä

aamuja:Kun johonkin tarttis ajoissa ehtiä (oltiin lähössä kaupungille..) niin kiirehän siinä aina tulee. Likka pisti hösseliks :P. Ja eikun uusiks pientä peppua

huuhtelemaan :D. Tämän jälkeen sain sentään uuden vaipan päälle ennen

KOLMATTA erää :O Nostin typyn vaippasiltaan meidän sängyn päälle

odottamaan siksi aikaa, kun tein asuvalintoja ja rutirutirups!! Ei

kahta ilman kolmatta!! Rysähti vielä yhdet järettömät liisterit..

Luojan kiitos ne meni vaippaan,olivat nähkääs sen verran löysempää

koostumusta ettei olis pyyhe riittäny vaan takuulla ois ollu sonnassa

äiteen rinnukset ja kylppärin lattiat sekä seinät.. ;D

Et sil viissiin tääl taas paskottiin!!

Mutta nyt minä painun rakkaan liejuprinsessani viekkuun goisimaan..

kasvatelkaahan te muut pinoa kuulumisillanne!!!

-Tiggr&Nasu -p***a haisee ja banjot soi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kovasti jaksuja violet allergisen lapsen kanssa.

jos yhtään lohduttaa mulla on tuttavapiirissä lapsi (kesäkuussa 2v) jolta liki kaikki allergiat iän myötä hävinneet kun jossain vaiheessa ei pystynyt paljon mitään syömään,oli allerginen ainakin munalle,maidolle,viljoille ja vaikka mille.

ja mulla on allergioita ollut lapsesta saakka ja ajan myötä osa on jopa hävinnyt,lapsena en saanut syödä kananmunaa,mansikoita esim.ja nyt saan.

voi tikrun Nasua ja sen kakkashowta...meilläkin eilen oli kiirus perhekahvilaan ja vaihdoin Juholta kakan ja 5 min.ja uusi kakka tuli taas-tää on normaalia=)

pidennän pinoa heh kaikki mukaan kirjoitteleen vaan!!vaikka pari riviä vaan huhuilen myös minä=)

Tikru: ihana että jollakin muullakin riittää kakkasiivoa, Joni on aikamoinen kääkintekijä, välillä näytti että oikeen odottaa että vaippa otetaan pois ja lataa sitten.... helpomminhan saa kakittua kun ei vaippa pane hanttiin!!

Tännäänkin ilosesti jokelteli masullaan ottamassa ilmakylpyjä, yhtäkkiä " puhe" taukosi, pieni naama meni vakavaksi hetkeksi, kohta taas alkoi ilonen laulu kakat masun alla.... ja nauratti vielä kun pesullekin mentiin,yhtä hymyä ylpeänä aikaansaanoksestaan!

Meillä ei kummempia. Pihatyöt ja talonmaalaus projektit pitää ulkona, ne hommat käy kyllä hitaasti mutta varmasti. :)

Yöt edelleen nukutaan hyvin, yleensä ilta ysistä aamu kuuteen syömättä ja heräämättä. Mutta poikkeuksiakin on kuten viime yönä kitisi alkuyönä pariin kertaan mutta " tutti suuhun" helpotti ja kolmelta sitten heräsi syömään ja sitten nukkui puoli kahdeksaan. Mutta hyvin jkasaa ite kun vaan malttais mennä sitten ajoissa nukkumaan. On niin ihana kun ennen puolta kymmentä viimeistään on nykyään melkein joka ilta kumpikin lapsonen nukahtanut omiin huoneisiinsa.

Viivi tykkää olla mahallaan ja katsella mutta ei itse veilä käänny mahalleen. Huuto.netistä huusin hyppykiikun pienelle, pari kertaa olen siinä käyttänyt muttei vielä ymmärrä juttua, joten ootetaan rauhassa.

Viivi on kyllä helppo ja nauravainen lapsi. Pitää ihan puuta koputtaa ettei mitään tulis....

Syödään soseita pari purkkia päivässä ksavis- ja hedelmäsoseet menee. nyt ens viikolla sais sitten kokeilla joko puuroa tai liharuokaa.

Gallup: (laittakaapa mielipiteitä ja toteutettuja tapoja)

Onko joku aloitellu jo puuroja tai lihoja, kumpi ensin ja miksi?

Tämän mamman laihdutus ei ota onnistuakseen. :(( Taas tänään päätin lopettaa herkkujen syönnin, mutta lauantaina on mun äidin 70-vuotisjuhlat ja pakkohan sitä vähän on kakkua maistaa. Meillä on äidille parit yllätykset juhlien suhteen, saapa nähdä miten menee.

Tuosta pukemisesta vielä, Viivillä on yleensä aina vaan body, sukkikset ja kevätpuku. Tietenkin tumput käsissä ja jaloissa ja semmoinen Reiman puuvillamyssy. Mutta välillä nekin tuntuu liian paljolta.

Tanskuko se vuosia täytti viime viikolla, Onnea!!! Siitä innostuneena piti kokeilla PÄTKIS-kakkua tehdä, sehän oli syntisen hyvää. Jopa meidän Ville tykkäs joka yleensä karttaa kaikkea missä on käytetty kaakaota. Syö kyllä suklaatia ihan hyvin mutta kaakao ei uppoa.

Nyt lähden viemään isäntää töihin. Niillä kun oli eilen palaveri (lue saunailta) töissä niin jätti autonsa sinne. oli pyytänyt äitiään hakemaan illalla ja tuomaan kotiin kun piti tulla omalla autolla, mutta " enhän kehdannut olla ottamatta muutamaa kun kaikki muutkin......" Mää nauroin illalla että eikö muut nauranut sulle ku äiti tulee hakemaan poikaa ja vie kotiin kun muut lähti vielä Vantaa hotelliin jatkoille siis joilla ei ollut työvuoro tänään. Hassuja nuo miehet!!

Nyt lopetan turhan päivän höpötykset...

Liili ja Viivi 4kk ja 20 pvä

Kun Tikru nyt noin kauniisti vetosit ison pinon puolesta niin kai minäkin nyt sitten jotain kirjoitan. Nauroin muuten kippurassa kun luin Nasun kakkakertomusta!! xD

Meidän kuulumisia: Tytöllähän todettiin jo aiemmin maitoallergia ja minä olin maidottomalla dieetillä. Oireet ei helpottaneet, joten aloin myös viljattomalle dieetille, lisäksi vältin kaikkia yleisallergisoivia ruokia. Lopulta ruokavaliooni kuului vain riisi, maissi, peruna, possu, kana, kalkkuna, mustikka ja banaani. Ihottuma rauhoittui hieman ja lääkärin mukaan kyseessä on ilmeisesti myös vilja-allergia sekä tyttö on todennäköisesti moniallergikko...

Lääkärin suosituksesta (MONIEN syiden johdosta) lopetin imettämisen viikko sitten. Otti kyllä tosi koville, ja monet itkut itkettiin. Maitoa tulee edelleen runsaasti, vaikkakin selkeästi on vähentynyt.

Tyttö kääntyilee jo hienosti masulleen ja eilen onnistui kaksi kertaa kääntymään myös selälleen. Kiinteitä ei olla vielä aloitettu. Lääkärin mielestä sillä ei ole kiirettä kun tyttö kasvaa niin hyvin, mutta pikkuhiljaa voisi kuulemma alkaa maistelemaan. Saimme listan ruoista, jotka harvemmin aiheuttavat allergioita ja millä voi alkaa kokeilemaan. Ensimmäiseksi kokeillaan bataatti, aprikoosi, mustikka, possu ja riisi. Ajateltiin perjantaina aloitella tolla bataatilla, jos tytön iho on paremmassa kunnossa (pystyy sit näkeen tuleeko allergista reaktiota). Aika rankkaa tämä elämä allergisen lapsen kanssa on, mutta ei voi mitään.

Mullakin on vaikeuksia pukea tytölle sopivasti ulos, aina on liikaa vaatetta päällä! Makuupussin otin toissapäivänä pois, mutta vaatettakin voisi kyllä vähentää...

Nyt tuo tyttö huutaa lattialla masullaan kun ei pääse selälleen. Kaipa menen auttamaan :) Aurinkoista päivää kaikille!!

violet ja tyttönen 4kk 3vk

Täällä vielä pystyssä ollaan vaikka nukkumatti on käynyt hiekkansa viskomassa jo aikoja sitten... Otettiin äsken lamppuja irti katosta ja vieläkin on rutkasti hommia, mutta jätän kyllä huomiselle loput. Oli pakko käydä kurkistamassa mitäs kamuille kuuluu ja päätin sitten muutaman rivin kirjoitella, kun kerran ennätys pinkkaa ollaan kokoamassa...

Tyttö on ruvennut todella levottomaksi öisin. Ennen syötiin kerta tai kaksi ja sitten nukahdettiin kiltisti. Nykyään syödään kolmasti ja usein nukahdetaan hetkeksi, mutta kohta alkaa huuto. Usein tissilläkin on kiukuttelua. On ennenkin toki kiukuteltu, mutta ei öisin. Tyttö oli myös mummilla maanantaina hoidossa ja oli kuulemma huutanut parituntia oikein kunnolla. Ihmettelen mihin on meidän hymytyttö hävinnyt??

Varpaita katsellaan kovasti ja ottaa hän niistä mielellään kiinni myös, jos vähän autan ja työnnän jalkoja lähemmäksi. Sitten on löytynyt uusi kiva ilme. Hinkataan ikeniä yhteen ja pyöristetään posket (sellainen kun mummot on ilman tekareita). Mietinkin että jos olis jotain kutinoita ikenissä ja hammasta tekis?? Niin ja nykysin nappaa nännistä niin kipakasti kiinni että!!!!

Mutta nyt on vissiin parempi mennä sänkyyn, mulla nämä illat AINA venyy. En oikein edes tiedä mihin aika menee! No tää netti tietty...

Hyvää yötä

Tähti ja tyttö 4,5kk

Olen kyllä lueskellut pinot miltei päivittäin, mutta en sitten ole jaksanut vastailla. Tupakansavussa kun joutuu istuksimaan, niin on vähän kiire pois. No, kohta muutetaan taas, ja sitten onkin netti koko ajan käytössä. Saatiin ihan unelma-asunto kaikkien hankaluuksien jälkeen. Tosi iso kolmio omalla pikku pihalla, kylppäreitäkin on kaksi. Piha on sopivasti keittiön vieressä, joten näkee mitä siellä puuhaillaan vaikka on itse kotihommissa. Ja aidattu piha, voi huoletta päästää Nean sinne riehumaan.

On tainnut Suomessa olla tänään lämpimämpi päivä kuin täällä. Pitkästä aikaa tarvitsi takin ylleen ulkoillessa. Kierrettiin pitkä iltalenkki koko perhe, mutta ettei vain pääsisi laihtumaan, niin piti syödä vähän karkkia päälle.

Meillä Niklas kääntyy masulleen jo molemmin päin, ja selälleenkin pääsee, usein kieriikin minne sattuu. Ja kiukku on kova kun ei pääse eteenpäin. Siskonsa istui jo nelikuisena, mutta Niksulla ei ole vielä aikomustakaan istua omin voimin. Varpaat on viimein löytyneet käteen asti, nyt niitä voi siis hypistellä pelkän katselun sijasta. Nukkuminen on nykyään vähän huonoa, nukkuu lähinnä puolen tunnin pätkiä, korkeintaan tunnin. Yöunet tosin on parantuneet, kun nyt syödään 3 kiinteää ateriaa päivässä. Välillä syötiin 3 kertaa yössä, nyt kerran tai kaksi.

Nyt kyllä kutiaa kurkkua jo niin pahasti, että pakko päästä pois täältä savusta. Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!!

T:Emppu ja Niklas 4kk ja viikko

taalla ollaan jumissa sisalla aurinkoisena paivana. mina olin alkuviikon kuumeessa ja nyt sitten on pikkuneidilla sama flunssa. tuntuu niin pahalle pikkuisen puolesta!!! :-( oma olo ei ollut mahtava pariin paivaan, niin voin vain kuvitella milta vauvasta tuntuu ja se ei taida ees ymmartaa miksi on nain kurja olo.

meidan daddy on taman viikon lomalla niin kavin tana aamuna pitkasta aikaa kampaajalla. mukava oli pitkasta aikaa saada hiukset siistiksi ja kampaaja vakuutteli etta kylla hiustenlahto pian loppuu. daddy huokasee helpotuksesta kunhan se loppuu kun se joutuu niita hiuksia kaivamaan viemarista (mua yokottaa mitaan sellasta tehda...).

mua niin nauratti tuo tikrun kakkatarina. niin tuttua taalla meidan ' 5 kakkaa paivassa neidin' kanssa. ne aina ajoittuu siihen kun ollaan lahdossa ulos ja yleensa viela silleen etta ollaan just saatu kaikki puettua ja neiti rattaisiin/turvaistuimeen ja sitten se alkaa rupsuttelemaan ja pienen hymyn pistaa naamalleen. miten ne osaakin aina just noin ajoittaa???

tumble & wriggler

Ekaksi Annoralle teretulemast suomeen takasin! ;))

Mitäs tässä tarinoisi... Ei oo mitään erityistä ollut. Koiran kanssa oon viimeinkin päässyt aloittamaan kesän treenikauden. *jesh!* Nyt sit innolla oon käynyt treenaamassa porukassa ja yksin. Olemattomat habani olivat toissapäivänä tosi kipeenä. XD Niinpä niin, mitkä habat.. :) Koettanut oon alkaa syömään kevyemmin, ei karkkia ja kevyt tuotteita valikoinu kaupasta muutenkin. Äijän rutjake oli eilen tytön kanssa koko illan kun mä lähdin treeneihin sessen kans ja olivat käyneet vaunulenkillä kaupassa. Ja se oli ostanut irtokarkkeja!! peto, niitä saa ostaa kun en voi olla syömättä jos ne pöydällä nököttää tarjolla.. Onneksi suurin osa oli pahoja niin vältyin syömästä älyttömiä. :) Se on just tommonen kun sanon olevani laihiksella ja vältteleväni karkkeja niin auta armias, se ostaa heti!

Tyttö ei oo tänään kummemmin nukkunut... Vain tunnin iltapäivällä normaalin kolmen tunnin sijasta! Aamulla nukkui sen 45min. Että ei oo paljon goisattu. Joten aattelin tässä sille lapata sapuskaa naamariin jotta se on tytyväinen ja lähtee vähän kävelylle. :) Ollaan nyt muutaman kerran käyty hereillä ollessa kävelyllä ja pidetty vaunuja vähän pystymmässä asennossa. veikkaan että tällä reissua se aika äkkiä nukahtaa. :) Nyt kauhee kiljuminen tossa vieressä. Ihan älytön meteli. OIkein naama punasena kiljuu että vielä korkeemmalta ja viiieeelä kovempaaa.. nähtävästi kokeilee kuin kauan jaksaa yhtä soittoa kiljua. 8-) Se oli kyllä niin söötti kun laitoin ruokaa ja kahtoin että hetkinen se taitaa olla hereillä kun armoton kickboxing kävi vaunuissa.XD Ja kun menin kattoon niin ankara smile sieltä tutin takaa ja kauheeee touhotus päälle. Ei väsyttäny ei.

Mutta nyt meen antaan tolle kiljukaulalle sapuskaa. ja koetan sen nyt vielä hetkeksi tainnuttaa. Ettei mee torkut liian myöhäseen ja sitä myötä yöunille meno poskelleen.

Quarra ja Kiljukaula pian 5kk. bd

11,5kg painoa täällä pudonnut,tästä on hyvä jatkaa...

Ilmasta luvattiin jopa 17 astetta plussaa ja siksipä olen nyt koneella ennenkuin ulos mennään,Juho nukkuu lyhyitä (max tunnin) aamu-uniaan,aina vaan maitoa tuli kun lypsin,en mä tiiä oikein voiko sitä lopettaa kun sitä tulee,tai siis pelkään ylipaljon sitä rintatulehdusta.

Kun multa tuli 50 ml nyt,kerran päivässä siis lypsän niin uskallanko vähentää joka toinen aamu lypsyyn?no ei kukaan jaksa tätä pohtia,sorry,en kait vielä uskalla.

Juho.äidin aurinkoinen hymypoika kääntyi ekan kerran myös jumppalelun alla tänään,en muistanutkaan että sehän kääntyy=) ja sitten tuskaantuu kun ei pääse takas selälleen,olin toisessa huoneessa(no okei okei tietokoneella) ja kauhee ähkintä alkoi kuulua,oli kääntynyt masulleen ja jumppalelun lelut kolisi päähän ja ahdasta oli=)

saapas tiistain neuvolassa kertoa että uutta on opittu=)

mä oon valehdellut että esikoinen kääntyi 5,5 kk iässä mutta oon täysdementikko*häpeähymiö kuuluis tähän* esikoinen kääntyi 4,5kk iässä mahalta selälleen ja tasan 5kk iässä selältä mahalleen.

en siis muistanut ja jäi vaan mieleen ettei kovin nopeaa kääntynyt mutta olihan se.saman ikäisenä siis suunnilleen kuin Juho paitsi Juho ei ole kääntynyt selälleen kuin pari kertaa satunnaisesti.

mies katsoi mua pitkään kun vaahtosin eilen tuosta ja se vaan meinas:mitä sillä nyt enää on väliä minkäikäisenä Katri kääntyi ja muistitko sen täysin oikein?

no ei kait sillä olekaan heh=)

esikoisella maha toimii ylikierroksilla sen ummetuksen jälkeen ja sen takia en uskalla kauas lähteä kun käy kakalla(ja pissallakin ) tosi usein,tää on jo vähän hankalaa kun ei tuolla esim.leikkipuistossa mitään vessaa ole.

Kunpa sen maha rauhoittuis.Klo oli esim.vasta 6:20 tänään kun jo kolmesti oli ravannut vessassa.

lopetan jaarittelun!

äityliini ja Juho perjantaina 5kk!!!

Enempi taustailijana viihtynyt jouluinen pinoutuu piiiitkästä aikaa.

Meillä tyttö 3kk3vkoa yrittää kovasti kääntyä masulleen, kyljelleen pääsee jo hienosti mutta se toinen käsi on aina tiellä keskeyttäen kääntymisen loppuun asti.

Meillä olis etelän reissu parin viikon päästä edessä jolloin tyttö on nelikuinen ja täytyy myöntää et hiukan hirvittää et minkähänlainen reissu mahtaa tulla.

Me on miehen kanssa matkustettu paljon mut nyt siis ekaa kertaa pieni vauva, tämä meidän oma ihanuus, mukana.

Jos jollakulla on kokemuksia näin pienen kanssa etelän reissuista niin ilolla ja kiitollisena otan kaikki vinkit vastaan koskien niin kentällä-ja koneessa oloa kuin myös paikan päällä kohteessa elelyä.

Meillä on " vaan" viikon matka joten eiköhän me hengissä selvitä, täytyy vaan ottaa siltä kantilta et tulee erilainen reissu kuin mihin on totuttu mut uskon et varmasti antoisa.

Mites teidän muiden vauvat valmistautuu kesään kun ilmat nyt alkaa lämmetä? Miten te muut vaatetatte vauvanne vaunuihin, entä kauppareissuille autokaukalossa?

Mä olen ainakin huomannut et ei millään osaa vaatetta vauvalta vähentää vaik näkee et kuuma on vaunuissa pötkötellä. En oo vielä luopunut makuupussista mut vaihdoin kyl kevytuntuvapuvun vihdoin ohuen ohueen fleecepukuun, vielä kun tajuais et vauva kyllä tarkenee vaunujen suojissa vähemmälläkin.

Täällä ootellaan vappua. Tarkotus olis mennä iltaa(lue iltapäivää)istumaan tuttavaparin luo, mut kotiin lähdetään viimeistään seittemältä illalla et saadaan tyty omaan sänkyyn yöunille, joten se siitä illan vietosta.

Välillä harmittaa et tyttö menee niin aikasin nukkumaan, siis puol kasi, kun illalla täytyy linnottautua kotiin ajoissa et saa tytön nukkumaan. Meillä tyttö siis nukahtaa kaheksaan mennessä omaan sänkyyn ja herää aamulla kuuden maissa ekan kerran, sillon annan maidon ja laitan takas sänkyyn jollon yleensä nukkuu vielä seittemään-kaheksaan. Joskus jää jokeltelemaan eikä uni enää tuu ja sillon noustaan, mut seittemää oon pitäny rajana et ennen sitä ei noustais yöunilta.

Tilanne on siis kaikin puolin aivan loistava ja sen takia ei saiskaan valittaa vaan olla onnellinen mut joskus ois vaan niin kiva istua iltaa ihan vaikka vaan mummolassa eikä hätäillä nukuttamisen kanssa. Onkin joskus nukutettu tyttö vaunukoppaan ja siiretty sit kotiin tultuamme omaan sänkyyn mut siitä tulee aina huono oma tunto et lasta sillai riepotellaan yömyöhällä, joten miten te muut ootte tilanteen ratkaissu vai oonko ainoa jolla on enemmän ohjelmaa illalla tarjolla kuin päivällä?

Noh, nyt annan tilaa muillekin kertoa kuulumisia ja tosiaan Tikrun sanoihin yhtyen tää voisi olla se pinopäivä kun myös taustailijat käyvät kertomassa kuulumisensa :)

Jade ja tyty kohta 4kk

MOI!

No pitkästä aikaa kirjoittelen..Niin hyvin on kotiuduttu suomeen takaisin ja minä olen todella nauttinut ihana nähdä sukulaisia ja tuttuja ja mummot on lähellä ja saa hoito apua kun tarvitsee..Niin ja ehdittiin kokoea kunnon talvikin vielä täällä suomessa..

Me asustellaan nyt Lapuan suunnalla ja tänne jäädään..

Iiris voi hyvin kääntyilee masulleen nauraa ja nukkuu tosi hyvin ei heräile enää öisin ollenkaan:)) no ehkä kerran viikossa ihanan ihana tyttö ja nukkuu kolmet päivä unet tosta lapsesta nauttii on tosi paljon ja on paljon iloa äitille ja isille.

Iiris syö aamuin puuroa ja kaksi sose ateriaa ja nyt tossa sitterissa istuu ja tuhisee kakkaa kun niin kovasti ähelletaan ja hajua alkaa tulla...

Olen kyllä joskus lukenut kuulumisia ei oo ehtinyt kirjoitella kun on viela tää hidas modeemiyhteys nyt yritän tsempata paremmin

Annora ja Iiris 5kk

Pikaisesti piipahdan.Eilen tulikin tehtyä pihahommia ja käytyä pitkät kävelyt.Oli niin mahtava ilma.Ja tänään kai samanlaista luvassa.

Anoppi pisti illalla viestiä,että ottaisi typyn hoitoon perjantaina,jos annetaan.Heti alkoi mahoton ahdistus..." Mitä jos vauva itkee koko ajan,kun on niin kova vierastamaan,eikä löydä katseellaan äitiä.." ym.ym. No,ajattelin sitten,että eiköhän meidän ole totuttava olemaan välillä erossakin. Seuraava hätä iski sitten.." Baariinko pitäis mennä,no ei ole oikein rahaa,eikä mitään vaatteita" ....Tyypillistä minua.Heti kun olisi jotain mukavaa tiedossa,ajattelen kaikki mahdollisimman negatiivisesti. Mikäpä pakko sitä on kotoa lähteä,voihan sitä koittaa miltä tuntuu nukkua yö putkeen.Vaikka epäilen ,että sitä heräilis monta kertaa..

Nyt pikasuihkuun typsyn kanssa,kun on vielä hyväntuulinen.

Aurinkoista päivää kaikille :))))

t.Liinuksi ja Aada 4kk 3vko

Eipä ole täältäkään suunnalta kuulunut muutamaan päivään, kovasti on puuhaa taas riittänyt, tänään on saanut taas painaa koko päivän ja vielä pitäs käydä paria mummua hoitamassa plus yhdelle laitettiin käynnistyspiikki, tiedä vaikka vasikka saadaan piankin.. Puolitoistavuorokautta pitäs kyllä mennä että ehkä ensi yö saadaan nukkua rauhassa..

Piti tänään jo pyytää Jonin kummitäti ammaksi kun alko hommaa olemaan enemmän kun ennättää tehä Jonin nukkuessa ja illalla pappa katto vauvaa ja hyvinhän ne pärjäsi, tosin oli mulla itkuhälytinradiopuhelin paidan kauluksessa roikkumassa niin tiesi millon on aika mennä lämmittään pojalle pullo!

Kyllä nautin kun Joni nukahti jo puoli kymmenen ja ihan rauhassa istuin saunassa, ihana keksintö tuo sauna!!! Rentoutumispaikka numero yksi.

Viimeyönä herra nukkui 22.00 - 6.30 ja se on meiän ennätys. Joni on nukkunut nyt muutamia öitä unipussissa, varmaan sekin auttaa vaikka yhden kerranhan poika on muutenkaan syönyt mutta toisina öinä saa tuttia touhuta suuhun useamman kerran.

Joni on kyllä niin nauravainen ja ilonen poika, ihana! Ihaniahan nuot on kaikki kolme äidin päivänpaistetta, vanhimmainen vaan niin menevän sorttinen että perässä ei pysy. Pienkuormaajallaan ajelee, on pojasta jo paljon apuakin, haketta laittaa ja rehua nostaa vanhaan navettaan, niitä juttuja joista ukko on aina jaksanut rääkyä kun pitää aina yksin tehdä. Kivenkeruuta poika odottaa innolla kun saa traktorikuskina olla.

Meikällä on tätä hyötyliikuntaa taas kevääksi luvassa, kun malttaisi olla erossa pullista ja karkeista niin hyvää jälkeä tulsi pian.

Huomena mennään korvalääkärille kielijänneasian kanssa, saapa sitten nähdä suostuuko napsasemaan kielijänteen ja jos suostuu, kuinka mahtaa onnistua.. Perjantaina oltaisiin lähdössä Vuokattiin, toivottavasti ei ole kovin itkuinen mutta ei nuo kaksi vanhempaa sairastaneet napsasun jälkeen yhtään mutta Joni on paljon pienempi. Ei kyllä hirveesti nappaa koko reissu mutta lapset on niin lähdössä etten henno peruuttaa. Kaveripariskunta tulee myös ja just kattelin netistä mökin kuvaa, aika pieni kämppä niin saapa nähdä. Meiän ipanat ei taida sisällä pysyä, eihän ne kotonakaan sisällä ole, poika juuri koskaan ja tyttökin on nyt ilmojen lämmetessä innostunut olemaan pihalla, talvet viettää sisällä lämpimässä.Tosi lämmin on tänään ollut, T-paita päällä oon vihellelyt koko päivän menemään. Lakanatkin kuivui hetkessä, tosin tuuli aika paljon mutta lämpimästi.

Jeps mutta teen vielä lenkin navetassa ja painun pehkuihin, vaihdoin puhtaat lakanatkin niin voi että onkin ihana mennä nukkuun!!

Lahja ja Jonitsi rapiat 4kk

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat